Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Nej, jag tror inte att du ingår i någon komplott. Jag tror inte att du mörkar någonting. Jag vill också att rätt gm hamnar bakom lås och bom. Däremot har vi olika åsikter om bevisningen. Du anser att det är bevisat att CS är skyldig. Jag anser inte det. Jag har hela tiden sagt att CS kan vara skyldig men det finns tveksamheter som gör att jag diskuterar alternativa gm. Har även varit inne på att det kan vara två gm. CS + någon annan. Eller två andra.
Det jag vänder mig emot är att vissa(kanske av förklarliga skäl eftersom man känner de inblandade) vill strypa den fria debatten. Man vill censurera den, ja t.o.m. stänga alternativa tråden.
Eftersom ni som känner de involverade anser fallet uppklarat ligger det i sakens natur att ni inte vill att det ska bli någon mer utredning. Rätt person sitter ju! Varför börja gräva i allt från början igen? Fruktansvärt för familjen att det inte blir något avslut mm.
Men det finns andra som inte tycker att bevisningen räcker. Och om CS frias så kommer polisen få börja om från början igen. Tyvärr för familjen. Men så är det.
Det jag vänder mig emot är att vissa(kanske av förklarliga skäl eftersom man känner de inblandade) vill strypa den fria debatten. Man vill censurera den, ja t.o.m. stänga alternativa tråden.
Eftersom ni som känner de involverade anser fallet uppklarat ligger det i sakens natur att ni inte vill att det ska bli någon mer utredning. Rätt person sitter ju! Varför börja gräva i allt från början igen? Fruktansvärt för familjen att det inte blir något avslut mm.
Men det finns andra som inte tycker att bevisningen räcker. Och om CS frias så kommer polisen få börja om från början igen. Tyvärr för familjen. Men så är det.
jag har sagt detta förut och jag säger det igen:
Ni får diskutera alternativ GM hur mycket ni vill, ni får utreda vem ni vill - även T och L.
Så länge det finns substans bakom era funderingar säger jag ingenting, men när lögnerna kommer då jävlar...
Om nu ni vill forska vidare i det här, är det då inte bättre att jag talar om för er när det är rena faktafel/lögner/missförstånd så ni slipper snöa in er i något som aldrig kan ha hänt. Talibanpernilla har en förmåga att lyckas vända allt till att passa hennes åsikt, med stöd från FUP även om det i nästa stycke dementeras direkt..den biten lyckas hon alltid "glömma" att citera av någon anledning..hon är ett troll och ingenting annat.
Så är det en utredning ni vill pyssla med eller personförföljelse??