2013-09-24, 01:53
Medlem
Bagdadkingens avatar
Träffade Daniel Adams-Ray efter en konsert i Malmö och ville ta en bild. Ganska många var på honom men han bemötande var långt ifrån trevligt trots att folk enbart var snälla om än lite fulla.
Lite trist, verkar som en smart kille men han framstod som jävligt divig.
Citera
2013-09-24, 02:05
Medlem
När jag gick i mellanstadiet så skulle vi till Birka. Båten gick från stadshuset och när vi kom dit stog Kristofer Lundström och gjorde en påa för ett inslag i kobra antar jag, har han gjort några andra program? Då ropade vi "ERNST!!!" för att vi trodde det va Ernst. Kristofer blev fly förbannad eftersom de var tvugna att bryta inspelningen och sa något i stil med "Kan ungjävlarna hålla käften". Resten av kamera-teamet gav oss onda ögat.

Jag gick hem ledsen och berättade för mamma.
Citera
2013-09-24, 02:09
Medlem
Alvanas avatar
Lillbabs -jättetrevlig
Persbrant - Inte lika trevlig
Lollo Carter - Tycker att man borde veta vem hon är..
Citera
2013-09-24, 09:28
Medlem
GulligMulligs avatar
Peter "Foppa" Forsberg: genomtrevlig, genuin kille
Carin Jämtin: varm och inlyssnande person med en hel del otippad humor
Peter Settman: trevlig och en j---l på att snacka!
Margareta Winberg: geniun & varm med en enorm integritet och pondus
Brasse Brännström: Ett blygt nervknippe
Citera
2013-09-24, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Discolampan
Några jag träffat privat eller i arbetet:
Ingmar Stenmark - Säger ingenting, blyg.
Björn Borg - Säger ingenting, blyg.
Carl Jan Granqvist - Trevlig. Mer snobbig än feminin (som jag uppfattat han)
Ralf Edström - Trevlig. Pratar med alla.
Jonas Gardell - Ego. Tål inte att folk tilltalar han. Springer ut till sin bil/taxi
efter en föreställning för att slippa kontakt med publik.
Johannes Brost - Trött på uppmärksamhet och vill vara ifred.
Blondinbella - Stenhård utanför kameran. Gör inget gratis ens för välgörenhet.
Kräver 100 % lojalitet men ger 0 % själv. Hennes man Odd är kvinnan i förhållandet.
Lillbabs - Vill vara allas vän. Genuint sympatisk och en god människa.
Carl Bildt - Ingen kan ignorera en som han även om ni är 2 i en hiss som fastnat...
Jacob Wallenberg - En glad person som vet hur man skapar god stämning. Kan prata
med alla oavsett social ställning och uppfattas med respekt för det. Inga överklassfasoner.
Göran Hägglund - Kul kille. Det kan man inte säga om resten av partiledningen.
Carin Jämtin - Lugn, trygg och lyssnar verkligen på vanligt folk. Borde varit partiledare.

Intressant mix av människor. Får man fråga i vilka sammanhang du träffat på dem? Till exempel Blondinbella och Odd?
Citera
2013-09-24, 13:00
Medlem
utopisknakenhets avatar
Peppe Eng, lustig och nära till skratt, stod och pissa bredvid honom på Solvalla när han ogenerat tog en runk
Citera
2013-09-24, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blondinibland
Intressant mix av människor. Får man fråga i vilka sammanhang du träffat på dem? Till exempel Blondinbella och Odd?

Nej, det får du inget svar på men det har varit i den bransch jag arbetar i.
Citera
2013-09-27, 00:02
Medlem
trueforgoods avatar
Rikard Wolff: Mycket trevlig och varm person
Lennart Jähkel: Skålade med honom på en svartklubb en gång, trevlig
Peter Wahlbeck: Som man förväntar sig; social och skämtar mycket
Per Morberg: Fick inte så mycket intryck av honom men ville vara i centrum
Magnus Samuelsson: Trevlig och glad

Finns många fler men kommer inte på fler för tillfället. Kan inte komma på någon som varit direkt otrevlig i alla fall.
Citera
2013-09-27, 19:20
Medlem
Stercoriuss avatar
Jobbat lite som fotograf backstage på en mindre festival (för välgörenhet) så har mött/sett lite kändisar av olika storlek.

Killarna i EMD var rätt frånvarande och verkade väldigt inne i sitt individuella, de hade lite olika krav på lite olika speciella saker och ingen av dem verkade vilja vara så intresserade att prata med varken varandra eller någon annan. Fick dock ta en bild på alla tre så det var väl sjysst. En liten kul detalj var att Matthias, om jag inte missminner mig, gick och halsade öl ur burk precis backstage utanför scenen när han inte sjöng, så han fick väl i alla fall i sig minst fyra öl under deras spelning.

