2022-09-04, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
GN kan ha stört sig på den lösspringande och bajsande Laban ända sen slutet av -86 när han övertog föräldrahemmet. Han kan vid ett flertal tillfällen ha sagt åt Anneli att hunden ska vara kopplad och bajset ska plockas upp - utan resultat.

Tillslut får han nog och tryckkokaren exploderar!
Detta kan ha hänt om Laban (nödig som fan efter 4 timmar hos Mr P) sprang direkt upp mot GN's gård och gjorde sina behov medans Eva var upptagen nere vid bilen med BÅ. Nonchalansen i att inte ha nån koll på vart hunden tog vägen kan ha varit triggern.

Då stördes friden när reglerna inte följdes.....
Citera
2022-09-04, 19:07
Citat:
Ursprungligen postat av MamaGris

Ja det var både lagarna och reglerna som inte efterföljdes.
Eva blev en ängel, en Lagens Ängel ???

Eva mördas direkt efter programmet Lagens änglar på TV när GMn får för sig att titta ut genom fönstret.

Då ser GMn Laban skita på gården och följde sedan efter Eva.
Eva bröt mot lagarna, och gärningsmannen följde efter henne.

Efter mordet blev det lugn och ro på gatan igen.
Det blev frid.
Senast redigerad av BerraSWE 2022-09-04 kl. 19:11.
Citera
2022-09-04, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Ja det var både lagarna och reglerna som inte efterföljdes.
Eva blev en ängel, en Lagens Ängel ???

Eva mördas direkt efter programmet Lagens änglar på TV när GMn får för sig att titta ut genom fönstret.

Då ser GMn Laban skita på gården och följde sedan efter Eva.
Eva bröt mot lagarna, och gärningsmannen följde efter henne.

Efter mordet blev det lugn och ro på gatan igen.
Det blev frid.

Följer man inte reglerna så hamnar man kanske på Rosornas ö?
Citera
2022-09-04, 19:47
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Det är väl mer allmänna regler och sunt förnuft som gäller när man rastar hunden, för allas trygghet och trevnad. Man ska ha sin hund kopplad på stan och man ska plocka upp bajset efter sin hund så andra slipper kliva i det.

GN hade rätt i sak men att mörda både hunden och Eva var ett grymt straff (om det nu var den bakomliggande orsaken - motivet)
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-09-04 kl. 19:49.
Citera
2022-09-04, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
2022-09-04, 08:20 länk
kramiklon

Alla önskas hänga med i läsförståelsen av mina citat, bilder och länkar, likaså de med lindrig intellektuell funktionsnedsättning.

Så nog ids jag allt skriva om inlägget senare utan citat, bilder och länkar så att också du kan hänga med; inte för att jag tror just du lider av lindrig intellektuell funktionsnedsättning, tvärtom.

Det finns även medelsvår, svår och mycket svår intellektuell funktionsnedsättning.

INTE för att kramiklon berörs av dessa svårighetsgrader av intellektuella funktionsnedsättningar, absolut INTE!

Enligt mig led nog Timeout av en medelsvår till mycket svår intellektuell funktionsnedsättning.

2017-01-17, 02:57 länk
Timeout

2017-01-17, 19:00 länk
Timeout

2017-01-21, 00:35 länk
Timeout

2021-02-14, 20:14 länk
Timeout

FJANTINLÄGGET var till på köpet Timeout:s sista inlägg i tråden om Mordet på Eva Söderström, Kramfors (1987-09-25) innan hen tystnade för gott på Flashback 2021-04-23, 17:34.

2021-02-14, 19:31 länk
Timeout

Kanske beror Timeout:s bortovaro från Flashback på datorns bortavaro tack vare lagning?

Jag besjunger av den orsaken Timeout:s eventuella tangentbordshaveri.

För många VERSALER i rad äro i längden SKADLIGA för tangentbordets knappar!

I övrigt så misstolkande jag nog dig i grunden, kramiklon, jag ber om ursäkt för det.

Skönt att Timeout har tagit time-out. Kanske fjanten blivit sur och låst in sig på toa.
Citera
2022-09-04, 19:58
Citat:
Följer man inte reglerna så hamnar man kanske på Rosornas ö?

Åtminstone hamnar man i kistan med massa Rosor ovanpå locket.
Vilket också blir Rosornas ö.
Citera
2022-09-04, 20:06
Citat:
Det är väl mer allmänna regler och sunt förnuft som gäller när man rastar hunden, för allas trygghet och trevnad. Man ska ha sin hund kopplad på stan och man ska plocka upp bajset efter sin hund så andra slipper kliva i det.

