2012-05-04, 12:00
Medlem
Fula Gubbens avatar
Anders S Nilson verkar vara en rätt festlig typ, att döma av de töntar och muppar han har lyckats reta upp. