2008-08-09, 21:02
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Enligt polisen var T norr om Hedströmmen när samtalet startade och det ligger ca 6 km norr om Valskog.
Sid 101 i FUP
Det är t.o.m. så att samtalet startade upp innan Hedströmmen. Vid Hedströmmen tog Valskogsmasten över.
2008-08-09, 21:04
Bannlyst
Så avsaknaden av dna och andra spår gör att det pekar åt T, Man kan ju inte skylla på något som inte finns. Fann många i Arboga men bara för att deras dna inte finns i huset innebär det inta att alla varit där... Man får ju söka på det man hittar, då är det inte kul för T
2008-08-09, 21:04
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Det är t.o.m. så att samtalet startade upp innan Hedströmmen. Vid Hedströmmen tog Valskogsmasten över.

Jo, jag skrev ju det, norr om Hedströmmen = innan Hedströmmen från Köping sett.
2008-08-09, 21:05
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Så avsaknaden av dna och andra spår gör att det pekar åt T, Man kan ju inte skylla på något som inte finns. Fann många i Arboga men bara för att deras dna inte finns i huset innebär det inta att alla varit där... Man får ju söka på det man hittar, då är det inte kul för T

Nu finns det ju andra spår. Skospår.
2008-08-09, 21:08
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Beslagstogs Ts mobil eller vad det den han nyttjade resten av kvällen och natten. Ser inget om detta i FUP.
T ringde iofs SOS från ES mobil och den bör väl omgående tagits hand av polis för analys.
2008-08-09, 21:11
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Beslagstogs Ts mobil eller vad det den han nyttjade resten av kvällen och natten. Ser inget om detta i FUP.
T ringde iofs SOS från ES mobil och den bör väl omgående tagits hand av polis för analys.
Jag har tyvärr ingen koll på det så här på rak arm men jag ska leta i FUP vid tillfälle.

En teori kan vara att T's mobil satt på laddning i bilen. Jag har absolut inget belägg för det men det kan ju faktiskt vara så (med tanke på att E's mobil användes vid samtalet till SOS). Naturligtvis ska mobilen kollas i vilket fall.
2008-08-09, 21:17
Bannlyst
Det om T och tid, skulle vara bra även för T som påstår sig vara uppriktig om det redds ut.
Inte många minuter det handlar om, under den tiden skall C smyga in osedd utföra dådet utan att lämna minsta spår, samt smita osedd ut framför T. Kan inte polisen göra en opartisk tidsberäkning...

Å fortfarande ingen som fått svar på vart T huvtröja tagit vägen...
2008-08-09, 21:19
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Det om T och tid, skulle vara bra även för T som påstår sig vara uppriktig om det redds ut.
Inte många minuter det handlar om, under den tiden skall C smyga in osedd utföra dådet utan att lämna minsta spår, samt smita osedd ut framför T. Kan inte polisen göra en opartisk tidsberäkning...

Å fortfarande ingen som fått svar på vart T huvtröja tagit vägen...
Jag vet inte vart tröjan tog vägen. Duger det som svar?

Kanske skulle du kunna svara på några av dom frågor jag har ställt till dig?
2008-08-09, 21:20
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Jag har tyvärr ingen koll på det så här på rak arm men jag ska leta i FUP vid tillfälle.

En teori kan vara att T's mobil satt på laddning i bilen. Jag har absolut inget belägg för det men det kan ju faktiskt vara så (med tanke på att E's mobil användes vid samtalet till SOS). Naturligtvis ska mobilen kollas i vilket fall.
År det Ts mobil som undersökts på sid 622 i FUP?
2008-08-09, 21:29
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
År det Ts mobil som undersökts på sid 622 i FUP?
Det tror jag inte eftersom A*y (mob) finns bland kontakterna. Det är väl NJ's. Jag har bara skummat igenom det nu.
2008-08-09, 21:31
Medlem
Citat:
Det tror jag inte eftersom A*y (mob) finns bland kontakterna. Det är väl NJ's. Jag har bara skummat igenom det nu.
T har väl en 850?
2008-08-09, 21:38
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Då är det märkligt att NJ som avskrevs får sitt privatliv utvigt i FUP då hans mobil rotas igenom.
Finner ingen substans i det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in