2008-08-30, 03:28
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crap_Fucks_Crap
Dom kunde låta han genomgå en provtagning av nogrannare mått för att de om hans ¨DNA finns med till exempel. för att åt minstone avföra honom. En ide vore att kontrolera vilka som tagit livet av sig seter den tiden. Att isdrottningrn från germanien kan hålla masken är ju en sak. aaaaaahennes medbrottsling kan ju ha haft klenare närver och tanken på att han skulle vara medhjälpare i ett dubbelmord på två små barn plus att nestan ha fimpat mamman kan ju ha knäckt honom. Christine kanke till och med hjälpte till att få honom att ta steget och tömma pillerburkan.

Jag skulle nog tagit mig en titt på om det finns några som passat in som medbrottsling som tagit livet av sig. Kollat in åldrarna mellan 20 och37 kända innom psykvården i västmanland. Gjärna en ensammen kille som har svårt att umgås och passa in och som fått hjälp med nya böstäder i Köping Arboga och Kungsör genom åren. Kortsagt en osöker och ensammen kille som känt sig glad över att Cristine ville ha hjälp av honom och han trodde att han hade en chans på henne. Va vet jag!

Har du någon idé om hur CS skulle ha kunnat träffa denna medbrottsling?

Du såg ju det där paret och tror att du kände igen EW. Men om han kan avföras via DNA och annat(kanske alibi) så kan det ju vara någon annan precis som du säger. Men hur och var kan de ha träffats? Har du någon fundering?

När det gäller EW. Kan CS ha träffat honom genom T från början?
2008-08-30, 04:02
Medlem
eloges avatar
Citat:
Jag har uppgivit dessa två då polisen ringde och frågade vad jag sett. Synd att dom inte frågade mera dirrekt då jag blev avisad från brottsplatsen eftersom jag kan ha sett mera som jag glömt. Ungefär då morden begicks var jag på Lidl inte så långt från platsen.
Kanske såg du mördarna. Skriv ner allt du minns.
2008-08-30, 04:08
Medlem
BoISarens avatar
Jag tror att det är denna bild som eftersöks av craps, men är inte säker.

Lång jävla länk till bild

Inga glasögon dock.
Senast redigerad av BoISaren 2008-08-30 kl. 04:40.
2008-08-30, 04:35
Medlem
eloges avatar
Citat:
Största anledningen till att jag inte minns mera är väl också att polisen aldrig berättade för mig vad som hänt och hur alvarligt det var. Det tog ju några timmar innan jag fick reda på vad som hänt. Då jag lämnade platsen trodde jag att det var ett normalt fasmiljegräl som spårat ut och att nån fått ett jack i armen typ. Hade jag fått reda på att det var ett brott i klass med Palmemordet hade jag kanske registrerat mer om vad jag sett. Jag minns det vandrande paret för att jag spelade "GG Allins son of evel" så högt då jag passerade pluss två ungdommar med gitarrer eftersom jag saknade möjligheten att spela musik då jag var i deras ålder i den Norrlänska hålan jag växte upp i.
Din vittnesuppgift har mer relevans än tusen teorirer om T i den här tråden. Skall man finna en alternativ gärningsman/gärningsmän så krävs det att sådana vittnesmål som ditt följs upp.
2008-08-30, 04:40
Medlem
BoISarens avatar
Angående E**es alibi
https://www.flashback.org/showpost.php?p=10447628&postcount=2465

Från en av dom tidigaste sammanfattningarna, 20 mars (EW=E**e)
Citat:
  • EW har på diverse internetsidor visat upp en mörk sida. Bl.a genom dystra skrifter.
  • EW hävdar i sin blogg att han har ett vattentätt alibi
  • EW's alibi ska bestå i att han umgicks med vänner vid tidpunkten
  • EW hade en "fling" med E under högstadiet
  • Polisen har inte hört EW då dom inte anser det nödvändigt (uppgift från EW själv)
2008-08-30, 04:45
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Angående E**es alibi
https://www.flashback.org/showpost.php?p=10447628&postcount=2465

Från en av dom tidigaste sammanfattningarna, 20 mars (EW=E**e)

Har E**e alltså inget alibi?

Kommer ihåg honom väl i första tråden. Konstig blogg mm.

