2008-08-08, 06:39
Medlem
runkeballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knor
CS lejer en buse. Hon har en ide om att busen skall vanställa E så att T lämnar henne. CS pekar på huset. Busen knackar på.

När busen slår E börjar barnen skrika. Han kände inte till att de fanns. Han får spader.

Busen kommer ut. Hoppar in i CS bil. Får betalt och försvinner. Tar eventuellt sitt liv.

CS slipper se brottet och är ovetande om vad som hänt tills tidningarna börjar skriva. Hon blir chockad, men har tid på sig att bygga sin historia. Hon kan därför hålla sig relativt kall under rättegången. Inför sig själv "reste hon bara till Arboga och pekade på ett hus". Inför sig själv var det någon annan - busen - som spårade ur. Därför kan hon le.

Jag har inte följt fallet så noga. Ev finns bevis eller indikationer som gör att man har skäl att tro att CS verkligen begick brottet.

Personligen uppfattar jag tyskan som skyldig. Minst till anstiftan av misshandel. Hoppas åklagaren lyckas knäcka hennes strategi. Förhoppningsvis nöts hon ned och börjar prata. Graviditeten kan vara en fantasi hon har levt med en tid. Uppfattar henne som något av en mytoman.

Ett mycket sorgligt fall. Mamman är den som drabbats hårdast. Sambon måste innerst inne känna sig väldigt skyldig, även om han sannolikt på intet sätt medverkat till att det blev som det blev. Vem som helst kan ju råka träffa en galning på semestern.

Intressant teori men varför skulle busen få betalt och sen ta sitt liv???
Då behöver ju inte CS betala han/hon för jobbet ju he he
2008-08-08, 12:15
Medlem
ooooos avatar
Angående felaktiga datum på Emmas mobil

Så ser man på de sms som skickats dagen innan att alla skickade sms ligger en dag fel.
2008-08-08, 14:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ooooo
Så ser man på de sms som skickats dagen innan att alla skickade sms ligger en dag fel.
Du är inne i tråden för alternativ gärningsman, utveckla gärna hur du kopplar denna förskjutning av sms. vilken ny gärningsman är det du vill syfta på? Å vad har denne med dessa sms, stod det någe spec i dem???
2008-08-08, 21:40
Medlem
-X-hellfires avatar
Betalt...

Citat:
Ursprungligen postat av runkeballe
Intressant teori men varför skulle busen få betalt och sen ta sitt liv???
Då behöver ju inte CS betala han/hon för jobbet ju he he
...fick busen i hårdvaluta av CS hammare och sedan dumpade hon honom någonstans...

ett orosmoment mindre för CS att tänka på
2008-08-08, 23:32
Medlem
SingleStars avatar
Det kan bli lite besvärligt för polis och åklagare att redogöra varför man inte undersökte Torgny mer ingående efter dådet. Som det ser ut just nu så finns det ett svart hål i hans förehavanden. Det verkar ha varit få försök att rekonstruera hans förlopp annat än tidtagningen från dit hans mobil har spårats.

Sedan kan man undra varför det saknas kameraskåp utefter vägsträckorna i området som skulle kunna ha dokumenterat Torgny som varande fortkörare. Hela vägen mellan Västrås och Sala är nedlusta med kameraskåp. På E20 utanför Kungsör finns det men i övrigt saknas det i KAK-triangeln.

http://www.vv.se/templates/page3____16010.aspx
Senast redigerad av SingleStar 2008-08-08 kl. 23:34.
2008-08-09, 00:11
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Det kan bli lite besvärligt för polis och åklagare att redogöra varför man inte undersökte Torgny mer ingående efter dådet. Som det ser ut just nu så finns det ett svart hål i hans förehavanden. Det verkar ha varit få försök att rekonstruera hans förlopp annat än tidtagningen från dit hans mobil har spårats.

Sedan kan man undra varför det saknas kameraskåp utefter vägsträckorna i området som skulle kunna ha dokumenterat Torgny som varande fortkörare. Hela vägen mellan Västrås och Sala är nedlusta med kameraskåp. På E20 utanför Kungsör finns det men i övrigt saknas det i KAK-triangeln.

