2008-08-23, 19:47
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Men om T lämnat ETT blodigt spåravtryck precis innanför dörren så är det lite märkligt att det inte blev fler? Han borde ju ha gått hela vägen och sen tillbaka? Jag har hela tiden trott att det avtrycket var från någon polis eller ambulanskille.

Jag vet inte vem det är ifrån. Jag bara förklarar för Tulpanen att det finns ett avtryck inne på kontoret.
2008-08-23, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Du är säkert insatt i mycket, men hur vet vi att allt du säger är sant?

Det här debatterades en hel massa i tråd 1 och framför allt tråd 2 där flera användare bekräftade det flera gånger, search and you will find it.

Jag kommer tyvärr inte ihåg när det första gången togs upp, men det har som sagt diskuterats flera gånger.
2008-08-23, 19:49
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Vem har berättat detta för dig?

Jag menar att i det kaos som följde kan möjlighet ha funnits att göra sig av med saker. Det kom ju andra människor till platsen o.s.v.

Vilken tid exakt säkrades huset?

Vilken tid exakt sattes T i patrullbilen?

Kl. 19.54 spärras hela Verktygsgatan av.
19.46 spärrades fastigheten av.
2008-08-23, 19:51
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Men glöm inte att det är T som avgör när samtalet till 112 rings.

Nej det tror jag inte det är?
Jag tror det finns loggar för när samtalet ringdes...
Hos sos alarm...
2008-08-23, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Jag vet inte vem det är ifrån. Jag bara förklarar för Tulpanen att det finns ett avtryck inne på kontoret.

Eftersom Talibanpernilla inte är läskunnig trots sina stora kunskaper i klipp och klistra här i tråden från fup kan jag påpeka sidan 268 i FUP tilläggsprotokollet,
2008-08-23, 19:55
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Det var väl någon av ambulänsmännen som tyckte han inte reagerade normalt som man borde göra när ens kära har kallblodigt utsatts för grovt våld.

Det finns inga vittnen som sett någon utomstående gått in i huset eller ut ur huset.

Det finns inga vittnen som kan säga när Torgny kom hem.

Det finns inga vittnen som såg när Torgny gick in i huset.

Nope! Det var Tero (den snygge) som sa till polisen att ta hand om den blodige man som fanns på tomten, Tero sa inget om att mannen inte betedde sig normalt. Tero har rätt, kan inte ifrågasättas, Tero är snygg!
2008-08-23, 19:56
Medlem
miapetters avatar
Citat:

Vilket stämmer med grannars redogörelse, vilka jag pratat med.
2008-08-23, 19:57
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det finns lite blodstänk vid dörröppningen till datorrummet men inget skoavtryck av blodiga skor trots att T hämtat mobilen på skrivbordet.
Det finns bevisligen skoavtryck i datorrummet.
2008-08-23, 19:58
Bannlyst
Citat:
Nä var mer att du förstår att man kanske inte tar allt du säger med hull å hår utan kanske ställer en följdfråga.

Du får gärna ställa följdfrågor, då ser man iaf att du börjat läsa vad man svarar istället för som tidigare ignorera att du blivit överbevisad/påvisad faktafel.
Så fråga på, jag vet nog mycket som jag inte kan härleda till vare sig källa eller att andra kan verifiera, men jag skriver ut det ändå så får ni själva välja om ni tror mig eller inte. Men jag försöker vara noga att påpeka att det är "inofficiell" information som inte kan bevisas.
2008-08-23, 20:01
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Uppdukat ja, men inte att maten står framme.
Det är en jävla skillnad.
Sen vet jag inte vad det har med diskandet att göra?
Det känns ju onödigt att tappa upp varmvatten 2 gånger.

Men det finns ju inget dukat vid matbordet för Torgny. varken på bilden vid matbordet i köket, matbordet i vardagsrummet eller på vardagsrumsbordet finns något dukat för att kunna servera mat som var i värmeskåp. Om maten hade vart i värmeskåpet skulle det ha osat en hel del i villan.

Tilläggsprotokollet; beskrivning av brottsplatsen:
Sidan 8/14
Bild 7: matbord kök
Bild 8: matbord vardagsrum
Sidan 9/14
Bild 10: bord vid soffgrupp i vardagsrum

Sidan 14/14
"I köket lyser en taklampa framför diskbänken samt ett lysrör ovanför
diskbänken."

Ingenstans finns en notering om mat som finns i värmeskåp.

Ingenstans ser jag det finns porslin framdukat.

Diskhon är överfylld.
2008-08-23, 20:01
Medlem
nackepas avatar
Citat:

Tack för denna info!

Finns det även exakt tid när T sätts i polisbilen? Lite tjatig nu.
2008-08-23, 20:02
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Eftersom Talibanpernilla inte är läskunnig trots sina stora kunskaper i klipp och klistra här i tråden från fup kan jag påpeka sidan 268 i FUP tilläggsprotokollet,
Jag skrev om blodspår från skor i datorrummet inte hittats och inte i hallen.
FU tillägg sid 268
På hallgolvet utanför dörröppningen in till ett arbets/datarum framkallades delar av
skoavtryck märkt 24 på bilden (spår U1 405-08/S172), som inte har kunnat härledas
till någon behörig person. Likadant sulmönster framkallades på ytterligare två ställen
på hallgolvet. Även på en mattkant till en av hallmattorna kunde man se fragment av
likadant sulmönster.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in