GN hade rätt i sak men att mörda både hunden och Eva var ett grymt straff (om det nu var den bakomliggande orsaken - motivet)

Lagen säger att hunden ska vara kopplad?
Reglerna säger att man ska plocka upp bajset efter sig.
Hunden bör ha halsband på sig.
Hade Laban det ?
Citera
2022-09-05, 08:20
Citat:
Ursprungligen postat av kramiklon
Men snälla nån, vad du har ”hängt upp dig” på innebörden i min formulering ”inte hängt med” i ett av mina tidigare inlägg. Att du bara ids. Dessutom tror jag att du kan ha misstolkat vad jag i grunden menade.

Den rätta innebörden är naturligtvis att jag inte har ”LÄST PRECIS ALLT” av det material du har lagt ut. På grundval av det jag ”har läst” finns all anledning för polisen att syna GN ordentligt i sömmarna.

Sen är det helt ointressant vad jag egentligen tycker och tror. Det viktigaste är att polisen får upplysningar som kan vara till hjälp att driva utredningen framåt.

Det är väl snarare Svenska fall som följer mordet, polisen kastade in handduken för länge sedan, iaf sedan Börje Ö pensionerade sig.

Att inte kolla upp dom som bodde i området känns ju nästan som tjänstefel.

Iofs visste man nog inte då att det fanns en psykiskt sjuk person som bodde alldeles intill mordplatsen.
Senast redigerad av BerraSWE 2022-09-05 kl. 08:22.
Citera
2022-09-05, 10:31
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Lagen säger att hunden ska vara kopplad?
Reglerna säger att man ska plocka upp bajset efter sig.
Hunden bör ha halsband på sig.
Hade Laban det ?

Har man små barn som GN hade vid tidpunkten för mordet så reagerar man givetvis på en lösspringande hund i närormrådet. I synnerhet om den stryker runt ens hus och uträttar sina behov.

Enligt 'Sanninggerfrihet' var Anneli underlig, på gränsen till socialt missanpassad, hennes kläder på den tiden visade på misär.

Man kan då undra hur "ansvarsfull" hon var i sitt tänk med hunden? Om Laban oftast sprang lös utan att Anneli plockade upp efter honom kan det ha upplevts som väldigt provocerande - inte minst av GN.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-09-05 kl. 10:49.
Citera
2022-09-05, 11:36
Citat:
Har man små barn som GN hade vid tidpunkten för mordet så reagerar man givetvis på en lösspringande hund i närormrådet. I synnerhet om den stryker runt ens hus och uträttar sina behov.

Enligt 'Sanninggerfrihet' var Anneli underlig, på gränsen till socialt missanpassad, hennes kläder på den tiden visade på misär.

Man kan då undra hur "ansvarsfull" hon var i sitt tänk med hunden? Om Laban oftast sprang lös utan att Anneli plockade upp efter honom kan det ha upplevts som väldigt provocerande - inte minst av GN.

Eva och Laban följde inte dom regler och lagar som gällde.
Eva fick vila med sin hund ?
Det blev frid/lugn när Eva och Laban fick vila med varandra, inget mer skällande på Limstagatan.
Sådan hund sådan husse?
Senast redigerad av BerraSWE 2022-09-05 kl. 11:46.
Citera
2022-09-06, 06:17
Medlem
Citat:
Det är väl snarare Svenska fall som följer mordet, polisen kastade in handduken för länge sedan, iaf sedan Börje Ö pensionerade sig.

Att inte kolla upp dom som bodde i området känns ju nästan som tjänstefel.

Iofs visste man nog inte då att det fanns en psykiskt sjuk person som bodde alldeles intill mordplatsen.

Förmodar att du ”snarare” menar polisens ”Kalla fall-grupp,” som följer, utreder mordet. Nu är det så förstår du att de utredare som ingår i Kalla fall-gruppen, även kallas/är poliser.
Visserligen kan det förekomma s.k. civila utredare inom polisen, men knappast att den kategorin jobbar med gamla olösta mordfall.

LÄS, repetera följande inlägg: 9693, sidan 808. 9697, sidan 809.
Citera
2022-09-06, 11:08
Citat:
Ursprungligen postat av fisklisa
http://allehanda.se/blaljus/olostabr...erMode=default

På flera ställen har det stått att Evas och hundens kropp var upplagda på ett "rituellt" sett.
Jag har alltid undrat hur, ryktena som har gått är att mördaren hade bytt huvuden på hunden och Eva.
Om det stämmer har jag ingen aning om.

Märkligt om det vore så.
Om huvuden bytt plats.
Har personligen inte sett detta varken för eller efter ditt inlägg.
Det skulle vara mycket sjukt om så var fallet, kanske är det information som polisen håller på.
Man kan bara hoppas mördaren får rätt behandling och blir kvar på psyket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in