2008-08-30, 12:04
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Det jag inte förstår är hur du vet så bra vilka som är kollade och vilka som inte är kollade. Jag tror inte att du har större inblick i polisens papper än vad vi övriga forummedlemmar har och du antar att personerna är kollade.

Det är skillnad på ett vittnesförhör och ett förhör som misstänkt gm.

Jag vet via FUP att det gjorts en massa vittnesförhör men kanske just för den anledningen att arbogapolisen tror sig känna sina bybor har det stannat just vid vittnesförhör.

Vilket inlägg menar du? Vilket lögn. Jag har inte kallat dig eller någon annan här för lögnare bara för att någon har en annorlunda åsikt än vad jag har. Vem ger dig rätten att kalla mig för lögnare och bedöma om jag är seriös eller inte. Fast varför bryr jag mig om vad lilla du tycker om mig. Jag känner inte dig och är tacksam över det.

Citat:
Först var det pappan som var den "säkra" gärningsmannen". Där gick många värdefulla timmar till spillo eftersom polisen trodde att gm redan var gripen.
Inga andra tänkbara gärningsman behövdes letas efter och polisen kunde andas ut.

Det här ur ditt tidigare inlägg är en ren lögn, som jag även påpekade tidigare.

Jag vet inte om du fattat att det finns en FUP till för det första?
En FUP med slask, vilket innebär att de förhör som inte finns med i den FUP som vi köpt/tankat ner. Sedan är det oxå så att en del av de som förhörts fått kopior på sina förhör, så som det brukar gå till.
Så, jag har aldrig påstått mej ha större insikt i polisens arbete än mågon annan, det är oxå en lögn! Däremot har jag sett en del annat material som polisen gjort, ja, men jag har inte sett det HOS polisen, eller fått det AV polisen. Dessutom var det inte Arbogapoliser som höll i förhören. Det var ännu en lögn så varför de skulle titta mindre på de de förhört förstår jag inte resonemanget kring.

F ö undrar jag varför inte glassbilschaffisarna finns med på din lista över misstänkta, mörkar ni dem?

Åh, vem som gett mej rätten att anse dej vara en lögnare o icke seriös...låt mej se...jag kan nog inte avslöja min källa...
2008-08-30, 12:07
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
De oidentifierade hårstråna hade blåst in i huset, sa FG.

Jättetroligt.

Dåligt exempel av henne men de kan faktiskt ha kommit in med någon i familjens kläder. Barnen kan ha lekt på dagis eller öppna fs eller vad det nu var och fått personalens hår på sig.
2008-08-30, 13:26
Bannlyst
Citat:
Det jag inte förstår är hur du vet så bra vilka som är kollade och vilka som inte är kollade. Jag tror inte att du har större inblick i polisens papper än vad vi övriga forummedlemmar har och du antar att personerna är kollade.

Det är skillnad på ett vittnesförhör och ett förhör som misstänkt gm.

Jag vet via FUP att det gjorts en massa vittnesförhör men kanske just för den anledningen att arbogapolisen tror sig känna sina bybor har det stannat just vid vittnesförhör.

Vilket inlägg menar du? Vilket lögn. Jag har inte kallat dig eller någon annan här för lögnare bara för att någon har en annorlunda åsikt än vad jag har. Vem ger dig rätten att kalla mig för lögnare och bedöma om jag är seriös eller inte. Fast varför bryr jag mig om vad lilla du tycker om mig. Jag känner inte dig och är tacksam över det.

Och vad är det som säger att en avskriven person inte kan bli aktuell igen?
Det händer emellanåt.
2008-08-30, 13:45
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Dåligt exempel av henne men de kan faktiskt ha kommit in med någon i familjens kläder. Barnen kan ha lekt på dagis eller öppna fs eller vad det nu var och fått personalens hår på sig.

Jamenvisst.

FG hade inte behövt ta till sin livliga fantasi utan kunde ha nöjt sig med att dra realistiska exempel. Värst var när hon höll på och yrade om att CS behållit mordvapnet som en trofé från dådet. Målsägandebiträde MF fortsatt sedan att spekulera kring hammaren som CS:s sparade trofé. Pinsammast var när FG citerade CS´sk dagboksanteckningar, allra helst den om vad CS trodde att E gav T på födelsedagen. Har verkligen ingen lagt ut det på youtube..?
2008-08-30, 13:57
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astracan
Om CS hade haft en masterplan ihop med en svartmuskig man, hur har deras kommunikation sett ut?

