2008-08-07, 21:17
Medlem
nackepas avatar
Efterdödenupplevelse=nära döden upplevelse?

Jag tror jag förstår vad beaver menar.

Hon tycker att hon befinner sig utanför sin kropp och ser på sig själv.

Finns tydligen många som säger sig ha upplevt detta.
2008-08-07, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Jag tror jag förstår vad beaver menar.

Hon tycker att hon befinner sig utanför sin kropp och ser på sig själv.

Finns tydligen många som säger sig ha upplevt detta.

Hehe, suttit för länge utan kaffe

Även GP har uppfattat det på samma sätt som jag, synd att många missar detta.

Dessutom påpekade Ekblad att mamman hade haft ett oövervakat samtal med sin bästa tjejkompis ungefär vid samma tidpunkt som hon började erinra sig sambons före detta tyska flickvän.
Senast redigerad av beaver_se 2008-08-07 kl. 21:42.
2008-08-07, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Löjligaste jag hört!! Klarar inte att göra slut? Nähä, men klarar att slå ihjäl 2 barn och nästan mamman också, deeeeeet skulle han klara. Fortfarande idiotsnack
Ja varför inte. Finns väl psykon till allt.
Och ja det finns väl massor av folk som inte klarar göra slut men som klarar av andra saker.
Vet själv personer som inte klarar göra slut med sin tjej men spöa tjejen och gå ut på stan och halvt slå ihjäl folk går bra. Så visst finns det det.
2008-08-07, 23:36
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Hehe, suttit för länge utan kaffe

Även GP har uppfattat det på samma sätt som jag, synd att många missar detta.

Dessutom påpekade Ekblad att mamman hade haft ett oövervakat samtal med sin bästa tjejkompis ungefär vid samma tidpunkt som hon började erinra sig sambons före detta tyska flickvän.

Det verkar som Emma har fått en hel del doser med påverkan för att komma ihåg.
2008-08-07, 23:40
Medlem
Hade NJ några "fiender"?

Stod i duschen förut och funderade lite. Om man nu får yttra sina funderingar utan att bli idiotförklarad
Funderade iaf såhär.
NJ kanske hade något jävligt otalt med någon eller hade gjort något mot fel person som i sin tur hämnades på NJ genom att ge sig på hans barn och ex fru.

NJ`s nya tjej har kanske ngt psyko ex som inte tål att se NJ och A tillsammans utan ger sig på NJ`s förra familj i hopp om att få tillbaka A eftersom NJ då kommer bli helt knäckt och kanske bara vill vara nära E sen?
Varför han isf inte skulle ge sig på NJ är för att då skulle A bara komma ännu närmre honom...

Äsch. Jag yrar nog bara men ville ändå skriva upp mina funderingar om det går för sig.....
2008-08-07, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja_2007
Stod i duschen förut och funderade lite. Om man nu får yttra sina funderingar utan att bli idiotförklarad
Funderade iaf såhär.
NJ kanske hade något jävligt otalt med någon eller hade gjort något mot fel person som i sin tur hämnades på NJ genom att ge sig på hans barn och ex fru.

NJ`s nya tjej har kanske ngt psyko ex som inte tål att se NJ och A tillsammans utan ger sig på NJ`s förra familj i hopp om att få tillbaka A eftersom NJ då kommer bli helt knäckt och kanske bara vill vara nära E sen?
Varför han isf inte skulle ge sig på NJ är för att då skulle A bara komma ännu närmre honom...

Äsch. Jag yrar nog bara men ville ändå skriva upp mina funderingar om det går för sig.....

Visst inget är omöjligt...
Den som utförde dådet räknade nog med att barnen sov, så det verkar som det var modern i fösta hand som skulle bort.
2008-08-08, 01:57
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja_2007
Funderade iaf såhär.

För min del är jag öppen för alla förslag! (underbältethumor)
Bara det är den/de skyldiga som åker fast.

Saknas ju DNA från CS. Kan ju vara någon annan som slagit ihjäl barnen och skadat modern allvarligt.
2008-08-08, 02:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
För min del är jag öppen för alla förslag! (underbältethumor)
Bara det är den/de skyldiga som åker fast.

Saknas ju DNA från CS. Kan ju vara någon annan som slagit ihjäl barnen och skadat modern allvarligt.

