2011-04-25, 08:47
Medlem
Connery och Brando e/var mycket otrevlig mot autografjagare......

Lazenby e trevlig mot fans fast inte mot sin familj , saeger hans ex-fru......formodligen varit alkoholist

Adam West och hans manager paa slika autografevenemangs......dom tenker bara pengar , inte trevlig alls.....kynisk helt enkelt

Mht Aykroyd.....han har ju Asberger.....cut the guy some slack , okay
Senast redigerad av cross dresser 2011-04-25 kl. 08:50.
Citera
2011-04-26, 03:27
Medlem
Snaidistens avatar
Sommarjobbade på 80-talet på NK i Stockholm.
Träffade förstås många kändisar men den trevligaste måste nog varit Nils Poppe,
sicken spelevink.
Otrevligast helt klart var Povel Ramel, vilken dryg typ!
Citera
2011-04-26, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanW72
Häromdagen såg jag Björn" Tyngden på dalskidan,älskling" Granath på bussen och han hade ingen anledning att tjoa för att han är kändis men jag log mot honom och sa "Hej" och han sken upp lite.
Hade jag sagt "TYNGDEN PÅ DALSKIDAN,ÄLSKLING!!!!!!!!!!!! kanske han hade blivit lite besvärad.
Detta måste ha varit före han blev skjuten av George Clooney uppe på fjället?
Citera
2011-04-26, 04:23
Medlem
Ihavenonames avatar
Inte träffat så otroligt många kändisar men..

Bruce Dickinson: jäkligt trevlig och laidback.
Steve Harris (inte vid samma tillfälle som ovanstående): ovanstående omdöme
Peps Persson: mycket, mycket trevlig och oerhört mån om att ta sig tid och sitta ner och snacka en stund. (det var efter spelning, dock stannade han på väg upp till scenen för att skriva autograf och när dom andra ropade att han skulle komma upp på scen svarade han "ja ja, jag är lite upptagen nu - lugna ner er")
Bosse Skoglund (trummis, Peps): även han mycket trevlig, upplevde honom dock som aningen stressigare än Peps (vilket kanske inte är så svårt att vara).
Samtliga medlemmar i Blind Guardian: Mycket trevliga och tog sig tid att snacka en stund.

Har ännu inte träffat någon otrevlig kändis.
Citera
2011-04-26, 04:49
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Francobollo
Helena Bergström är fruktansvärt otrevlig. Ingen vett eller etikett där inte. Trodde först inte på ryktet som florerade. Stackars sate som får henne som kund. Åt helvete med alla andra kunder, de kan vänta. Hon behandlar folk inom detaljhandeln som om de vore hennes betjänter.
Jag tror att jag talar för dem flesta i tråden när jag säger att jag inte är förvånade utan jag tycker snarare att det är bra för då har man ytterligare än anledning att hata henne.
Citera
2011-04-26, 05:03
Medlem
Har mött Adam Tensta på en gala där jag skulle ta emot ett pris och han skulle spela, och han var dryg som en jävla cp-kuk.

Har mött Ika "Ika i rutan" Nord på Arvikafestivalen, och hon däremot var skittrevlig! Men hon tyckte inte om att prata om Ika i rutan (är väl trött på det, antar jag).

Har även mött Anders Jacobsson och Sören Olsson flera gånger (de bor här i stan), och de är alltid supertrevliga, skojar med en lite grann, osv.

EDIT: Nu vaknade minnet till liv... Jag har ju faktiskt snäst åt en av puckona i det totalt värdelösa bandet Deathstars, på Close up-båten förra året. Jag och min tjejkompis stod i kön till buffén, när de kom insnubblandes och började tränga sig före. Jag knackade den långa, smala killen i bandet (han som kallar sig Skinny) och sa "hör du, det är kö här". Han tittade på mig lite överlägset, men sen gick han faktiskt och ställde sig längst bak. Så sa min kompis (som är ett jättefan): "vet du vem det där var...?". "Näe?" sa jag, som faktiskt inte hade någon aning just vid tillfället. "Det är ju bassisten i Deathstars". Och jag bara: "jahopp..."

EDIT 2: Är väl inte precis några kändisar, men kom på att jag har ju faktiskt jobbat åt Lennart Bohlin, som var världsmästare (eller var det svensk mästare?) i go-kart nån gång på 70-talet. Han var riktigt jävla otrevlig, och dryg som in i helvete. Kände obehag av att vistas i samma lokal som honom, men lyckligtvis så var han inte där så ofta. Hans son Jimmy (svensk och nordisk mästare i Formel 3) däremot var schysst och aningen mer sympatisk.
Senast redigerad av Kada 2011-04-26 kl. 05:43.
Citera
2011-04-26, 05:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Om detta är den Christer Pettersson (Palme-mordet) du menar, så hoppas jag att detta är din personliga, subjektiva åsikt.

CP var inget annat är en svårt störd, halvgalen missbrukare som b.l.a andra "trevligheter" nästan misshandlade en av sina flickvänner till döds, terroriserade hela omgivningen kring den bänk utanför Systemet i Rotebro där han ofta satt och pokulerade, så folk gick omvägar runt. Hotade en gång slå ner både kamera och fotograf när de filmade honom när han gick förbi dem in till en tv-studio.

Men på ett sätt kan jag kanske hålla med dig om att han var smart. Han utnyttjade verkligen sitt kändisskap som misstänkt och sedermera friad palmemördare, bland annat till att "håva in kosing" på alla möjliga sätt. Som att vika ut sig naken i svenska upplagan av porrtidningen Hustler.

