2008-08-30, 10:17
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Är det inte konstigt att polisen i tidigt skede då alla vittnesuppgifter är viktiga avfärdar vissa personer som vittnen som det nu framkommit här på tråden. Sen att polisen helt efter eget huvud lyfter fram det som dom tycker är viktigt för tillfället och tydligen kan följa mer än ett spår i taget är mycket märkligt.

Först var det pappan som var den "säkra" gärningsmannen". Där gick många värdefulla timmar till spillo eftersom polisen trodde att gm redan var gripen.
Inga andra tänkbara gärningsman behövdes letas efter och polisen kunde andas ut.
När det inte var pappan så ploppade CS upp och henne har verkligen vänts ut och in. Det mesta av hennes liv finns dokumenterat på FUP.
Personer som finns i familjens närhet har mest vittnat om CS, inte om sina egna förehavanden.

Jag vet riktigt hur livet fungerar på ett sånt litet samhälle som Arboga är och om alla verkligen känner alla. Men även om polisen känner vissa personer som på något sätt har anknytning till familjen eller brottsplatsen ska inte det ge polisen rätt att på så lösa grunder srtyka dem från misstänktalistan.

Man kan aldrig känna någon person helt och hållet och även till synes friska människor kan ha väldigt sjuk hjärna. Hur många gånger får man läsa i tidningarna efter något hemskt våldsbrott där de anhöriga, vänner och arbetskompisar till den skyldige säger att det aldrig i sina vildaste fantasier hade trodd att hon/ han var kababel till något så hemsk.

I de lugnaste vatten simmar de fulaste fiskarna!
Det jag har gjort fetstilt håller jag med om till fullo.

Vad gäller EW så hänvisar jag till miapetters inlägg ovan där hon säger att EW både har blivit förhörd och har ett alibi. Jag har ingen anledning att tvivla på det hon säger, även om du, förmodar jag, gör det.
2008-08-30, 10:20
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Det fanns hårstrå från Max men även oidentifierade som absolut inte är från Max.

De oidentifierade hårstråna hade blåst in i huset, sa FG.

Jättetroligt.
2008-08-30, 10:22
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
De oidentifierade hårstråna hade blåst in i huset, sa FG.

Jättetroligt.
Ska vi gå på vad som är troligt så kan denna tråd låsas på en gång.
2008-08-30, 10:49
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Tråden nådde en ny lägstanivå inatt. Massor med OT raderat.

Skärpning!

// Mod
2008-08-30, 11:12
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Är det inte konstigt att polisen i tidigt skede då alla vittnesuppgifter är viktiga
avfärdar vissa personer som vittnen som det nu framkommit här på tråden. Sen att polisen helt efter eget huvud lyfter fram det som dom tycker är viktigt för tillfället och tydligen kan följa mer än ett spår i taget är mycket märkligt.

Först var det pappan som var den "säkra" gärningsmannen". Där gick många värdefulla timmar till spillo eftersom polisen trodde att gm redan var gripen.
Inga andra tänkbara gärningsman behövdes letas efter och polisen kunde andas ut.

När det inte var pappan så ploppade CS upp och henne har verkligen vänts ut och in. Det mesta av hennes liv finns dokumenterat på FUP.
Personer som finns i familjens närhet har mest vittnat om CS, inte om sina egna förehavanden.

Jag vet riktigt hur livet fungerar på ett sånt litet samhälle som Arboga är och om alla verkligen känner alla. Men även om polisen känner vissa personer som på något sätt har anknytning till familjen eller brottsplatsen ska inte det ge polisen rätt att på så lösa grunder srtyka dem från misstänktalistan.

Man kan aldrig känna någon person helt och hållet och även till synes friska människor kan ha väldigt sjuk hjärna. Hur många gånger får man läsa i tidningarna efter något hemskt våldsbrott där de anhöriga, vänner och arbetskompisar till den skyldige säger att det aldrig i sina vildaste fantasier hade trodd att hon/ han var kababel till något så hemsk.

I de lugnaste vatten simmar de fulaste fiskarna!

Fetmarkering: Då NJ fortfarande satt häktad i väntan på att hans alibi skulle kunna verifieras jobbade polisen redan med CS spåret, som de fick tips om den första natten, från TVÅ håll (ett redovisas i FUP)
Dessutom fick de in ett antal tips på namngivna personer redan från dag 1, som kollades.
De avfärdade mej veterligen ingen av dessa utan att denne hade ett verifierbart alibi! En bekant till familjen fick sin chef uppringd medan NJ satt häktad för att chefen skulle verifiera att denne varit på jobbet vid tidpunkten, bl a. Jag fattar inte varför ni förutsätter att polisen inte gjort nåt mer än att ha häktat NJ o CS, lider ni av hypris?
2008-08-30, 11:20
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Fetmarkering: Då NJ fortfarande satt häktad i väntan på att hans alibi skulle kunna verifieras jobbade polisen redan med CS spåret, som de fick tips om den första natten, från TVÅ håll (ett redovisas i FUP)
Dessutom fick de in ett antal tips på namngivna personer redan från dag 1, som kollades.
De avfärdade mej veterligen ingen av dessa utan att denne hade ett verifierbart alibi! En bekant till familjen fick sin chef uppringd medan NJ satt häktad för att chefen skulle verifiera att denne varit på jobbet vid tidpunkten, bl a. Jag fattar inte varför ni förutsätter att polisen inte gjort nåt mer än att ha häktat NJ o CS, lider ni av hypris?

