2008-09-12, 21:24
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Min brors kusin
Danny Kaye lär ha varit otrevlig när inte kameran var på. Finns en filmad intervju med Kersi Adams-Ray som visar det.
Det där förstod jag inte riktigt. Gjorde hon intervjun med dold kamera, eller? För annars var han ju medveten om att kameran var på, och borde, i enlighet med din beskrivning, ha varit trevlig.
Skämt åsido, Kaye var nog en rätt dryg jävel, som så många andra i Hollywood. Däremot kanske inte värre än de flesta.
Mai Zetterling, har i ett avsnitt av sin självbiografi (på svenska som Osminkat, 1984) skildrat inspelningen av den film som hon gjorde där tillsammans med honom (Knock on Wood, 1954). Rubriken till avsnittet, "Om apburen Hollywood", antyder att det är den allmänna atmosfären på stället Hollywood som hon tycker illa om, mer än Kaye eller någon annan enskild person där.
Tvärtom visar hon stor förståelse för den tragedi som hon menar att Kaye och många andra Hollywood-stjärnor lever i: upphöjda till övermänsklig status av filmstudiona som lever på deras stjärnstatus, omsvärmade av lismande medhjälpare och rådgivare (som Zetterling liknar vid de "parasiter som lever på valar och noshörningar och som det stora djuret tolererar") o s v.
Kaye blir särskilt tragisk i hennes ögon eftersom han uppenbarligen gillade att underhålla barn (arbetade för UNICEF, bl a), samtidigt som hans egen dotter ("ett blygt och tystlåtet barn", enligt Zetterling) var helt kallsinnig för hans humor.
Som Zetterling skildrar det uppträdde Kaye i det stora hela som en stjärna i Hollywood förväntades uppträda, och på ett sätt som folk omkring honom fann sig i att han uppträdde på. Därför är det svårt att hitta något bra exempel på
hans otrevlighet. Hur otrevligt är det att stå naken i en swimmingpool vid midnatt och jämföra längden på sin kuk med andra närvarande mäns, när alla är med på kukmätningen? Hur äckligt är det att berätta grova sexkämt, när alla andra gör det samma och finner dem underhållande? Och när Zetterling berättar om hur han antastade henne sexuellt, drar man av hennes skildring slutsatsen att det var något som andra unga skådespelerskor också råkade ut för i Hollywood, men fann sig i.

Som kontrast till detta, så kan jag, när vi ändå talar Hollywood, inte låta bli att nämna David Niven som en erkänt trevlig person. Vittnesmålen om hans vänlighet och generositet är legio.
Citera
2008-09-12, 21:27
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sammy1980
första intrycket kan vara missvisande. första intrycket kan vara helt korrekt. det kan vara så att personen som upplever att kändis X uppträder otrevligt är ensam om att tycka så( dvs andra människor skulle inte uppfattat X som otrevlig). det kan även vara så att person Z som skvallrar här själv har en otrevlig framtoning och blir behandlad därav. kändisen kanske hade en dålig dag. kändisen kanske hade en bra dag (och därmed sågs som trevlig) och normalt är ett svin. kändisen kanske helt enkelt inte såg dig och därför ignorerade dig. etc etc etc
Sen får man ju också kombinera de uppgifter man får från olika användare som postar i den här tråden. Ju fler som postar sina intryck av en kändis, och ju utförligare de är med omständigheterna när de stötte på kändisen, desto lättare blir det för oss alla att bilda oss en uppfattning om hur otrevlig kändisen i fråga är generellt sett.
Citera
2008-09-13, 13:27
Medlem
Matches Malones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Pandy
Som kontrast till detta, så kan jag, när vi ändå talar Hollywood, inte låta bli att nämna David Niven som en erkänt trevlig person. Vittnesmålen om hans vänlighet och generositet är legio.
Det värmde att få veta att min gamle hjälte var det. Tackar.

Citat:
Ursprungligen postat av CronoS
Eddie Meduza var rätt otrevlig när han var full har jag hört.

Nån som kan bekräfta lr dementera?
När den gode Eddie var på fyllan ringde han av misstag till en kompis syrra mitt i natten. När det gick upp för honom att han hade ringt fel blev han väldigt otrevlig, och lämnade vid senare tillfällen flera meddelanden med sånger om könsorgan på hennes svarare. Kanske något för Marianne Records?
Senast redigerad av Matches Malone 2008-09-13 kl. 13:31.
Citera
2008-09-13, 13:31
Medlem
Krooked.s avatar
Ulf Brunnberg (Vanheden) försökte gå förbi hela kön till hard rock café för x antal år sedan. När sedan vakten bad han ställa sig sist i kön som alla andra blev han rasande och sa "Vet du inte vem jag är eller?" och var allmänt odräglig innan han försvann.

