2008-07-27, 04:17
Medlem
Gerras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonivansson
Kan hon ha varit din mamma..?
WTF? Nä?

TV4 befann sig i staden och spelade in TV-leken "Stadskampen" vid tillfället. Ett element av leken var att typ Staffan Ling räknade upp udda skit som folk skulle bära med sig till lekområdet för att staden skulle få poäng eller nåt i den stilen.
Under min fyllevandring så hade jag tydligen förirrat mig in på inspelningsområdet. Min avsikt var endast att gå över torget, och Sofia Wistam dök förmodligen på mig för att se om jag hade med mig en julbock eller vad det nu kan ha varit som folk skulle samla ihop.

I vilket fall så var det ett ruttet sätt som hon betedde sig på. Hon hade ju faktiskt bara varit programledare för ett barnprogram innan Stadskampen, och hon hade fan ingen rätt att begära att folk skulle känna igen henne på gator och torg. Nu visste jag i och för sig vem hon var, och jag hade känt igen henne om jag hade varit nykter. Men det var fan bara för att det ryktades om att hon skulle ha råkat visa fittan i Soff-i-propp, och inte för att hon var någon höjdare med rätt att klappa folk på axeln.
Senast redigerad av Gerra 2008-07-27 kl. 04:22. Anledning: Hade stavat med röven.
Citera
2008-07-27, 07:51
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonivansson
En av Solstollarna (vem vet jag inte) var lite slemmig mot en fd flickvän för ca 15 år sen. Fast trevlig. Men lite märklig och kanske lite slemmig menade hon.
Ola Ström skrev förr krönikor i Malmötidningen, en gratistidning som delades (och förmodligen fortfarande delas ut) ut till alla hushåll i Malmö som inte har satt "Reklam nej tack" på sin brevlåda. Krönikorna handlade så gott som alltid om att han bara tänker på sex, men sällan får något eftersom han är gammal, fet och ful (vilket hans bildbyline också skvallrade om). Ganska kul krönikor, faktiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av lsa
Dock måste jag också berätta om Bengt Magnusson. Han är en av de trevligaste att prata med. Han ringde in (kände inte igen rösten alls) och sade att han hade en TV4 dator jag började hjälpa honom och medan hans dator startar om så småpratar jag lite för att det inte skall bli tyst i luren.
"jaha du jobbar på tv4 då kanske du känner nån av kändisarn?" frågade jag.
(detta var hyrköp för alla som jobbade på TV4 ) Vart efter Bengt är lite tyst och säger... "tja jag kanske är lite sådär småkändis. Jag heter bengt magnusson och sitter i nyheterna". Hehehehe lite pinsamt för mig :-)
Du kände inte igen rösten?
Senast redigerad av Andy Pandy 2008-07-27 kl. 07:54.
Citera
2008-07-27, 08:55
Medlem
Kan bara hålla med

Citat:
Ursprungligen postat av lsa
Malou von Siverts eller hur hon stavar det.
Har dock inte träffat henne personligen men pratat i telefon med henne och hennes familj. I slutet på 90-talet jobbade jag i en help desk för datorer (gamla hemdator köp via arbetet) och TV4 var en av våra kunder.
En dag ringer det in en man och presenterar sig inte med namn utan säger"hej, jag är Malou von Siverts man". Fick faktiskt aldrig veta vad han hette.
Iaf mannen hade fått för sig att han ville byta grafikkortet i datorn utan hjälp.
Mannen och sonen hade försökt öppna upp datorn men misslyckats med detta och hade börjat enl dem själva försöka SÅGA upp datorn. Jag förklarade snällt att man får INTE byta kort i datorerna då det är hyr/köp och det står i kontraktet att det är förbjudet att öppna upp dem själv. Mannen blir sur lägger på och ringer upp IGEN i hopp om att hamna hos en annan supporter.
Hamnar dock hos mig (gode god vad hade jag gjort för fel???!!) efter mycket om och men så ringer Malou upp och vrålar och skriker och kör den klassiska "VET DU VEM JAG ÄR???????" Totalt arrogant oförskämd och otroligt dryg.
Att kossan skrivit under på att hon INTE fick öppna upp datorn det sket hon på. När jag inte kunde hjälpa henne började hon enl min dåvarande chef att inga företagets växel och hota personalen där.
Företaget blev nervösa och det slutade med att Malle fick lämna in datorn till vår service i STKLM och de bytte kort åt henne... allt för att slippa hennes skrikande. Pratade sen med killarna i STKLM och de sade att hon hade varit oförskämd mot dem med på servicen.

