2008-08-25, 17:04
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTidyllen
Polisen LYSTE med ficklampor in i bilen, UTIFRÅN, någon närmare inspektion, kontroll av utrymmen under dörrmattor, i bakluckan etc gjordes ej. Torgny avlägsnades ur bilen. Givetvis togs bilen EJ in för vidare teknisk undersökning. Polis på plats uppger att de var skakade av vad de sett och saknade rutiner för hur de skulle agera.

Saknade rutiner??
Du menar på fullt allvar att polisen inte vet hur de ska agera i en sådan här situation?
2008-08-25, 17:05
Bannlyst
Citat:
Polisen LYSTE med ficklampor in i bilen, UTIFRÅN, någon närmare inspektion, kontroll av utrymmen under dörrmattor, i bakluckan etc gjordes ej. Torgny avlägsnades ur bilen. Givetvis togs bilen EJ in för vidare teknisk undersökning. Polis på plats uppger att de var skakade av vad de sett och saknade rutiner för hur de skulle agera.

Igen då eftersom mitt inlägg av någon anledning inte finns kvar, hur vet du det?
Det går helt emot vad jag har hört, så om du har annan information är jag nyfiken på hur du fått tag på den.

Sen är det inte polisen i sig som gör den tekniska undersökningen utan Tekniska roteln.
Polisen utför en okulär besiktning på brottsplatsen och sen lämnar de över den till just tekniska, så..igen hur har du fått annan information än jag besitter.
2008-08-25, 17:49
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Men finns det någon anledning varför några i en eventuell mordkonspiration skulle låta dig få veta vad de planerar? Om man planerar något illdåd så är väl den sista man yppar något för en kvinna?

Jag tänker inte outa här vad det rör sig om för kretsar eller vad jag kan tänkas ha för insyn i dessa men jag kan tala om att de personer jag känner i den hierarkin inte är bekanta med Arbogabor men de har insyn hela vägen...
Du vet nog vad jag menar om du tänker till lite.
Helt enkelt:
Om någon börjar utnyttja sina kontakter för ett mord som detta, då märks det, dessutom är det inte en vanlig indrivning vi talar om, det krävs mycket speciella människor för en sådan här sak, typ CS , så, om någon fiskat hade folk reagerat, helt enkelt.
2008-08-25, 17:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Jag tänker inte outa här vad det rör sig om för kretsar eller vad jag kan tänkas ha för insyn i dessa men jag kan tala om att de personer jag känner i den hierarkin inte är bekanta med Arbogabor men de har insyn hela vägen...
Du vet nog vad jag menar om du tänker till lite.
Helt enkelt:
Om någon börjar utnyttja sina kontakter för ett mord som detta, då märks det, dessutom är det inte en vanlig indrivning vi talar om, det krävs mycket speciella människor för en sådan här sak, typ CS , så, om någon fiskat hade folk reagerat, helt enkelt.

Nu rör sig inte den biologiska pappan i den organiserade brotttslighetens division ett precis
Det här kan mycket väl vara en benso-flöddrande kompis till pappan som skulle ge E en läxa och sedan gick allt snett.
2008-08-25, 18:00
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Nu rör sig inte den biologiska pappan i den organiserade brotttslighetens division ett precis
Det här kan mycket väl vara en benso-flöddrande kompis till pappan som skulle ge E en läxa och sedan gick allt snett.

Det var nu inte riktigt det scenariot VK o jag diskuterade men det förefallet ganska konstigt att Emma då såg en helt annan person...

Nej, mer koll på glassbilschaffisarna, där är Bävern o jag överrens, hans polishund kan få göra lite nytta då!
2008-08-25, 18:57
Medlem
nackepas avatar
Citat:

Om detta stämmer så har ju T alla möjligheter att ha gömt mordvapen mm. i bilen.
2008-08-25, 19:06
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apollon
Teoretiskt sett så skulle det kunna stämma men jag tror inte att han körde lika fort pga att han inte hade speciellt bråttom och dessutom var det mörkt. Kommer inte ihåg om det var snö också.

Om jag har fattat Vägverkets väderdata i FUP var det mellan 0,7-1,0 grader vid 19.00-tiden, och enligt SMHI hade det kommit snö- o snöblandat regn under dagen. T kunde förmodligen inte hålla dina hastigheter.
2008-08-25, 19:18
Medlem
nackepas avatar
Citat:

Det som talar mest för din teori är ju också valet av vapen.

Benso-flöddrande kompis till pappan är mycket mer trolig än någon ur den organiserade brottsligheten. Helt klart!

Om vi nu spekulerar i NJ som alternativ gm.
2008-08-25, 19:20
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Det som talar mest för din teori är ju också valet av vapen.

Benso-flöddrande kompis till pappan är mycket mer trolig än någon ur den organiserade brottsligheten. Helt klart!

Om vi nu spekulerar i NJ som alternativ gm.

Det känns som om att alla slagen talar för att det varit ett stort hat inblandat och jag kan inte se att någon NJ anlitar skulle ha det hatet.
2008-08-25, 19:24
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Det känns som om att alla slagen talar för att det varit ett stort hat inblandat och jag kan inte se att någon NJ anlitar skulle ha det hatet.

Har du sett någon benso-flöddrad, psykotisk anabola kille med kolsvarta ögon någon gång?
2008-08-25, 19:29
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Har du sett någon benso-flöddrad, psykotisk anabola kille med kolsvarta ögon någon gång?

Om det vore en sådan så skulle nog skadorna vara ännu större med tanke på antal slag. Är ju högst tveksamt om E klarat sig då.
2008-08-25, 19:33
Bannlyst
Citat:
Men jag har ju läst att sträckan bara är 3 km längre än lilla vägen. Jag har också frågat tidigare om hur stor del av sträckan som är motorväg men ej fått något svar.

Den provkörningen via motorväg har ju redan redovisats för bara någon dag sedan, men snacka om OT, han åkte inte den vägen fortfarande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in