2012-09-29, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Finns väl några till som ingen verkar ha något gott att säga om; Uggla, Gösta Ekman och Jonas Gardell.

Men grejen med Timell är ju att han går in (för det märks att han spelar) för att verka så jädra reko i rutan och "glade snickarn" när han egentligen verkar vara raka motsatsen. Har ännu inte haft oturen att stöta på honom, men efter den här tråden hade det varit intressant att se hur han lever upp till sitt ökända rykte.

Fast både Gardell och Uggla har det också vittnats positivt om, även om de allra flesta sagt motsatsen. Sedan är det dessutom så otroligt många som nämnt Timell (så ej i fallet Ekman, Uggla, Gardell), vilket i sig är lite imponerande. Han måste verkligen vara genomrutten, den mannen.
Citera
2012-09-29, 22:18
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelBoy
Ulf Adelsohn verkar vara en skön typ, bjöd honom på lakritsremmar en gång vid baren på Café Opera för ett gäng år sedan, han tackade gladeligen ja och åt med god aptit
Uffe är en skön typ. Lättsam och allmänt trevlig mot folk och går inte omkring och tror att han är nåt fast han ju har suttit på en hel del samhälleliga toppositioner.
Citera
2012-09-29, 22:39
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Uffe är en skön typ. Lättsam och allmänt trevlig mot folk och går inte omkring och tror att han är nåt fast han ju har suttit på en hel del samhälleliga toppositioner.

Folk som träffade honom när han var ute och reste i jobbet vet jag har uppfattat honom som lite kylig och distanserad, för han är inte den som ville lägga tid på middagar och småprat om det var ett viktigt möte eller liknande dagen efter. Då gick han tidigt till hotellet - i synnerhet på den tiden när han var ute i valrörelsen. Men det kallar jag snarare professionalitet, och i andra sammanhang har jag också absolut upplevt honom så öppen och trevlig som han beskrivs här.
Citera
2012-09-29, 22:47
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Folk som träffade honom när han var ute och reste i jobbet vet jag har uppfattat honom som lite kylig och distanserad, för han är inte den som ville lägga tid på middagar och småprat om det var ett viktigt möte eller liknande dagen efter. Då gick han tidigt till hotellet - i synnerhet på den tiden när han var ute i valrörelsen.
Jo, det är rätt. Han är betydligt mer samvetsgrann än vad bastkjolsimagen skulle kunna antyda. Och om Lena var med brukade hon stanna lite längre än han.
Citera
2012-09-29, 22:56
Medlem
yellowboxfishs avatar
Flög från Newark till Arlanda och råkade hamna bredvid Sofi Fahrman, otroligt trevlig.

Vet inte om de kvalar in som kändisar, men var nyligen i kontakt med Max Sjöberg och Jörgen Martinson (Antikrundan), sympatiska båda två. Men det var inte i ett privat ärende, så det kan ha varit professionell trevlighet förstås.

Bodde granne med Gösta Ekman i min ungdom och tycker nog att han var rätt trevlig? Kanske inte en sprudlande charmör, men han hälsade alltid vänligt.
Senast redigerad av yellowboxfish 2012-09-29 kl. 22:59.
Citera
2012-09-29, 23:01
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostbiffsglade-rolf
Fast både Gardell och Uggla har det också vittnats positivt om, även om de allra flesta sagt motsatsen. Sedan är det dessutom så otroligt många som nämnt Timell (så ej i fallet Ekman, Uggla, Gardell), vilket i sig är lite imponerande. Han måste verkligen vara genomrutten, den mannen.

Okej har väl missat dom bitarna. Gardell är otrevlig förövrigt, det har jag själv råkat ut för. Timell, ja han verkar vara en mästare på att skaffa sig fiender, minst sagt.
Citera
2012-12-18, 22:42
Medlem
Träffade tove styrke i ett sammanhang en gång. Hon ska alltid ha imagen i media av att vara så sjukt kaxig osv men fan va liten hon va! Helt osäker på sig själv och visste inte alls hur hon skulle föra sig. Dock absolut inte otrevlig ska väl tilläggas!
Citera
2012-12-18, 22:45
Medlem
och alla ni som tycker att vissa kändisar är dryga vill jag bara säga att det faktiskt många gånger beror på blyghet och osäkerhet.. de är helt enkelt inte så lämpade att hantera olika slags sociala sammanhang. Många verkar tro att alla kändisar är övermänniskor. Det stämmer ju inte över huvud taget, de är oftast bara människor som råkar vara väldigt bra på något som man ofta blir känd av om man är bra på det!
Citera
2012-12-19, 00:45
Medlem
Då kommer jag med en lista med norrlänningar...