Dock måste jag också berätta om Bengt Magnusson. Han är en av de trevligaste att prata med. Han ringde in (kände inte igen rösten alls) och sade att han hade en TV4 dator jag började hjälpa honom och medan hans dator startar om så småpratar jag lite för att det inte skall bli tyst i luren.
"jaha du jobbar på tv4 då kanske du känner nån av kändisarn?" frågade jag.
(detta var hyrköp för alla som jobbade på TV4 ) Vart efter Bengt är lite tyst och säger... "tja jag kanske är lite sådär småkändis. Jag heter bengt magnusson och sitter i nyheterna". Hehehehe lite pinsamt för mig :-)
Killen var ytterst trevlig och uppskattade all hjälp han fick.

Har träffat Bengt Magnusson ett flertal gånger genom jobbet, trevligare man får man leta efter, alltid glad, rökandes en ciggarett eller tuggandes tugummi om han inne i en sluta röka period.
Citera
2008-07-27, 09:01
Medlem
lsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Pandy
Ola Ström skrev förr krönikor i Malmötidningen, en gratistidning som delades (och förmodligen fortfarande delas ut) ut till alla hushåll i Malmö som inte har satt "Reklam nej tack" på sin brevlåda. Krönikorna handlade så gott som alltid om att han bara tänker på sex, men sällan får något eftersom han är gammal, fet och ful (vilket hans bildbyline också skvallrade om). Ganska kul krönikor, faktiskt.

Du kände inte igen rösten?

Det är ju det som är det pinsamma. HUR kan man INTE känna igen Bengts röst??
99 satt han ju i TV4 nyheterna och jag såg honom dagligen.
Men sitter man i en support så tänker man inte på det.
Ja inte förrän han sade vem han var. hehe
Men genuint trevlig och mycket behaglig människa.
Citera
2008-07-27, 13:22
Medlem
Stekt bacons avatar
Skådespelaren Torkel Petersson som har spelat i bla Jalla Jalla! och skitfilmen Cops. Han är scenskådis och jag såg honom i en föreställning i Göteborg. Några dar senare såg jag honom pån stan och sa i förbifarten att vi tyckte han var bra. Han stannade mig och började fråga ut mig; vilka "vi" etc, etc. Bara för att jag ville berömma honom... Jävla otrevlig och dryg människa! Fåfäng - rätt åt honom att han börjar bli skallig
Citera
2008-07-27, 14:25
Medlem
qwerty1339s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lage Vrängare
Japp, ett riktigt praktas.

Ulf Brunnberg har jag själv ogillat sedan jag jullovs-jobbade på en OK-mack när jag gick i gymnasiet, och han kom in och körde med personalen i almänhet och mig i synnerhet. Hade beige kamelhårsulster, och spelade Östermalsmgreve, den fjanten. Har en god vän som också stött på honom i felra sammanhang. Verkar var en idiot.

Jobbade ihop med Brunnberg som statist i en SVT produktion.
Hamnade brevid honom flera gånger i serien och språkades med honom således under de veckor som serien spelades in.
Mycket sympatisk man men med bestämda åsikter. Han rök förövrigt ihop med regissören några gånger men inget allvarligt.
Han kan nog upplevas som ganska divig och är långt ut på högerflanken politiskt..
Citera
2008-07-27, 14:32
Medlem
qwerty1339s avatar
Sven-Erik Magnussson riktigt divig skitstövel som inte vill hälsa som folk när man sträcker fram handen.

Magnus Carlsson - ärkemongo som är så inihelvete divig att klockorna stannar

Nina & Kim, hur jävla trevliga som helst har jobbat med dem flertalet gånger och är jordnära och sjyssta.
Robert Wells, stod i 30 minuter och surrade med mig och min bror efter ett gig. trevlig m.a.o
Citera
2008-07-27, 14:42
Medlem
Hirvis avatar
Markoolio var stört otrevlig när jag träffade honom som yngre.