Märkligt i varje fall att polisen ej hört "crap" på plats angående vad han har sett och hört mordkvällen. En miss helt enkelt.
Senast redigerad av nackepa 2008-08-30 kl. 04:48.
2008-08-30, 04:54
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa

Märkligt i varje fall att polisen ej hört "crap" på plats angående vad han har sett och hört mordkvällen. En miss helt enkelt.

Har läst i tråd nr 2 det som - eventuellt - är skrivet av E**e. Om det är han som skrivit, hävdar han att han inte var aktuell att förhöras av polisen efter dådet. Om han var vän med E och T så kanske han (och resten av deras vänner och bekanta) borde ha kollats av polisen med tanke på det oidentifierade hårstrået och fingeravtrycket? För att helt avföras, menar jag.
2008-08-30, 05:00
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Har läst i tråd nr 2 det som - eventuellt - är skrivet av E**e. Om det är han som skrivit, hävdar han att han inte var aktuell att förhöras av polisen efter dådet. Om han var vän med E och T så kanske han (och resten av deras vänner och bekanta) borde ha kollats av polisen med tanke på det oidentifierade hårstrået och fingeravtrycket? För att helt avföras, menar jag.

Kanske ytterligare en miss?

Dags att kolla alla bekanta nu då?
2008-08-30, 05:17
Medlem
BoISarens avatar
Citat:

Jo?

Han har däremot inget, av polisen, bekräftat alibi. Vad vi vet.
2008-08-30, 08:15
Medlem
miapetters avatar
Citat:

Men är ni nu igång o diskuterar min lilla släkting, IGEN????????
HAN har alibi, är förhörd av polis o är sedan han var liten vän till Emma!
Emma VET att han inte begått dessa mord, + att han har alibi,
räcker inte det åt er svin som inget hellre vill än smutskasta folk
med hjärtan!
OT Han har dessutom nyss mist en nära släkting genom sjukdom
(är väl bäst att tillägga) så kanske ni kan låta stackarn vara ifred?????
2008-08-30, 09:33
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ca 1 till2 minuter innan jag hamnade bakom ambulansen körde jag förbi en orakad snubbe med glasögon och en tjej med mörkt långt hår som gick ner mot torget i Arboga. Då denna mystiska EW cirkulerade i media var ju redan fallet upplarat. Då var vi ju alla säker på att det var barnens farsa. Sedan har det ju bara varit frågan om en ensam tysk kvinna. Tänk om dom var två. Bara en tanke män ändå?
Men vid denna tid sägs ju att CS kommit till tåget om man utgår från de kamerabilderna åklagarna förlitar sig på.
2008-08-30, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Jo?

Han har däremot inget, av polisen, bekräftat alibi. Vad vi vet.

Är det inte konstigt att polisen i tidigt skede då alla vittnesuppgifter är viktiga
avfärdar vissa personer som vittnen som det nu framkommit här på tråden. Sen att polisen helt efter eget huvud lyfter fram det som dom tycker är viktigt för tillfället och tydligen kan följa mer än ett spår i taget är mycket märkligt.

Först var det pappan som var den "säkra" gärningsmannen". Där gick många värdefulla timmar till spillo eftersom polisen trodde att gm redan var gripen.
Inga andra tänkbara gärningsman behövdes letas efter och polisen kunde andas ut.
När det inte var pappan så ploppade CS upp och henne har verkligen vänts ut och in. Det mesta av hennes liv finns dokumenterat på FUP.
Personer som finns i familjens närhet har mest vittnat om CS, inte om sina egna förehavanden.

Jag vet riktigt hur livet fungerar på ett sånt litet samhälle som Arboga är och om alla verkligen känner alla. Men även om polisen känner vissa personer som på något sätt har anknytning till familjen eller brottsplatsen ska inte det ge polisen rätt att på så lösa grunder srtyka dem från misstänktalistan.

Man kan aldrig känna någon person helt och hållet och även till synes friska människor kan ha väldigt sjuk hjärna. Hur många gånger får man läsa i tidningarna efter något hemskt våldsbrott där de anhöriga, vänner och arbetskompisar till den skyldige säger att det aldrig i sina vildaste fantasier hade trodd att hon/ han var kababel till något så hemsk.

I de lugnaste vatten simmar de fulaste fiskarna!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in