Han var aldrig jobbig när han handlade av mig i en kiosk jag arbetade vid då. Hans polare var det lite si och så med.
Citera
2011-04-26, 05:20
Medlem
Henrik Berggren - Träffade killen och hans flickvän för lite över tio år sedan utanför dåvarande Fritzcorner, vid St:Eriksplan tror jag att det var. De hade haft sin sista spelning innan avbrottet till shoreline. Jag var då ett megafan och sa hej. Kommer inte riktigt ihåg vad som sas, men han var snäll men såg rätt trasig ut. Efter någon minut så kom deras taxi. Önskar jag kom ihåg mer, men det var ju 10+ år sedan och jag var 'lite' dragen.

ot: spelningen var fantastisk!
Citera
2011-04-26, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanW72
Självklart har alla kändisar rätt att vara som de är när de är lediga.
En del är tillbakadragna, blyga osv och sen har jag märkt att om man är artig och trevlig mot dem så lär de vara det tillbaks.
Om man lite buffligt flyger på dem med ett "öööh, fan vad din senaste film e cool" så kanske det blir lite fel.
Helt naturligt.
Visa lite intresse för det de gjort, visa att du vet vad du snackar om så lär det gå bra.
Min favoritförfattare, alla kategorier ; Olov Svedelid, (tyvärr bortgången) var väldigt trevlig och blev mycket glad för mina komplimanger och jag har skrivit två brev till honom som jag fick utförliga svar på med vändande post.

Ulf Lundell har jag pratat med ett flertal gånger (på mitt förrförra jobb) och han var klart trevlig och kul att prata musik med, både hans egen och andras.
Di Leva var jätterar.
Däremot blev Dominika Peszchuschka eller vad hon heter mycket irriterad när hon var tvungen att slå in sina paket själv.Det var dålig service att inte avbryta allt för hennes skull.
(Alla andra klarade dock av det bra).
Häromdagen såg jag Björn" Tyngden på dalskidan,älskling" Granath på bussen och han hade ingen anledning att tjoa för att han är kändis men jag log mot honom och sa "Hej" och han sken upp lite.
Hade jag sagt "TYNGDEN PÅ DALSKIDAN,ÄLSKLING!!!!!!!!!!!! kanske han hade blivit lite besvärad.
Svedelid som du nämner hade jag förmånen att få träffa flera gånger innan han gick bort. Det var en väldigt sympatisk och jordnära person, särskilt med tanke på att han ändå är en erkänd författare. Till skillnad från till exempel den hemska Camilla Läckberg som måste vara den iskallaste kvinnan på denna jord. En annan mycket trevlig författare är Jan Mårtensson, han har i alla fall varit trevlig när vi träffats.

Björn Granath är också trevlig, precis som du verkar ha förstått. Han har dock berättat att han (som privat åker skidor väldigt mycket, hur bra vet jag inte) brukar få "Tyngden på dalskidan!" skriket efter sig i backen ganska ofta. Och han tycker mest det är kul att människor minns det.

Jan Eliasson (diplomat och tyvärr sosse) är också en mycket sympatisk person. Synd bara på den politiska läggningen, men det kan man bortse från.

Örjan Ramberg däremot är nästan lite obehaglig. Han verkar vara självutnämnd gud och bryr sig inte speciellt mycket om andra människor alls, såvitt jag förstår.

Avslutningsvis så är Carl Bildt nog den roligaste politikern jag har mött. Han är betydligt mer humoristisk än vad man tror och inte alls så dryg som många tror.
Citera
2011-04-26, 18:10
Medlem
sphinxen_111s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberdealer

Avslutningsvis så är Carl Bildt nog den roligaste politikern jag har mött. Han är betydligt mer humoristisk än vad man tror och inte alls så dryg som många tror.

Håller med. Vilken humor karln har.
Citera
2011-04-26, 20:58
Medlem
kosiwagos avatar
Otrevliga:

Veronica Maggio, träffade henne på någons kompis fest. Dryg, överlägsen osv.
Chris Barrie (brittisk skådis från bl.a. Red Dwarf): har varit otrogen ett flertal gånger, bland annat då hans fru skulle ha barn!
Anna Friel (brittisk skådis från bl.a. Pushing Daisies): skryter om hur känd hon är och att hon kan få i säng vem som helst
Robert Picardo (amerikansk skådis från Star Trek): dryg och snorkig mot fans som betalade för att få hans autograf på ett scifi-konvent.

Trevliga:

Helge Skoog
Ingvar Oldsberg
Sven Wollter
Björn Kjellman
Johan Glans
Pia Johansson
Ulla Skoog
Nik Kershaw (brittisk musiker)
Bill Bailey (brittisk komiker)
Matthew Gray Gubler (criminal Minds)
Michael Shanks (kanadensisk skådis från Stargate SG-1)
Wyatt Cenac (amerikansk komiker som gjorde ett reportage om Sverige i The Daily Show med Jon Stewart)
Ricardo Montalban (amerikansk skådis)
Joss Whedon (skaparen av Buffy, Angel, Firefly)
Citera
2011-04-26, 23:09
Medlem
Ihavenonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kosiwago
Bill Bailey (brittisk komiker)

Måste faktiskt erkänna att jag blev lite avundsjuk då jag uppfattar nämnandet av ovan citerade namn som att du träffat honom vid något tillfälle. Jag skulle förmodligen vara beredd att ge min högra arm för det.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in