2013-09-29, 17:27
Medlem
Retsinas avatar
Hamnade vid samma bord som dan ekborg en gång för några år sedan. Sjukt otrevlig och spydig. Inte blev det bättre av all sprit han drack. Till slut så var han så jäkla otrevlig mot allt och alla att jag ville slå honom på käften men det hela löste sig när han snabbt fick skynda sig från bordet. Han hade nämligen skitit på sig.
Citera
2013-09-29, 18:34
Medlem
Mikojans avatar
Jag har också goda erfarenheter av Jacob Wallenberg. Sverige behöver fler av den sorten
Citera
2013-09-30, 10:00
Medlem
skrudiss avatar
Fredrik Strage verkar frånvarande och aningen reserverad. Uppför sig ändå med hyfs.

Jan Gradvall hejade jag snabbt på, men verkade absolut trevlig! Känns alert och är antagligen van efter alla år i branschen. Därtill borde musikjournalister själva känna igen sig i att vara lite kändiskåta.

Jimmy Nordin dök upp tidigare. Är väl ingen direkt kändis, men kulstötare (tidigare?) och entreprenör. Musikintresserad, lätt att prata med men lite gnällig inför internethandeln med musik. Enligt honom var det ex Ginzas fel att musikbutikerna dör ut. Slutligen har han en lite underlig bild av sig som Neil Young...

Bilinda Butcher i My Bloody Valentine är, precis som på scen, försiktig och tillbakadragen. Verkar otroligt rar och kärleksfull. Kom fram snabbt till mig och gav mig en puss på kinden (efter eget initiativ). Är/har blivit nykterist.

Kurt Vile verkar blyg och uppfattades som otrevlig när jag ville heja på honom. Men har själv sagt att han är sådan. I övrigt en "vanlig" kille.

Adiam Dymott var trevlig och lät mig prata en stund. Var innan hon "slog igenom" (och nu har försvunnit), men hon lät glad när jag förutspådde hennes framtid (som visade sig inkorrekt). Snygg dessutom.

Rolf Lassgård har jag hört knappt kan gå ut i Gävle. Detta gäller i synnerhet på krogen. Tyvärr ska alla fram och hälsa, trots att han håller sig så gömd som en lång man kan.

Öhlund, Renberg och Holmström träffade jag som liten kille. Alla kändes precis som de verkar; lugna, trygga och norrländska.
Citera
2013-09-30, 12:12
Medlem
ensockerbagares avatar
Tycker det är intressant att många här inne kategoriserar kändisar som trevliga/otrevliga efter att enbart bytt två meningar med denne ute på stan. Det har aldrig slagit er att även kändisar kan ha dåliga dagar?

När det gäller Robert Gustafsson kan ni läsa hans självbiografi när han berättar att ha är väldigt blyg IRL och att han gärna sitter på ett café och bara studerar människor (som han sen använder till sina rollfigurer). Jag tror att många får för sig att han är en pajas på riktigt eftersom han är är det på TV och därför ska vara supertrevlig och rolig när man möter honom privat.
Citera
2013-09-30, 14:33
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Rolf Lassgård har jag hört knappt kan gå ut i Gävle. Detta gäller i synnerhet på krogen. Tyvärr ska alla fram och hälsa, trots att han håller sig så gömd som en lång man kan.
Det skall vara på krogen då, för fulla människor är ju fulla. På sta'n syns han titt som tätt och han får då, på typiskt svenskt manér, på sin höjd motta lite blyga beundrande blickar och ett pekande finger. Bodde granne med honom i flera år, och han var alltid noga med att nicka och heja till alla grannarna. Ingen av oss (mig veterligt) störde dock honom på något sätt, utan vi nöjde oss med en nick och ett hej. Han är ju dock ofta på resande fot iom sitt jobb.
Citera
2013-09-30, 16:09
Medlem
MMXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Discolampan
Jacob Wallenberg - En glad person som vet hur man skapar god stämning. Kan prata
med alla oavsett social ställning och uppfattas med respekt för det. Inga överklassfasoner.

Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
JW borde framträda mer i media, en bra representant för överklassen, intelligent och distingerad men också slängd i käften som vilken grovjobbare som helst. Skön gubbe, av det jag sett av honom i alla fall. Andra kanske vet annat.

Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Jag har också goda erfarenheter av Jacob Wallenberg. Sverige behöver fler av den sorten

Kan bara hålla med, har talat med JW i sociala sammanhang vid två tillfällen och trots att han är 25-30 år yngre än mig verkar han genuint intresserad av att tala med en och har hela tiden någon rolig historia som anknyter till vad man talar om. Han har dock verkat något salongsberusad vid båda tillfällen, kanske är en imagegrej? En vän till mig var på middag på Täcka Udden med hela klanen och sa iofs att Poker var den riktiga charmören i sällskapet...
Citera
2013-09-30, 16:38
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MMX
Kan bara hålla med, har talat med JW i sociala sammanhang vid två tillfällen och trots att han är 25-30 år yngre än mig verkar han genuint intresserad av att tala med en och har hela tiden någon rolig historia som anknyter till vad man talar om. Han har dock verkat något salongsberusad vid båda tillfällen, kanske är en imagegrej? En vän till mig var på middag på Täcka Udden med hela klanen och sa iofs att Poker var den riktiga charmören i sällskapet...

