2017-01-25, 10:40
Medlem
Såg "FBI"-programmet men har inte koll på hur indicierna mot "P" ser ut, om det kommit fram något nytt. Kan någon sammanfatta? Tråden har ganska många sidor.
Citera
2017-01-25, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heralder
Såg "FBI"-programmet men har inte koll på hur indicierna mot "P" ser ut, om det kommit fram något nytt. Kan någon sammanfatta? Tråden har ganska många sidor.

Kort sammanfattat:
Mr. P har inte blivit förhörd ordentligt av polisen. Det har framkommit uppgifter som tidigare inte har varit speciellt kända så som att P gav sig ut mitt i natten för att leta efter Eva trots att hon hade blivit körd hela vägen hem. I alla fall var det vad P visste.
Han ringde sedan ett antal gånger till Annelie mellan kl 6 och 7 på morgonen och sa att hon måste leta efter Eva. När han sedan träffar den som skall köra Evas hästar till Sundsvall på lördag morgon säger han inte ett ord om att han varit orolig för Eva eller att han uppmanat Annelie att leta efter Eva.
Dessutom efter att Annelie ringt och sagt att de har hittat Eva stannar han innan han kommit fram till Evas hem och springer rätt ut i buskaget till den plats där Evas kropp ligger. Efteråt hävdar han att det hade stått en man med en hund där vilket inget annat vittne har sett.

Även om han är oskyldig borde polisen ha tagit in honom och förhört honom ordentligt om hans förehavanden så som hur det kom sig att han var på Kramm 00:40 dyblött t ex.

I stora drag är det som ovan även om jag kan ha missat något.
Citera
2017-01-25, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solento
Kort sammanfattat:
Mr. P har inte blivit förhörd ordentligt av polisen. Det har framkommit uppgifter som tidigare inte har varit speciellt kända så som att P gav sig ut mitt i natten för att leta efter Eva trots att hon hade blivit körd hela vägen hem. I alla fall var det vad P visste.
Han ringde sedan ett antal gånger till Annelie mellan kl 6 och 7 på morgonen och sa att hon måste leta efter Eva. När han sedan träffar den som skall köra Evas hästar till Sundsvall på lördag morgon säger han inte ett ord om att han varit orolig för Eva eller att han uppmanat Annelie att leta efter Eva.
Dessutom efter att Annelie ringt och sagt att de har hittat Eva stannar han innan han kommit fram till Evas hem och springer rätt ut i buskaget till den plats där Evas kropp ligger. Efteråt hävdar han att det hade stått en man med en hund där vilket inget annat vittne har sett.

Även om han är oskyldig borde polisen ha tagit in honom och förhört honom ordentligt om hans förehavanden så som hur det kom sig att han var på Kramm 00:40 dyblött t ex.

Bra svar. Min sista fråga för dagen innan jag återgår till min kammare är vem som hittade kroppen efter Eva och Laban? Svaret kan finnas i "FBI"-programmet eller här i tråden men enklare om någon kan svara direkt.
Citera
2017-01-25, 12:11
Medlem
Citat:
Kort sammanfattat:

Liten rättelse bara : jag körde till Evas hem på morgonen med min hästtransport som hon skulle låna för att frakta hästarna . Skulle även hjälpa till att lasta dom. När hon inte var hemma gick jag ner till hästhagen och sökte henne , sen ringde jag P och frågade om han visste vart hon kunde vara och han kom dit, men verkade inte överdrivet orolig ( då hade jag ju ingen aning om hans agerande under natten och morgonen ) jag hade bråttom iväg och sa till honom att kontakta BÅ för att kolla om hon kanske sovit över hos henne och han lovade att göra det, samt vänta tills Eva dök upp och hjälpa henne med hästarna .
Citera
2017-01-25, 12:25
Medlem
Citat:
Bra svar. Min sista fråga för dagen innan jag återgår till min kammare är vem som hittade kroppen efter Eva och Laban? Svaret kan finnas i "FBI"-programmet eller här i tråden men enklare om någon kan svara direkt.

Jag tror inte att det framgår i programmet men det var två personer som inte tillhörde Evas familj men bodde i närheten som hittade henne.
Citera
2017-01-25, 12:28
Medlem
Citat:
Jag tror inte att det framgår i programmet men det var två personer som inte tillhörde Evas familj men bodde i närheten som hittade henne.

Det skulle kunna vara en väldigt viktig bit av information, vem det var som hittade henne. Är det ett indicium mot "P" att han hittade brottsplatsen kan det vara ett indicium mot andra också.
Citera
2017-01-25, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marpet1
Liten rättelse bara : jag körde till Evas hem på morgonen med min hästtransport som hon skulle låna för att frakta hästarna . Skulle även hjälpa till att lasta dom. När hon inte var hemma gick jag ner till hästhagen och sökte henne , sen ringde jag P och frågade om han visste vart hon kunde vara och han kom dit, men verkade inte överdrivet orolig ( då hade jag ju ingen aning om hans agerande under natten och morgonen ) jag hade bråttom iväg och sa till honom att kontakta BÅ för att kolla om hon kanske sovit över hos henne och han lovade att göra det, samt vänta tills Eva dök upp och hjälpa henne med hästarna .

