Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Det kan ju också bli problematiskt, om de finner spår av någon eller några och dessa sedan är med och finner henne. Intellektuellt vet man väl att inte röra något men instinktivt kanske man gör annat om man är närstående till BO?
Hela det som sker kring hittandet (utifrån hur det återberättas) är märkligt enligt mig.
- Att systern ringer paj så direkt tyder ju ändå att han var väldigt starkt knuten till familjen, jag menar, som jag skrivit tidigare, att det fanns ju ingen orsak att ringa honom så direkt bara för att han bett henne om det. Hon lär ju inte ha haft någon mobiltelefon på den tiden så hon måste ju ha gått hem och ringt till honom, hon borde väl vara i ett ganska stor chock.
- Sedan kommer paj stormande direkt till mordplatsen, systern måste ju ha berättat att hon var mördad och varje normalt funtad person förstår ju att hålla sig ifrån en mordplats.
- Jag förstår inte heller hur det sedan gått till när polisen kommit till platsen. Fortsatte paj springa runt där? Varför tog inte bara polisen honom vänligt men bestämt och ledde honom därifrån?
Hela scenariot känns konstigt. Men man ska inte glömma att människor var chockade och både det som skedde där och hur det återberättas kan förstås vara påverkat av det.
Edit: Två på det med systern.