Rongedalbröderna var trevliga, jag pratade inte med dem personligen men de stod och pratade mycket, skrattade och verkade skämta med funktionärerna inne i en litet cafétält när de inte spelade. Sympatiskt intryck.

Bandet Mustasch var till en början rätt sviniga och dryga av sig mot folket backstage, men när de fick reda på att festivalen var till för välgörenhet så blev de faktiskt mycket trevligare mot alla där, jag vet inte riktigt vad det säger men det var väl hur som helst bra att det blev så!

Basshunter var ganska speciell, skulle inte säga att han var otrevlig eller obehaglig men hans ADHD (eller vad det är han har) lyste igenom ganska bra, han skämtade bland annat om att han skulle dra ner byxorna och skita rakt ner där han stod, varpå han började (låtsas?) dra ner byxorna. En manager eller något hindrade honom dock från att fortsätta. (Detta stod jag alltså och kollade på, så det är ingen andrahandsberättelse).

Som vanlig privatperson så har jag träffat Paolo Roberto på Arlanda, jag råkade tydligen stå i vägen för honom på en shuttlebuss så han knuffade bort mig. Kopplade inte vem det var förrän jag fick det berättat för mig dock, tyckte det bara var onödigt att inte bara fråga om jag kunde flytta på mig istället, men men, han kanske bara var stressad, vad vet jag.
Citera
2013-09-27, 19:39
Medlem
Stercoriuss avatar
Måste bara inflika att jag var otrevlig mot någon som kan ses som en kändis bara förra veckan, inte en A-kändis möjligtvis men hon har varit med i ett antal (lyckade) SVT-produktioner, någon Wallanderfilm och liknande.

Jag var ute på en krog/pub och några av mina bekanta satt vid ett bord och snackade skit med en kvinna som jag tycker att jag känner igen på något sätt men inte riktigt kunde placera vart. Jag hade haft en rätt dålig kväll och var rätt berusad, tyvärr (förlåt, om du någonsin läser det här!) så blev den här kvinnan då utsatt för min otrevlighet i form av att jag var lite smått överlägsen gentemot henne. Efter ett tag så tröttnade hon på mig och sa: "Du, jag vet inte om du vet det men sånt där funkar inte på mig, försök att vara trevlig istället." Jag blev först helt ställd, och sedan insåg jag hur dryg jag var för att vara åtminstone lite stelt trevligare mot henne. När hon sedan gick så frågade en av mina bekanta om jag visste vem det var, och det var ju tydligen den här skådespelerskan då, vilket gjorde att jag skämdes ännu lite extra. Ibland är det alltså inte bara kändisarna som är jobbiga mot "oss vanliga" alltså.
Citera
2013-09-27, 20:44
Medlem
Lightnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stercorius
Måste bara inflika att jag var otrevlig mot någon som kan ses som en kändis bara förra veckan, inte en A-kändis möjligtvis men hon har varit med i ett antal (lyckade) SVT-produktioner, någon Wallanderfilm och liknande.

Jag var ute på en krog/pub och några av mina bekanta satt vid ett bord och snackade skit med en kvinna som jag tycker att jag känner igen på något sätt men inte riktigt kunde placera vart. Jag hade haft en rätt dålig kväll och var rätt berusad, tyvärr (förlåt, om du någonsin läser det här!) så blev den här kvinnan då utsatt för min otrevlighet i form av att jag var lite smått överlägsen gentemot henne. Efter ett tag så tröttnade hon på mig och sa: "Du, jag vet inte om du vet det men sånt där funkar inte på mig, försök att vara trevlig istället." Jag blev först helt ställd, och sedan insåg jag hur dryg jag var för att vara åtminstone lite stelt trevligare mot henne. När hon sedan gick så frågade en av mina bekanta om jag visste vem det var, och det var ju tydligen den här skådespelerskan då, vilket gjorde att jag skämdes ännu lite extra. Ibland är det alltså inte bara kändisarna som är jobbiga mot "oss vanliga" alltså.

Du får ju säga vem det är, annars blir inlägget helt onödigt.
Citera
2013-09-29, 16:22
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Discolampan
Jacob Wallenberg - En glad person som vet hur man skapar god stämning. Kan prata
med alla oavsett social ställning och uppfattas med respekt för det. Inga överklassfasoner.

JW borde framträda mer i media, en bra representant för överklassen, intelligent och distingerad men också slängd i käften som vilken grovjobbare som helst. Skön gubbe, av det jag sett av honom i alla fall. Andra kanske vet annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in