2008-08-16, 02:12
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Finns nåt som heter vårda, ogillar skitiga verktyg när man skall fixa å dona.

Det var nog det sämsta argument jag hört, framförallt när du antyder att du putsar dem efter köp.
2008-08-16, 02:21
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Ponera att det du säger skulle stämma (vilket jag måste poängtera att jag absolut inte tror!), det finns fortfarande inte något motiv eller anledning för T att ge sig på E och barnen!!! De galna teorier som hittills matats fram är att T ev. skulle ha en affär med CS bakom ryggen på E och/eller inte "våga" göra slut med E alt. att E säger eller gör något när T kommer hem som resulterar i ett raseriutbrott och mord på 2 små barn och mordförsök på deras mamma.

Finns andra teorier tidigare här i tråden om T och CS möjliga barn som kanske inte var populärt i Arboga. Har tydligen diskuterats en del mellan T och E om detta. Nytt förhållande och det kanske ställdes ultimatum. Om barnet fanns så var ju det hans biologiska. Starka känslor och kanske till slut något som fick bägaren att rinna över. Tappa all kontroll. Rent raseri. Och mitt i allt detta, efter ett tag, "vakna" till. Inse vad man har gjort. Ringer SOS och börjar fatta allteftersom att nu måste han försöka få allt att se ut som det är någon annan som gjort det.
Bara en teori.
2008-08-16, 02:24
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Finns andra teorier tidigare här i tråden om T och CS möjliga barn som kanske inte var populärt i Arboga. Har tydligen diskuterats en del mellan T och E om detta. Nytt förhållande och det kanske ställdes ultimatum. Om barnet fanns så var ju det hans biologiska. Starka känslor och kanske till slut något som fick bägaren att rinna över. Tappa all kontroll. Rent raseri. Och mitt i allt detta, efter ett tag, "vakna" till. Inse vad man har gjort. Ringer SOS och börjar fatta allteftersom att nu måste han försöka få allt att se ut som det är någon annan som gjort det.
Bara en teori.

Har du inte fattat att tyskan påstår att det påstådda barnet är bortadopterat.?
Så då undrar jag varför ett förhållande skulle vara aktuellt?
2008-08-16, 02:29
Bannlyst
Citat:
Bara en teori.

Står man i ett val mellan andras ungar eller ett med ev sin egen unge, så sätter det igång starka känslor. Därför ville de så gärna få reda på om hon varit gravid, så troligen har de pratat mycket om detta.
2008-08-16, 02:31
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Har du inte fattat att tyskan påstår att det påstådda barnet är bortadopterat.?
Så då undrar jag varför ett förhållande skulle vara aktuellt?

Han kanske inte ville att det påstådda barnet skulle vara bortadopterat.
Det fanns ju en möjlighet att detta kunde vara hans biologiska barn.
Han var ju plastpappa och kanske grunnade mycket på att det någonstans finns ett barn som är hans biologiska. Han kanske ville ta reda på var det eventuella barnet fanns? Men det tyckte inte E? Konflikt om detta. Ultimatum?
2008-08-16, 02:32
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Står man i ett val mellan andras ungar eller ett med ev sin egen unge, så sätter det igång starka känslor. Därför ville de så gärna få reda på om hon varit gravid, så troligen har de pratat mycket om detta.

Tyskan påstår ju att ungen är bortadopterad så hur skulle ett liv med den ungen gå till?
2008-08-16, 02:33
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Bara en teori.

Det finns massor av argument mot detta i tråden och det är alldeles för sent (eller för tidigt beroende på hur man ser på det) för mig att rabbla upp dessa här och nu. Som jag sagt tidigare tycker jag det är det bra med nya/andra infallsvinklar och synsätt, men detta med att T skulle vara gm och att det ev. skulle ha något med det s.k bortadopterade barnet att göra, finner jag lika troligt som att Elvis lever, att grisar kan flyga och att jorden är platt. Med detta ber jag att få tacka för mig och önskar god natt!
2008-08-16, 02:37
Bannlyst
Citat:
Tyskan påstår ju att ungen är bortadopterad så hur skulle ett liv med den ungen gå till?

Det är ingen hundvalp, får du reda på att du har en unga så försöker du säkert få kontakt med den. Ev kanske kunna häva mm. Det är starka kännslor för det egna blodet...

för hur skall du kunna känna glädjen av att lära nåns unge cykla, samtidigt som nån annan lär din...Så länge man inte har egna kan det vara kul,,, men inte sen. Och det är bara de riktiga föräldrarna som kan kan riktigt glädja sin åt ungar framgång...hänger du med
Senast redigerad av beaver_se 2008-08-16 kl. 02:40.
2008-08-16, 02:41
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Det är ingen hundvalp, får du reda på att du har en unga så försöker du säkert få kontakt med den. Ev kanske kunna häva mm. Det är starka kännslor för det egna blodet...

Är han bortadopterad kan man inte bara kräva tillbaka úngen.
2008-08-16, 02:51
Bannlyst
Citat:
Är han bortadopterad kan man inte bara kräva tillbaka úngen.

Nä säkert inte, spec om han inte skrivit på lappen om delad vårdnad. Men du tänker inte så rätt av... Men likväl är de då hans unge.

Sen tror jag mer på att C tog upp det, för att E skulle få reda på att han sprang runt med sin flöjt T. Är en kvinna sårad kan de småhämnas, bara för att ställa till det.
2008-08-16, 03:03
Medlem
nackepas avatar
Citat:

för hur skall du kunna känna glädjen av att lära nåns unge cykla, samtidigt som nån annan lär din...Så länge man inte har egna kan det vara kul,,, men inte sen. Och det är bara de riktiga föräldrarna som kan kan riktigt glädja sin åt ungar framgång...hänger du med

Precis så här har jag funderat.
Detta är ett motiv.
Inte planerat. Men en stegrande känslovåg som till slut resulterar i ett raseriutbrott som T inte själv kan kontrollera.
En tänkbar teori.
2008-08-16, 03:10
Bannlyst
Citat:
Precis så här har jag funderat.
Detta är ett motiv.
Inte planerat. Men en stegrande känslovåg som till slut resulterar i ett raseriutbrott som T inte själv kan kontrollera.
En tänkbar teori.

Tillsammans med hans tågblljett när de har bil, kan va lite svårt att bortförklara.
Senast redigerad av beaver_se 2008-08-16 kl. 03:14.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in