2008-08-09, 02:07
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Sanningen är den att ingen VET med säkerhet exakt när T kom hem. Även polisens mätningar är ju bara en ungefärlig bedömning, eller uppskattning av tiden, allt beror på hur fort han körde, polisens provkörning baseras på gällande hastighets begränsningf såvitt jag förstår.
Hur som ger det endast 7 minuter från sista msn till dess att T kommer hem. Och det avgörande här är att hon ska inte bara utföra brotten utan dessutom försvinna spårlöst från platsen utan att T hinner se henne. Såsom det verkar nu så borde han ju ha gått rakt in på henne medans hon utförde brotten, istället har ingen sett ens skuggan av henne!

10-11 minuter är den tiden som brottet kan ha tagit enligt FUP
2008-08-09, 02:08
Bannlyst
Citat:
Ja det där har bara runnit ut i sanden. T sa att han skulle vidare till något möte kl 20.00. vad var det för möte osv, FANNS det ens något möte kl 20?

Tiden för brottet är oerhört snålt.Dessutom ska hon inte bara hinna utföra brotten utan enligt Es minnesbild också klä av sej ytterkläder och skor samt krympa 15-20 cm.
Dessutom försvinna inte bara ut ur huset utan HELT utom synhåll för T som kommer körande på vägen någonstans mellan 19.12-19.17. Sista msn konversation var så vitt jag förstår kl 19.10
Dvs tyskan har haft mellan2 och 7 minuter på sej att utföra brotten och försvinna utom synhåll från vägen . Det låter omöjligt i mina öron.

Sen tycker vissa att man är galen för att man misstänker T....Jag tycker man är galen som inte har utrett honom!

han ringde visst nån Sebbe 19.06 som var nära hemmet.
2008-08-09, 02:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
10-11 minuter är den tiden som brottet kan ha tagit enligt FUP

Men som jag fattat det så var sista msn kontakt kl 19.10, jag har fun på annan dator och ska väl inte dividera om sekunder nu , men är det inte märkligt att tyskan tajmar EXAKT mellan att E säger hejdå på msn och att T kommer inkörande på gatan?
Exakt de minuterna så slår hon till och försvinner innan han ser henne ?

Hon kan inte ha blivit avbruten av T s ankomst eftersom GM måste ha lämnat huset genom ytterdörren eftersom altandörren var låst. Dvs om hon blev avbruten av att hans bil kom utanför så skulle han ha sett henne komma ut genom dörren . Right?
Så på något mystiskt sätt, enligt teorin, så VET hon att T kommer just då och sticker minuten INNAN utan att ha fullgjort det hon kom för att göra???

Nänä jag köper inte detta scenario.
2008-08-09, 02:20
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Det kan bli lite besvärligt för polis och åklagare att redogöra varför man inte undersökte Torgny mer ingående efter dådet. Som det ser ut just nu så finns det ett svart hål i hans förehavanden. Det verkar ha varit få försök att rekonstruera hans förlopp annat än tidtagningen från dit hans mobil har spårats.

Sedan kan man undra varför det saknas kameraskåp utefter vägsträckorna i området som skulle kunna ha dokumenterat Torgny som varande fortkörare. Hela vägen mellan Västrås och Sala är nedlusta med kameraskåp. På E20 utanför Kungsör finns det men i övrigt saknas det i KAK-triangeln.

http://www.vv.se/templates/page3____16010.aspx

Tror du att det är ett planerat dåd av T? (om det är han)

Ensam?
2008-08-09, 02:23
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
han ringde visst nån Sebbe 19.06 som var nära hemmet.

Han ringde Sebbe 19.06 när han var norr om Valskog och avslutade samtalet 19.10.23 söder om Valskog.
Jag skrev Basse förut, ursäkta mig.
2008-08-09, 02:24
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Enligt polisens mätningar kommer han hem 19.17-19.18.
Han befinner sig en bra bit hemifrån när hans samtal med Basse avslutas 19.10.23.. Samtalet till Basse börjar innan Valskog när han kommer från Köping och avslutas söder om Valskog. Samtal till SOS sker 19.20.
Basse? Är han förhörd?
Ser ingenstans i FUn att Basse förhörts.
Har Ts mobil lämnats till polis för undersökning?
Varför finns inga blodiga sulspär i arbetsrummet då han säger sig hämtat Es mobil för att ringa SOS?
Vad gjorde att T hade restid till smedjan via vallskog som tog 40-45 min?
Mycket är oklart då det gäller T som bör undersökas.
2008-08-09, 02:25
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Sanningen är den att ingen VET med säkerhet exakt när T kom hem. Även polisens mätningar är ju bara en ungefärlig bedömning, eller uppskattning av tiden, allt beror på hur fort han körde, polisens provkörning baseras på gällande hastighets begränsningf såvitt jag förstår.
Hur som ger det endast 7 minuter från sista msn till dess att T kommer hem. Och det avgörande här är att hon ska inte bara utföra brotten utan dessutom försvinna spårlöst från platsen utan att T hinner se henne. Såsom det verkar nu så borde han ju ha gått rakt in på henne medans hon utförde brotten, istället har ingen sett ens skuggan av henne!

Dåligt att man bortser fortkörning! Om det dessutom fattas kameraskåp?

Detta tycker jag även ifall han skulle vara oskyldig. Slarvigt!
2008-08-09, 02:26
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Basse? Är han förhörd?
Varför finns inga blodiga sulspär i arbetsrummet då han säger sig hämtat Es mobil för att ringa SOS?

Det var Sebbe, blandade bara ihop olika smeknamn. Klockan är ju snart halv3
2008-08-09, 02:27
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Basse? Är han förhörd?

Tulpanen
Hur många gånger ska jag behöva säga att det finns ett blodigt skospår märkt nr 14 i skospårsundersökningsprotokollet som är avsatt inne på kontoret
2008-08-09, 02:31
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Basse? Är han förhörd?

Jag vet inte hur mycket de undersökt T:s telefon. Vet i alla fall att de tagit ut en samtalslista på hans telefon.
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Det var Sebbe, blandade bara ihop olika smeknamn. Klockan är ju snart halv3
Ingen Sebbe är förhörd.
Var har Ts svarta luvtröja tagit vägen?
Varför så brått att flytta bilen då familjen kämpade för sitt liv?
Varför har inte T bil gått igenom en teknisk undersökning?
Kanske dax att polisen kikar på dessa kort.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Tror du att det är ett planerat dåd av T? (om det är han)

Ensam?

Om jag får svara vad jag tror. Jag tror att det var ett impulsbrott, det har karaktären av det tycker jag. Jag tror att han var ensam , MÖJLIGEN i samarbete med CS. Inte många skulle vilja vara medhjälpare till ett så bestialiskt brott.

Motiv tror jag inte är något motiv som vi kan fatta , jag tror att det var ett bråk som utlöste ett hastigt uppflammande raseri och spårade ur.
Kanske något med koppling till CS närvaro i staden den dagen.
Dvs kärlek svartsjuka osv.

Sådant händer, och man får också ta i beaktande att T var ny i rollen som styvpappa samt att ett av barnen var mycket sjukt och höll honom kanske vaken om nätterna,
sömnbrist har fått många föräldrar att misshandla och döda sina barn tyvärr, det behövs inget speciellt "motiv" eller "vinning" för sådana brott, de är inte rationella , och detta brott ÄR INTE rationellt nånstans.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in