Citat:
Jacob Wallenberg, born 1956 in Stockholm, is a Swedish banker and industrialist,

Citera
2013-09-30, 17:11
Medlem
MMXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben

Haha, joo jag menade äldre än mig. 29 år äldre faktiskt...
Citera
2013-09-30, 17:45
Medlem
TailgunnerJoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensockerbagare
Tycker det är intressant att många här inne kategoriserar kändisar som trevliga/otrevliga efter att enbart bytt två meningar med denne ute på stan. Det har aldrig slagit er att även kändisar kan ha dåliga dagar?

När det gäller Robert Gustafsson kan ni läsa hans självbiografi när han berättar att ha är väldigt blyg IRL och att han gärna sitter på ett café och bara studerar människor (som han sen använder till sina rollfigurer). Jag tror att många får för sig att han är en pajas på riktigt eftersom han är är det på TV och därför ska vara supertrevlig och rolig när man möter honom privat.

Människors "aura" är ofta ett bra sätt att avgöra om någon är trevlig eller inte. Om en kändis är obehaglig går det att se direkt, när man ser dem på stan.
Det är grejen.
Det stämmer nog det där med Robert Gustafsson.
Citera
2013-10-01, 05:52
Medlem
Svamphoras avatar
Träffade Robert Gustaffson i en matbutik i stockholm förra månaden. Jag sa till honom hur trevligt det är att träffa honom personligen, men jag ville inte vara en skitstövel och störa honom och fråga efter foto eller liknande.

Han svarade, "Aha, precis som du gör nu?"

Jag blev lite tillbaka dragen och allt jag kunde säga va "ehh va mena..?" men han avbröt mig hela tiden med att säga "va? va? va?" och hyttandes med näven mot mitt ansikte. Jag gick därifrån bekymrad och fortsatte med att leta varor, och jag hör han skratta hånande. När jag kom fram till kassan så såg jag honom längre fram försökandes att gå igenom utgången med typ femton Japp och Daimpacket. Tjejen i kassan var väldigt trevlig och proffesionell och sa "Ursäkta men du måste betala för dom där". I början låtsades han att vara trött och att han inte hörde henne, men tillslut vände han sig tillbaka och lämnade allting framför disken.

När hon tog ena varan och började skanna den flera gånger, stoppade han henne och sa åt henne att skanna alla individuellt "för att förhindra risken för elektrisk infetteräns", sen vände han sig om och blinka med ena ögat till mig. Jag vet inte ens om det var ett riktigt ord(?). Efter att hon hade skannat alla choklader inviduellt stoppa hon dom i en påse åt honom och försökte säga priset men blev gång på gång avbruten av att han gäspa överdrivet högt.
Citera
2013-10-01, 06:20
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svamphora
Träffade Robert Gustaffson i en matbutik i stockholm förra månaden. Jag sa till honom hur trevligt det är att träffa honom personligen, men jag ville inte vara en skitstövel och störa honom och fråga efter foto eller liknande.

Han svarade, "Aha, precis som du gör nu?"

Jag blev lite tillbaka dragen och allt jag kunde säga va "ehh va mena..?" men han avbröt mig hela tiden med att säga "va? va? va?" och hyttandes med näven mot mitt ansikte. Jag gick därifrån bekymrad och fortsatte med att leta varor, och jag hör han skratta hånande. När jag kom fram till kassan så såg jag honom längre fram försökandes att gå igenom utgången med typ femton Japp och Daimpacket. Tjejen i kassan var väldigt trevlig och proffesionell och sa "Ursäkta men du måste betala för dom där". I början låtsades han att vara trött och att han inte hörde henne, men tillslut vände han sig tillbaka och lämnade allting framför disken.

När hon tog ena varan och började skanna den flera gånger, stoppade han henne och sa åt henne att skanna alla individuellt "för att förhindra risken för elektrisk infetteräns", sen vände han sig om och blinka med ena ögat till mig. Jag vet inte ens om det var ett riktigt ord(?). Efter att hon hade skannat alla choklader inviduellt stoppa hon dom i en påse åt honom och försökte säga priset men blev gång på gång avbruten av att han gäspa överdrivet högt.

Fader och moster som jobbar i kultursvängen har ungefär samma upplevelse av Gustafsson. Henrik Schyffert är "trevligare", men förbannat jobbig. Ska alltid försöka vara rolig och ja, det är han inte. Skämtar även på andras bekostnad. Kan inte vara seriös en sekund, känns som en fasad...
Johan Rehborg däremot är trevlig, kvick på ett roligt sätt och mer nedtonad, försöker inte vara rolig hela tiden.
Citera
2013-10-01, 07:40
Medlem
Carosels avatar
Inte stött på så många riktiga kändisar i mina dagar, men å andra sidan är jag inte en sådan person som springer fram till, om ens känner igen många kändisar.

Robyn var otroligt trevlig, kom fram och snackade med oss, insåg inte ens att det var henne förens jag såg henne på scen några timmar efter.

Promoe var trevlig om än väldigt överförfriskad (tiden innan han slutade dricka)

Lisa Miskovsky var också riktigt trevlig, mötte henne i en pub på en skidort.

Markoolio var trevlig som få med.

Finns säkert fler...
Kan inte komma på någon som jag upplevt som otrevlig på något vis. Men har hört att Filip och Fredrik ska vara rätt diviga och dryga, det kan dock mycket väl bero på att personen som jag hörde det från var rätt jobbig med dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in