Kom tipsen från en man och en kvinna?
2008-08-30, 11:24
Medlem
Citat:
Men är ni nu igång o diskuterar min lilla släkting, IGEN????????
HAN har alibi, är förhörd av polis o är sedan han var liten vän till Emma!
Emma VET att han inte begått dessa mord, + att han har alibi,
räcker inte det åt er svin som inget hellre vill än smutskasta folk
med hjärtan!
OT Han har dessutom nyss mist en nära släkting genom sjukdom
(är väl bäst att tillägga) så kanske ni kan låta stackarn vara ifred?????

Snälla miapetter, läs inte i den här tråden som handlar om alternativa teorier om GM. Så fort vi tar upp någon person så är du den första som
ger alibi till den personen och sen kommer en massa blablabla varför just den personen inte kan vara skyldig.

Du kan inte veta att ALLA du känner är lika snälla och genomgoda som du själv. Eller kan du gå i god för alla arbogabor?

I min misstänkalista finns: (alltså misstänkta, inte på något sätt säkra gm)
-CS
-T
-L
-EW
-Någon kille som skrev den konstiga mejlen till E
-En random mördargalning som bara på måfå hoppade just i deras hus och har kanske dödat tidigare.
-En inbrottstjuv
-Någon annan person i familjens närhet/ förflutna

Jag försöker inte smutskasta någon, jag vill att detta vidriga brott blir löst någon gång och att den som utfört morden får sona för dem.
2008-08-30, 11:27
Medlem
shaquetts avatar
Tyskans stalkning världsunik

www.dagensjuridik.se/sv/Artiklar/Expert-Tyskans-stalkning-varldsunik/

Söker man på kvinnliga mördare så är det ytterst ovanligt att kvinnorna inte känner varandra.

Det fanns oidentifierade fingeravtryck i trappen också - vet någon hur E bröt handleden?
Senast redigerad av shaquett 2008-08-30 kl. 11:30.
2008-08-30, 11:29
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Snälla miapetter, läs inte i den här tråden som handlar om alternativa teorier om GM. Så fort vi tar upp någon person så är du den första som
ger alibi till den personen och sen kommer en massa blablabla varför just den personen inte kan vara skyldig.

Du kan inte veta att ALLA du känner är lika snälla och genomgoda som du själv. Eller kan du gå i god för alla arbogabor?

I min misstänkalista finns: (alltså misstänkta, inte på något sätt säkra gm)
-CS
-T
-L
-EW
-Någon kille som skrev den konstiga mejlen till E
-En random mördargalning som bara på måfå hoppade just i deras hus och har kanske dödat tidigare.
-En inbrottstjuv
-Någon annan person i familjens närhet/ förflutna

Jag försöker inte smutskasta någon, jag vill att detta vidriga brott blir löst någon gång och att den som utfört morden får sona för dem.

Jag har själv i denna tråd gett förslag på tänkbara gm o NEJ, jag kan verkligen inte ge alla Arbogabor alibi, det gör jag inte heller, det jag framhåller är det ni undviker att ta upp - det faktum att de ÄR kollade/ avförda av polis! Ska man titta på alternativa gm är min åsikt att dessa i alla fall ska vara MÖJLIGA kandidater till att ha utfört dådet, det blir lätt ett löjets skimmer över denna tråd då det finns de som utan urskillnad bortser från det.
Eftersom det jag fetmarkerad i ditt tidigare inlägg var en ren lögn anser jag att du INTE lägger dej vinn om att vara seriös, nej!
2008-08-30, 11:31
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Kom tipsen från en man och en kvinna?

Ja.

Hur Emma bröt handen/armen har framkommit, ja.
2008-08-30, 11:38
Medlem
shaquetts avatar
Citat:
Ja.

Hur Emma bröt handen/armen har framkommit, ja.

Men inte fingeravtrycken i trappen? Eftersom E i förhör redogjort för en kvinna som inte hade ytterkläder - kanske den kvinnan redan fanns i huset och att det uppstått "något" i trappen.
2008-08-30, 11:43
Medlem
Citat:
Jag har själv i denna tråd gett förslag på tänkbara gm o NEJ, jag kan verkligen inte ge alla Arbogabor alibi, det gör jag inte heller, det jag framhåller är det ni undviker att ta upp - det faktum att de ÄR kollade/ avförda av polis! Ska man titta på alternativa gm är min åsikt att dessa i alla fall ska vara MÖJLIGA kandidater till att ha utfört dådet, det blir lätt ett löjets skimmer över denna tråd då det finns de som utan urskillnad bortser från det.
Eftersom det jag fetmarkerad i ditt tidigare inlägg var en ren lögn anser jag att du INTE lägger dej vinn om att vara seriös, nej!

Det jag inte förstår är hur du vet så bra vilka som är kollade och vilka som inte är kollade. Jag tror inte att du har större inblick i polisens papper än vad vi övriga forummedlemmar har och du antar att personerna är kollade.

Det är skillnad på ett vittnesförhör och ett förhör som misstänkt gm.

Jag vet via FUP att det gjorts en massa vittnesförhör men kanske just för den anledningen att arbogapolisen tror sig känna sina bybor har det stannat just vid vittnesförhör.

Vilket inlägg menar du? Vilket lögn. Jag har inte kallat dig eller någon annan här för lögnare bara för att någon har en annorlunda åsikt än vad jag har. Vem ger dig rätten att kalla mig för lögnare och bedöma om jag är seriös eller inte. Fast varför bryr jag mig om vad lilla du tycker om mig. Jag känner inte dig och är tacksam över det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in