Här är några egna erfarenheter!
Trevliga:
-Lasse Berghagen. Genuint folkkär. Ingen prestige. Störs inte lätt av folk som ständigt vill ha hans uppmärksamhet. Bjuder på sig själv.
-Charlotte Perelli. Mer jordnära än vad jag trodde. Glad, trevlig tjej.
-Loreen. Goaste. Galnaste. Härligaste. Skulle inte vara medvetet elak mot någon.
-Sarah Dawn Finer. Ändrade min uppfattning tack vare flera möten. Får erkänna att intrycket från TV inte stämde (trodde att hon var divig). Sarah är en varm person. Enkel. Dessutom otroligt duktig på att förmedla budskap mellan sina låtar i sin releaseshow av den nya svenska plattan. Naturlig scennärvaro inte bara som sångerska utan som entertainer/konferencier/programledare. Vad man nu kallar det.
-Eric Saade. Oförtjänt dåligt rykte i media. Jobbar hårdare än de flesta artister, gnäller inte, ambitiös och en liten snällis. I Sverige får man inte ha lite attityd eller tro på sig själv, då ska det bankas ner i skosulorna. I USA hade han varit en i mängden. Man måste våga sticka ut för att komma dit man vill. Han är en bra förebild för barn. Sedan att han skriver autografer till alla hysteriska fans är en fin gest. Jag vet flera idrottare och kändisar som bara trampar förbi en liten grupp med fem barn. Erik sitter i flera timmar per gång. Många artister kan lätt "offra" den tiden, men få gör det. Han är en snäll kille. Punkt.
-Agnes. Till skillnad från vad någon i tråden skrev tidigare (undrar när du mötte henne och var det i en minut?) är det en supergo tjej. Finns inget drygt drag i den flickan.
-Tomas Brolin. Norrländska rötterna sitter kvar. Mött honom mängder av gånger genom åren, har gemensamma vänner. Det är en enkel och trevlig person.
Otrevliga:
-Marie Serneholt. Kanske otrevlig är fel ord. Ignorerar vissa personer och gör sig till inför andra. När kamerorna är i närheten ändras beteendet också. Efter ett flertal möten ser man att det inte är ett äkta leende. Något är falskt. Säkert trevlig mot personer hon vill anstränga sig för. Resten får se en annan sida. "Vanliga" personer som inte är tillräckligt intressanta att ens hälsa på. Inte ens femte gången man möts med samma människor. Man är luft.
Tror är trevliga:
-Mats Sundin. Sett honom vid olika tillfällen där vi varit gäster på samma tillställning eller liknande. Men har ingen personlig uppfattning om honom. Får bara känslan av att han är en stor snäll björn
-Tomas Ledin. Efter senaste programmen han medverkat i får jag ett sympatiskt intryck. Han verkar liksom inte ha gjort en fluga förnär. Känns så reko. Som om man lätt skulle kunna gå fram till honom och surra en timme om vadsomhelst i livet. Men vad vet jag!

-Jan Malmsjö och Marie Göranzon. Jag bara gillar dem. Därför vill jag tro att de är trevliga också privat. Jag får den känslan. Vill inte ha fel.
- Darin. Ja men kära nån. Vem vill inte bara nypa honom i kinderna. Moderskänslor direkt