1. De har kommunicerat med hjälp av röksignaler?
2. De har båda använt sig av telepati?
3. De har lånat utrusning av NASA och haft en kommunikation via yttre rymden?

Fler förslag?

4. De har talat med varandra?
2008-08-30, 14:02
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Är det inte konstigt att polisen i tidigt skede då alla vittnesuppgifter är viktiga
avfärdar vissa personer som vittnen som det nu framkommit här på tråden. Sen att polisen helt efter eget huvud lyfter fram det som dom tycker är viktigt för tillfället och tydligen kan följa mer än ett spår i taget är mycket märkligt.

Först var det pappan som var den "säkra" gärningsmannen". Där gick många värdefulla timmar till spillo eftersom polisen trodde att gm redan var gripen.
Inga andra tänkbara gärningsman behövdes letas efter och polisen kunde andas ut.
När det inte var pappan så ploppade CS upp och henne har verkligen vänts ut och in. Det mesta av hennes liv finns dokumenterat på FUP.
Personer som finns i familjens närhet har mest vittnat om CS, inte om sina egna förehavanden.

Jag vet riktigt hur livet fungerar på ett sånt litet samhälle som Arboga är och om alla verkligen känner alla. Men även om polisen känner vissa personer som på något sätt har anknytning till familjen eller brottsplatsen ska inte det ge polisen rätt att på så lösa grunder srtyka dem från misstänktalistan.

Man kan aldrig känna någon person helt och hållet och även till synes friska människor kan ha väldigt sjuk hjärna. Hur många gånger får man läsa i tidningarna efter något hemskt våldsbrott där de anhöriga, vänner och arbetskompisar till den skyldige säger att det aldrig i sina vildaste fantasier hade trodd att hon/ han var kababel till något så hemsk.

I de lugnaste vatten simmar de fulaste fiskarna!

Därför är det viktigt att polisen nu tillsätter en ny grupp som helt objektivt börjar om från början.
2008-08-30, 14:05
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Därför är det viktigt att polisen nu tillsätter en ny grupp som helt objektivt börjar om från början.
Varför? Nu har dom en person som har befunnits skyldig till morden och mordförsöket.

Ska dom tillsätta en ny grupp i fallet Engla också?
2008-08-30, 14:07
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Varför? Dom har en person som har befunnits skyldig till morden och mordförsöket.

Ska dom tillsätta en ny grupp i fallet Engla också?

Av vilken anledning finner du det meningsfullt att jämföra ett indiciemål med ett mål med teknisk bevisning där det både finns vittnen, dna, erkännande med mera?
2008-08-30, 14:10
Bannlyst
Citat:
Av vilken anledning finner du det meningsfullt att jämföra ett indiciemål med ett mål med teknisk bevisning där det både finns vittnen, dna, erkännande med mera?

I fallet Engla finns inget vittne till händelsen, teknisk bevisning fanns inte heller då hon var förkolnat lik. Erkännandet finns, men räcker det? Quick erkände flera mord han inte har begått.
2008-08-30, 14:11
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
I båda fallen finns en, enligt domstol, känd gm, eller hur? Inga andra jämförelser. Ska man tillsätta nya grupper i alla mål där folk på FB är tveksamma?

Jävla trams...
2008-08-30, 14:13
Medlem
miapetters avatar
Citat:

Englas mördare är väl knappast fastställd?
Inte om man följer kriterierna här,
lite planterat dna o ett framtvingat erkännande kan väl
knappast räknas som säkert?
O vittnen...för vad dessa nu är värda?
2008-08-30, 14:17
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Fetmarkering: Då NJ fortfarande satt häktad i väntan på att hans alibi skulle kunna verifieras jobbade polisen redan med CS spåret, som de fick tips om den första natten, från TVÅ håll (ett redovisas i FUP)

Fick polisen tips om CS samma natt som mordet eller menar du senare? Alltså natten mellan 17:e-18:e eller 18:e-19:e?

Nytt för mig att tipset om CS kom från två håll. Vilka kom med tipset?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in