2008-07-25, 23:39
Medlem
nu är detta en typisk "kompis polare", så jag går inte i god för att de e sant. men enligt en jag känner hade mathias weinhandel och en farmendeltagare som jag inte minns namnet på hånat och hotat en kille som gick ensam uppför en trapp på statt i övik...
Citera
2008-07-25, 23:59
Medlem
"...en kille som gick ensam uppför en trapp på statt i övik."

Det är den bästa poesi.

///j
Citera
2008-07-26, 09:46
Medlem
lsas avatar
Malou von Siverts eller hur hon stavar det.
Har dock inte träffat henne personligen men pratat i telefon med henne och hennes familj. I slutet på 90-talet jobbade jag i en help desk för datorer (gamla hemdator köp via arbetet) och TV4 var en av våra kunder.
En dag ringer det in en man och presenterar sig inte med namn utan säger"hej, jag är Malou von Siverts man". Fick faktiskt aldrig veta vad han hette.
Iaf mannen hade fått för sig att han ville byta grafikkortet i datorn utan hjälp.
Mannen och sonen hade försökt öppna upp datorn men misslyckats med detta och hade börjat enl dem själva försöka SÅGA upp datorn. Jag förklarade snällt att man får INTE byta kort i datorerna då det är hyr/köp och det står i kontraktet att det är förbjudet att öppna upp dem själv. Mannen blir sur lägger på och ringer upp IGEN i hopp om att hamna hos en annan supporter.
Hamnar dock hos mig (gode god vad hade jag gjort för fel???!!) efter mycket om och men så ringer Malou upp och vrålar och skriker och kör den klassiska "VET DU VEM JAG ÄR???????" Totalt arrogant oförskämd och otroligt dryg.
Att kossan skrivit under på att hon INTE fick öppna upp datorn det sket hon på. När jag inte kunde hjälpa henne började hon enl min dåvarande chef att inga företagets växel och hota personalen där.
Företaget blev nervösa och det slutade med att Malle fick lämna in datorn till vår service i STKLM och de bytte kort åt henne... allt för att slippa hennes skrikande. Pratade sen med killarna i STKLM och de sade att hon hade varit oförskämd mot dem med på servicen.

Dock måste jag också berätta om Bengt Magnusson. Han är en av de trevligaste att prata med. Han ringde in (kände inte igen rösten alls) och sade att han hade en TV4 dator jag började hjälpa honom och medan hans dator startar om så småpratar jag lite för att det inte skall bli tyst i luren.
"jaha du jobbar på tv4 då kanske du känner nån av kändisarn?" frågade jag.
(detta var hyrköp för alla som jobbade på TV4 ) Vart efter Bengt är lite tyst och säger... "tja jag kanske är lite sådär småkändis. Jag heter bengt magnusson och sitter i nyheterna". Hehehehe lite pinsamt för mig :-)
Killen var ytterst trevlig och uppskattade all hjälp han fick.
Citera
2008-07-26, 10:28
Medlem
xallos avatar
Värst: Flavio Briatore, distanslös idiot som jag inte ens skulle pissa i munnen om hans tänder brann.

Jennifer Lopez, sorgligt divig trots att allt hon åstadkommit är ett par mediokra skivor och några b-filmer.

Bäst alla kategorier: Kylie Minouge, fantastiskt varm och härlig person som inte håller sig för god för någonting, jag har sett henne stå på knä och hjälpa personalen på ett hotell att skura efter en översvämning i badrummet, det säger allt. Tydligen var det inte första gången heller.

George Clooney, genomtrevlig med mycket självdistans, hela oceansgänget är sorglösa och sköna killar.
Citera
2008-07-26, 11:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Värst: Flavio Briatore, distanslös idiot som jag inte ens skulle pissa i munnen om hans tänder brann.

Jennifer Lopez, sorgligt divig trots att allt hon åstadkommit är ett par mediokra skivor och några b-filmer.

Bäst alla kategorier: Kylie Minouge, fantastiskt varm och härlig person som inte håller sig för god för någonting, jag har sett henne stå på knä och hjälpa personalen på ett hotell att skura efter en översvämning i badrummet, det säger allt. Tydligen var det inte första gången heller.

George Clooney, genomtrevlig med mycket självdistans, hela oceansgänget är sorglösa och sköna killar.

Du måste leva ett intressant liv. Min otrevlighetsliga toppas av Martin Dahlin. Kanske har han bättrat sig sedan rampljuset var som mest uppskruvat. Men då det begav sig nitade han mig med en ölflaska – faktiskt helt utan anledning.
Citera
2008-07-27, 01:02
Medlem
Tullamores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo

Finns det nån du inte träffat?
Citera
2008-07-27, 01:23
Medlem
antonivanssons avatar
Ok, nu vill jag redan från början påminna om att alla kan ha en dålig dag.. och så även dessa personer... men så här var de i alla fall när jag träffade dem:

Martin Timell, tio år sen på en krog. Sa att han hette typ Göran eller nåt liknande när vi skakade hand. Sjukt dryg och otrevlig.

