Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Det hela kanske kan förklaras med att Sture av allmänheten uppfattas som en kuf i en mer positiv och "oskuldsfull" mening, medans när P-A beskrivs som en kuf så är det mer i negativ mening.
Ett ord kan ha många betydelser, kuf kan avse en underlig människa, särling, en på något sätt avvikande person. Hur folk som känner eller har känt P-A väljer att definiera honom är inget jag kan sätta mig upp emot. Jag återgav endast det jag själv har fått berättat för mig och det finns säkert andra som skulle välja att beskriva honom på något annat sätt.
Det som rör till det hela är väl att Sture alltid har varit den som har kallats för kuf här i tråden, men som sagt, jag personligen kan inte rå för att några har valt att använda just det ordet när dom har beskrivit P-A för mig. Men jag har ju även fått höra annat som: "Ja... han är ju väldigt speciell", det kanske hade varit mer passande?
Så Sture är att betrakta som något slags "oförargligt, excentriskt, kvicktänkt bygdeoriginal, som har gett upphov till många roliga historier i bygden" typ...???? så fan heller han har...känd för att ha trakasserat kvinnor däremot.."positivt" va??...och när det gäller PAJ så drar du upp sådana där löjliga grejer för att beskriva han är "konstig"...varit sin hembygd trogen..umgåtts med sin nära släkt etc..hela släkten Wahlgren och Lill-babs släkt är väl att betrakta som skumma då enligt ditt sätt att se på saken....dra till med något riktigt ordentligt för att "bevisa" att han var kapabel att mörda på det här fullkomligt vidriga sättet...är han
van att döda, är jägare? sportfiskare? t.ex. t.ex....mordet på Eva och Laban är så
fruktansvärt jävligt...något
riktigt knepigt...så även den som "bara ville hämnas" på Eva skulle dra sig för att göra
just så här...om det nu inte var någon som gillade att döda...i alla fall hade gjort det förut!
Den som mördade Eva och Laban har inget samvete på något sätt, skulle kunna döda om och om igen, seriemördartyp!!!!