Nu vet jag inte hur det ser ut på stället, men det bör ju låta en heldel ja brottet. Konstigt om inte nån har hört detta. eller ser en okänd springa därifrån. För okända lägger man märke till på ett annat sätt än de man känner igen...Sen verkar det finnas ett par våldsmän i stan som jagar kvinnor.
2008-08-08, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
Just det, och det är väldigt konstigt om dessa avtryck skulle tillhöra gärningsmannen. Denne borde rimligen ge ifrån sig fler avtryck på golvet medans han knackar in skallen på tre personer. Gärningsmannen borde ha fått jobba lite för att åstadkomma denna röra och då kan han inte gärna ha stått så stilla att det bara blev några avtryck, han borde ha klampat runt mer.

Jag har inte läst om det gjorts någon rekonstruktion av händelseförloppet.

Har tänkt samma.
Verkar hekt osannolikt att det inte finns fler fotspår efter misstänkt GM.
2008-08-08, 02:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Har tänkt samma.
Verkar hekt osannolikt att det inte finns fler fotspår efter misstänkt GM.

Å med den mängd slag det handlar om bör vem som tappa dna tycker man, och på flera platser, för ungarna var längre in eller. Sen så bristen på misstag, om GM röknade med att de små sov bör det blivit lite panik när de stövla fram...
2008-08-08, 03:01
Medlem
knors avatar
Så här då

CS lejer en buse. Hon har en ide om att busen skall vanställa E så att T lämnar henne. CS pekar på huset. Busen knackar på.

När busen slår E börjar barnen skrika. Han kände inte till att de fanns. Han får spader.

Busen kommer ut. Hoppar in i CS bil. Får betalt och försvinner. Tar eventuellt sitt liv.

CS slipper se brottet och är ovetande om vad som hänt tills tidningarna börjar skriva. Hon blir chockad, men har tid på sig att bygga sin historia. Hon kan därför hålla sig relativt kall under rättegången. Inför sig själv "reste hon bara till Arboga och pekade på ett hus". Inför sig själv var det någon annan - busen - som spårade ur. Därför kan hon le.

Jag har inte följt fallet så noga. Ev finns bevis eller indikationer som gör att man har skäl att tro att CS verkligen begick brottet.

Personligen uppfattar jag tyskan som skyldig. Minst till anstiftan av misshandel. Hoppas åklagaren lyckas knäcka hennes strategi. Förhoppningsvis nöts hon ned och börjar prata. Graviditeten kan vara en fantasi hon har levt med en tid. Uppfattar henne som något av en mytoman.

Ett mycket sorgligt fall. Mamman är den som drabbats hårdast. Sambon måste innerst inne känna sig väldigt skyldig, även om han sannolikt på intet sätt medverkat till att det blev som det blev. Vem som helst kan ju råka träffa en galning på semestern.
2008-08-08, 03:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knor
CS lejer en buse. Hon har en ide om att busen skall vanställa E så att T lämnar henne. CS pekar på huset. Busen knackar på.

När busen slår E börjar barnen skrika. Han kände inte till att de fanns. Han får spader.

Busen kommer ut. Hoppar in i CS bil. Får betalt och försvinner. Tar eventuellt sitt liv.

CS slipper se brottet och är ovetande om vad som hänt tills tidningarna börjar skriva. Hon blir chockad, men har tid på sig att bygga sin historia. Hon kan därför hålla sig relativt kall under rättegången. Inför sig själv "reste hon bara till Arboga och pekade på ett hus". Inför sig själv var det någon annan - busen - som spårade ur. Därför kan hon le.

Jag har inte följt fallet så noga. Ev finns bevis eller indikationer som gör att man har skäl att tro att CS verkligen begick brottet.

Personligen uppfattar jag tyskan som skyldig. Minst till anstiftan av misshandel. Hoppas åklagaren lyckas knäcka hennes strategi. Förhoppningsvis nöts hon ned och börjar prata. Graviditeten kan vara en fantasi hon har levt med en tid. Uppfattar henne som något av en mytoman.

Ett mycket sorgligt fall. Mamman är den som drabbats hårdast. Sambon måste innerst inne känna sig väldigt skyldig, även om han sannolikt på intet sätt medverkat till att det blev som det blev. Vem som helst kan ju råka träffa en galning på semestern.

Alltid sorgligt med våld spec när det är ungar inblandade...

Själv tar jag inge beslut om vem som är skyldig.

Men visst kan det vara en tänkbar variant, men då skulle hon helst inte varit på plats utan som pappan skaffa ett tidskvitto precis vid mordtillfallet. Vet inte om Länsman fundera på denna teorin, skulle de gjort tidigt isåfall. nu är lite sent. Detta verkar mer troligt, än att hon skulle trampat runt själv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in