Bara den här uppgiften borde räcka för att ta in honom på förhör. Att först ringa till Annelie och säga åt henne att hon måste leta efter Eva för att i nästa stund låtsas som ingenting tyder på att han vill dölja något.
Citera
2017-01-25, 12:37
Medlem
Citat:
Det skulle kunna vara en väldigt viktig bit av information, vem det var som hittade henne. Är det ett indicium mot "P" att han hittade brottsplatsen kan det vara ett indicium mot andra också.

Jag kan säga så mycket att det inte är det i detta fall. Du får helt enkelt lita på mig i detta fall. Jag vill av olika skäl inte gå inte i detalj på hur det gick till. Det finns kanske andra här som det.
Citera
2017-01-25, 12:51
Medlem
Citat:
Ja tråden har många sidor men jag tror att det kan vara bra att du kollar igenom lite grann. Finns även en hel del artiklar i Da Costa arkivet som du kan läsa.
Citera
2017-01-25, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det hela kanske kan förklaras med att Sture av allmänheten uppfattas som en kuf i en mer positiv och "oskuldsfull" mening, medans när P-A beskrivs som en kuf så är det mer i negativ mening.

Ett ord kan ha många betydelser, kuf kan avse en underlig människa, särling, en på något sätt avvikande person. Hur folk som känner eller har känt P-A väljer att definiera honom är inget jag kan sätta mig upp emot. Jag återgav endast det jag själv har fått berättat för mig och det finns säkert andra som skulle välja att beskriva honom på något annat sätt.

Det som rör till det hela är väl att Sture alltid har varit den som har kallats för kuf här i tråden, men som sagt, jag personligen kan inte rå för att några har valt att använda just det ordet när dom har beskrivit P-A för mig. Men jag har ju även fått höra annat som: "Ja... han är ju väldigt speciell", det kanske hade varit mer passande?

Så Sture är att betrakta som något slags "oförargligt, excentriskt, kvicktänkt bygdeoriginal, som har gett upphov till många roliga historier i bygden" typ...???? så fan heller han har...känd för att ha trakasserat kvinnor däremot.."positivt" va??...och när det gäller PAJ så drar du upp sådana där löjliga grejer för att beskriva han är "konstig"...varit sin hembygd trogen..umgåtts med sin nära släkt etc..hela släkten Wahlgren och Lill-babs släkt är väl att betrakta som skumma då enligt ditt sätt att se på saken....dra till med något riktigt ordentligt för att "bevisa" att han var kapabel att mörda på det här fullkomligt vidriga sättet...är han van att döda, är jägare? sportfiskare? t.ex. t.ex....mordet på Eva och Laban är så fruktansvärt jävligt...något riktigt knepigt...så även den som "bara ville hämnas" på Eva skulle dra sig för att göra just så här...om det nu inte var någon som gillade att döda...i alla fall hade gjort det förut!

Den som mördade Eva och Laban har inget samvete på något sätt, skulle kunna döda om och om igen, seriemördartyp!!!!
Senast redigerad av Trapizo 2017-01-25 kl. 13:49.
Citera
2017-01-25, 13:56
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Så Sture är att betrakta som något slags "oförargligt, excentriskt, kvicktänkt bygdeoriginal, som har gett upphov till många roliga historier i bygden" typ...???? så fan heller han har...känd för att ha trakasserat kvinnor däremot.."positivt" va??
Som jag har förstått det så kan det här om att Sture skulle ha trakasserat kvinnor lika gärna vara påhittat. Det kanske bara är rykten och skitsnack som startade efter att han hade pekats ut som "cykelmannen"?
Citera
2017-01-25, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Som jag har förstått det så kan det här om att Sture skulle ha trakasserat kvinnor lika gärna vara påhittat. Det kanske bara är rykten och skitsnack som startade efter att han hade pekats ut som "cykelmannen"?

Så kan det visst vara...det var antagligen inte "Sture" som var mördaren...utan det kunde gärna vara någon galning som befann sig där i skogen av ren tillfällighet...när man tänker på fallet nyligen med julfirarna i sommarstugan som råkade få besök av en mordisk galning som råkade ha vägarna förbi så..även det mest ovanliga är möjligt egentligen...och visst kan det ha varit PAJ....eller också inte!!!!???? Mycket intressant fall detta!!!! Fast märkligt att det poppat upp så helt plötsligt efter 30 år!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in