Anna Sahlene - Oerhört trevlig och enkel att ha att göra med, och verkar dessutom vara bra på att komma ihåg folk. Efter att vid en middag hamnat vid samma bord som henne tyckte jag att jag skulle gå och se henne uppträda ett halvår senare, och hon gjorde mig rätt så förvånad när hon kom fram och gav en kram och tyckte att det var kul att se mig där. Samma hände ytterligare några månader senare, så hon är verkligen ingen diva.

Sahara Hotnights-systrarna Asplund - De kändisar som överaskat mig mest. Så otroligt enkla och trevliga. Jag satt på Arlanda och väntade på flyget och de frågade om de fick sätta sig vid samma bord som mig, vilket givetvis man inte säger nej till. Jag kände givetvis igen dem, men tänkte att jag inte skulle låtsas om att jag gjorde det. Efter en stund var det de som började prata med mig, och rätt så snart kom de in på att berätta om sitt turnerande och musiken, utan att jag gjort någon antydan om att jag kände till dem. Så helt klart märker man att deras 'värld' kretsade kring vad de gjorde, men kul att de gärna delade med sig med en främling... Kanske det hjälper att jag också är norrlänning

Sverker Olovsson - Har inga direkta erfarenheter av honom, annat än den skräck man kunde se i expiditers ögon när han var ute och handlade i helt privata ärenden Han har nog mer än många andra fått märka av effekterna av sitt tidigare jobb.

Björn Ferry - Lika galen och kul om han verkar, bjuder helt klart på sig själv.

Jackie Arklöv - Jo visst måste han väl ses som en kändis! Nu var det ju av rätt så uppenbara skäl ett tag sedan man stötte på honom, men han gav tidigare ett intryck att vara en rätt så snäll och försynt person, dock med ett behov av att synas. Men för att se till trådens rubrik så får han passa in i kategorin trevliga (tro det eller ej).

Anja Pärson - Helt ok, inga divatakter.

Ingemar Stenmark - Håller väldigt hårt på sitt privatliv, och några fans vill han inte veta av. Fåordig och avskärmande från omvärlden.

Carolina Miskovsky - Halvkänd Lisa-syster (mer känd i Umeå). Väldigt trevlig och enkel.

Lisa Lövbrand - Mer känd utanför landet. Naturlig skönhet, men ack så jordnära. Alltid glad och trevlig, men kanske lite amerikanskt konstlad artig.

Staffan Ling - Lustig typ som man sett och stött på i olika sammanhang. Rätt så intetsägande, men säkert helt ok.
Citera
2012-12-19, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Som regel brukar manliga kändisar i Sverige vara mindre diviga än våra kvinnliga primadonnor, och prinsessor på ärten.
Såg Maria Lundquist skälla på sina väskbärare nere vid centralen i Gbg, och har även sett Louise Hoffsten skälla ut kioskpersonal därnere.

En supertrevlig Göteborgare måste nämnas dock, och det är Glenn Strömberg som jag träffade på Brasserie Lipp. Hur lättsam som helst, och efter ett tag glömmer man att han är kändis.

Kan bara hålla med om Glenn Strömberg, hamnade framför honom i kön till en bar på arlanda....frågade lite vart han skulle iväg å kommentera fotboll och fick dessutom lite frågor tillbaks om favoritlag å vart jag skulle resa!
Citera
2012-12-19, 07:44
Medlem
Mapojks avatar
Enligt Filip Hammar så är Jonah Hill diva-aktig, för mig att han nämde det i en tidigare podcast.
Citera
2012-12-19, 16:09
Medlem
Funderarmusens avatar
Tv4's morgonsoffa...jävlar vilka skitnödiga människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in