Kay pollack var trevlig och bjöd in min familj på middag, dock råkade jag ha sönder en motionscykel hos honom (jag var väl inte så gammal..)
Fredrik Lindström var trevlig när jag ville prata med honom om Pangbulle för några år sedan.
Citera
2008-07-27, 14:53
Medlem
Lebensangsts avatar
- Ola Salo knullade på en 14 åring när han själv var 25. Det tyckte jag var lite otrevligt gjort. Annars är han ganska artig och så när man träffar honom ute.

- Zlatan är som ni nog alla kan gissa ett riktigt litet svin. Lat är han också. Hade en spelare med lite hjärta haft hans talang så hade han blivit tidernas främste. Tyvärr slösades gåvan bort på den där oduglige jäveln.

- Ebbot från Soundtrack of our lives är, vilket man inte tror vid en första anblick, en divig jävel som älskar att höra sin egen röst. Satt på en fest och tjatade i 3 timmar om hur jävla förträffliga S.O.O.L. är. Usch! Klipp dig och skaffa ett riktigt jobb säger jag bara, din bidragsparasit!

Trevliga kändisar: Micheal Wiehe är tyvärr trevlig så det är lite svårt att hata honom så mycket som han förtjänar. Pauline är supernajs, eller var i all fall för en herrans massa är sedan. Timbuktu ser ut som en liten negerträdgårdstomte men verkar ganska angenäm att ha att göra med.

Usch, det här inlägget gör det verkligen smärtsamt tydligt hur mycket man hängt på Möllan i sina dagar.
Citera
2008-07-27, 15:09
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lebensangst
- Ola Salo knullade på en 14 åring när han själv var 25. Det tyckte jag var lite otrevligt gjort. Annars är han ganska artig och så när man träffar honom ute.

- Zlatan är som ni nog alla kan gissa ett riktigt litet svin. Lat är han också. Hade en spelare med lite hjärta haft hans talang så hade han blivit tidernas främste. Tyvärr slösades gåvan bort på den där oduglige jäveln.

- Ebbot från Soundtrack of our lives är, vilket man inte tror vid en första anblick, en divig jävel som älskar att höra sin egen röst. Satt på en fest och tjatade i 3 timmar om hur jävla förträffliga S.O.O.L. är. Usch! Klipp dig och skaffa ett riktigt jobb säger jag bara, din bidragsparasit!

Trevliga kändisar: Micheal Wiehe är tyvärr trevlig så det är lite svårt att hata honom så mycket som han förtjänar. Pauline är supernajs, eller var i all fall för en herrans massa är sedan. Timbuktu ser ut som en liten negerträdgårdstomte men verkar ganska angenäm att ha att göra med.

Usch, det här inlägget gör det verkligen smärtsamt tydligt hur mycket man hängt på Möllan i sina dagar.

"Micheal Wiehe är tyvärr trevlig så det är lite svårt att hata honom så mycket som han förtjänar."

Varför förtjänar han att hatas?
.
Citera
2008-07-27, 15:11
Medlem
colds avatar
Kim Andersson har jag haft med att göra med ett par gånger.
Hon är inte bara den otrevligaste kändisen och talat med utan även
den otrevligaste människan..
Citera
2008-07-27, 15:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av delanoches
Peter Ahlm. Grundare av bl.a. Gula Tidningen (hälften här är väl för unga för att ens ha hört talas om den) och ZTV. Programledare i pinsamma Man-O-Man och allmänt mångsysslare. Inte den kändaste men ändå.

Den jäveln blåste mig på en massa pengar så min enskilda firma gick i konken och nu sitter jag på en sexsiffrig skatteskuld. Kan ju därför medans jag är på dåligt humör avslöja att han gillar att kolla på porr på datorn medans andra sitter och jobbar i samma rum, samt att han importerat, skaffat barn med och därefter skiljt sig från kvinnor från minst tre olika länder.

PM'a gärna, Peter är en god vän till mig.

Du glömde hans restaurangsväng.

Inte alla som har en vindsvåning på Mosebacke Torg...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in