Eftersom det är du som skriver det så antar jag att du misstänker att det är T själv som sett till att det saknas kamerskåp.
Sen kan du ju titta på kartan över hela Sverige.
Det är en helvetes massa ställen där det inte finns kameror.
Senast redigerad av watson6669 2008-08-09 kl. 00:14.
2008-08-09, 01:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar

Verkar vara lite snålt med tid vid brottet, från avslut på msn till att han kommer hem. Mötte han ingen i dörren då?

sen läste jag att han kom hem tidigare för att han glömt en nycke till nån lokal eller vad det var. Men hon messar om att hålla framme maten, det har jag aldrig fått någe svar på...
2008-08-09, 01:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Verkar vara lite snålt med tid vid brottet, från avslut på msn till att han kommer hem. Mötte han ingen i dörren då?

sen läste jag att han kom hem tidigare för att han glömt en nycke till nån lokal eller vad det var. Men hon messar om att hålla framme maten, det har jag aldrig fått någe svar på...

Ja det där har bara runnit ut i sanden. T sa att han skulle vidare till något möte kl 20.00. vad var det för möte osv, FANNS det ens något möte kl 20?

Tiden för brottet är oerhört snålt.Dessutom ska hon inte bara hinna utföra brotten utan enligt Es minnesbild också klä av sej ytterkläder och skor samt krympa 15-20 cm.
Dessutom försvinna inte bara ut ur huset utan HELT utom synhåll för T som kommer körande på vägen någonstans mellan 19.12-19.17. Sista msn konversation var så vitt jag förstår kl 19.10
Dvs tyskan har haft mellan2 och 7 minuter på sej att utföra brotten och försvinna utom synhåll från vägen . Det låter omöjligt i mina öron.

Sen tycker vissa att man är galen för att man misstänker T....Jag tycker man är galen som inte har utrett honom!
Senast redigerad av vhyt 2008-08-09 kl. 01:50.
2008-08-09, 01:50
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Ja det där har bara runnit ut i sanden. T sa att han skulle vidare till något möte kl 20.00. vad var det för möte osv, FANNS det ens något möte kl 20?

Tiden för brottet är oerhört snålt.Dessutom ska hon inte bara hinna utföra brotten utan enligt Es minnesbild också klä av sej ytterkläder och skor samt krympa 15-20 cm.
Dessutom försvinna inte bara ut ur huset utan HELT utom synhåll för T som kommer körande på vägen någonstans mellan 19.12-19.17. Sista msn konversation var så vitt jag förstår kl 19.10

Sen tycker vissa att man är galen för att man misstänker T....Jag tycker man är galen som inte har utrett honom!

Han skulle lämna in några instrument som han hade i bilen. De skulle till ABF i Arboga, men han hade glömt nycklarna hemma.
2008-08-09, 01:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Han skulle lämna in några instrument som han hade i bilen. De skulle till ABF i Arboga, men han hade glömt nycklarna hemma.
Var alltså bilen full med instrument, vet du nåt om det?
2008-08-09, 01:58
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt

Dvs tyskan har haft mellan2 och 7 minuter på sej att utföra brotten och försvinna utom synhåll från vägen . Det låter omöjligt i mina öron.

Enligt polisens mätningar kommer han hem 19.17-19.18.
Han befinner sig en bra bit hemifrån när hans samtal med Basse avslutas 19.10.23.. Samtalet till Basse börjar innan Valskog när han kommer från Köping och avslutas söder om Valskog. Samtal till SOS sker 19.20.
2008-08-09, 02:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Enligt polisens mätningar kommer han hem 19.17-19.18.
Han befinner sig en bra bit hemifrån när hans samtal med Basse avslutas 19.10.23.. Samtalet till Basse börjar innan Valskog när han kommer från Köping och avslutas söder om Valskog. Samtal till SOS sker 19.20.

Sanningen är den att ingen VET med säkerhet exakt när T kom hem. Även polisens mätningar är ju bara en ungefärlig bedömning, eller uppskattning av tiden, allt beror på hur fort han körde, polisens provkörning baseras på gällande hastighets begränsningf såvitt jag förstår.
Hur som ger det endast 7 minuter från sista msn till dess att T kommer hem. Och det avgörande här är att hon ska inte bara utföra brotten utan dessutom försvinna spårlöst från platsen utan att T hinner se henne. Såsom det verkar nu så borde han ju ha gått rakt in på henne medans hon utförde brotten, istället har ingen sett ens skuggan av henne!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in