Mikael Persbrandt skrämde inte helt oväntat upp en hel krog (mycket stor sådan) när han brakade in med rakat huvud och stupfull började dunka nävarna i bardisken och gapa som en apa. Allmänt gorilla-beteende, vilt sådant.

Torsten Flink är lika läskig till vardags som på scen. I alla fall pissade jag nästan på mig när jag snackade med honom då och då under en utekväll ihop, man ville helst slippa möta hans blick alls. En liten hobby han verkade ha var att sno med sig inredning från restauranger.

Henrik Schyffert verkade dryg och otrevlig en kväll, ca 10 minuter för ca 8 år sen. Kan ha förändrats...

Han som klär ut sig till tjej, glömde fan va ha heter nu, jo Christer, han är INTE kul att passa upp på. Diva minst sagt. Usch.

Lisa Nilsson var lite diva-tjurig när jag expedierade henne en gång för ca 15 år sen. Kan ju också ha ändrats...

En av Solstollarna (vem vet jag inte) var lite slemmig mot en fd flickvän för ca 15 år sen. Fast trevlig. Men lite märklig och kanske lite slemmig menade hon.

Så över till de TREVLIGARE kändisarna.
Här är några som toppar min lista: Kim Andersson, Martin (yeah wow wow), Agneta Sjödin, Markoolio, Alicia Keys, Marit Bergman, Arja S. Orup, Robin, Lena Nyman, Titiyo. Riktigt genuint sjukt trevliga människor allihop.
Citera
2008-07-27, 01:41
Medlem
Le Cheval Blancs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonivansson
En av Solstollarna (vem vet jag inte) var lite slemmig mot en fd flickvän för ca 15 år sen. Fast trevlig. Men lite märklig och kanske lite slemmig menade hon.

De heter Ola Ström och Per Dunsö. Enligt andra trådar på FB är Per frireligös, åker runt med sitt band och spelar hallelulja-låtar på ålderdomshem medan Ola förlustar sig med flickorna i Thailand och röker på.

Kan man gissa att det var Ola ditt ex träffade?
Citera
2008-07-27, 01:55
Medlem
antonivanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Cheval Blanc
De heter Ola Ström och Per Dunsö. Enligt andra trådar på FB är Per frireligös, åker runt med sitt band och spelar hallelulja-låtar på ålderdomshem medan Ola förlustar sig med flickorna i Thailand och röker på.

Kan man gissa att det var Ola ditt ex träffade?

Hon pekade ut honom och jag vet faktiskt inte vad de heter, men det är i alla fall han till höger på den här bilden. http://www.solstollarna.se/bildarkiv...-Ola-o-Per.jpg

Det kan nog stämma det du säger för detta ska ha utspelat sig utomlands också, minns inte var, men tror typ Grekland. Han va helt solo och hängde omkring, lite för mycket och lite märkligt. Han var väl ca 20 år äldre än tjejerna i fråga...
Citera
2008-07-27, 02:10
Medlem
Le Cheval Blancs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonivansson
... höger på den här bilden. http://www.solstollarna.se/bildarkiv...-Ola-o-Per.jpg

yepp... Ola Ström
Citera
2008-07-27, 03:57
Medlem
Gerras avatar
För sådär tio år sedan när jag på väg till en fest så stötte jag på Sofia Wistam på Nya Stadens Torg i Lidköping. Jag var berusad och oförmögen att identifiera henne. Hon började ställa obehagliga frågor om vad jag hette och vad jag hade med mig i min påse. Jag kände att situationen var mycket obehaglig och krävde att få veta vem fan hon var och varför hon var så jävla framfusig. Då började hon att asgarva och hon klappade mig på axeln på ett mycket nedlåtande vis innan hon bara lämnade mig utan svar och förklaring.
Citera
2008-07-27, 04:01
Medlem
antonivanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerra
För sådär tio år sedan när jag på väg till en fest så stötte jag på Sofia Wistam på Nya Stadens Torg i Lidköping. Jag var berusad och oförmögen att identifiera henne. Hon började ställa obehagliga frågor om vad jag hette och vad jag hade med mig i min påse. Jag kände att situationen var mycket obehaglig och krävde att få veta vem fan hon var och varför hon var så jävla framfusig. Då började hon att asgarva och hon klappade mig på axeln på ett mycket nedlåtande vis innan hon bara lämnade mig utan svar och förklaring.

Kan hon ha varit din mamma..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in