Källa från vakten själv.
Citera
2008-09-13, 14:46
Medlem
Frenulums avatar
Robert Gustafsson är ett äckel, försökte slemma på flera tjejer i 18-19 årsåldern på park lane i gbg för nåt år sen. Bla min flickvän
Citera
2008-09-13, 15:18
Medlem
erlgs avatar
Citat:
Robert Gustafsson är ett äckel, försökte slemma på flera tjejer i 18-19 årsåldern på park lane i gbg för nåt år sen. Bla min flickvän

Ganska bred definition av äckel om uppvaktning av tjejer i 20-årsåldern gäller som kriterium, även om du vill ha din flickvän för dig själv. Utveckla!
Citera
2008-09-13, 15:41
Medlem
Frenulums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erlg
Ganska bred definition av äckel om uppvaktning av tjejer i 20-årsåldern gäller som kriterium, även om du vill ha din flickvän för dig själv. Utveckla!

För att utveckla så uppvaktade han dessa (ganska äcklade) unga damer ganska handgripligen, komplett med myspinne i chinosen. Aprak var han också.

Kanske dessutom var nån av hans ungars polare
Citera
2008-09-13, 20:48
Medlem
Freedom Fighters avatar
fd. finansminister Bosse Ringholm gjorde ett smått otrevligt intryck på mig då han ringde upp och skällde ut mig för att jag hade skickat en av hans fakturor till inkasso.
Trots att det var helt i sin ordning. "Vet du om vem jag är, lilla vän??" sa han med ett uberlägset tonfall. Nåja..

EDIT :
Senast redigerad av Freedom Fighter 2008-09-13 kl. 20:59.
Citera
2008-09-13, 20:53
Medlem
Min brors kusins avatar
Peter Plunty är inte speciell trevlig eller smidig. Har själv upplevt det på Göteborgs Nostalgimässa som han anordnar. Det är nog mer än en utställare som han fått att tacka för sej
Citera
2008-09-13, 23:57
Medlem
Worezs avatar
Undra hur många historier i den här tråden som är sanna egentligen? Tror många har fått höra en kändisstory av en kompis som var den som såg kändisen, men kompisen kände sig tvingad att krydda till historien eftersom den insåg halvvägs in i berättandet att det inte var så coolt att ha sett Gösta Ekman.
Citera
2008-09-14, 01:47
Medlem
MadamMims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roccy
Otrevliga:

Jonas Gardell
Staffan Ling
Johan Edlund (TV4-sporten, inte jätteotrevlig men lite smådryg)

Extremt trevliga:

Uffe Larsson (Komikern som storbantade)Lisa Miskowsky
Anette Olzon (Nightwish)
Hanna Ljungberg

Måste instämma. Det måste vara en av dom trevligaste personerna jag träffat. Om det berodde på att han var onykter har jag ingen aning om, men jag träffade honom på lunchrasten i 7:an.
Från ingenstans hoppar han ut ur en butik och skriker "Tjenare grabbar, hur fan är läget?" eller något liknande. Vi var några stycken och blev lite småförvånade och tjenade tillbaka då vi stod och smygrökte utanför skolan
Citera
2008-09-14, 01:48
Medlem
MadamMims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ewws
Han har säkert nämnts men tål att dras fram igen. Leif GW Persson är ingen rolig kille när han är bakis... och när han inte är det eller är full eller trött eller pigg eller ...

Det måste jag också instämma med. Otrevligare människa får man leta efter tydligen, men jag diggar honom ändå den gamle krökarn'

Måste nämna Göran Forsmark som en av dom mest patetiska kändisar jag har stött på.
Han satt på blåa linjen mellan stan och Sundbyberg en dag. Hela resan satt han och ringde upp massa kändisar på hans mobil. Inte för att det var något särskillt han ringde upp om. Han verkligen skrek ut "Tjena ***** (en kändis namn), det är GÖRAN FORSMARK HÄR, du, den där filmen du vet med ***** vi ska spela in....."
Ja, ni förstår nog vad jag menar....
Senast redigerad av MadamMim 2008-09-14 kl. 01:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in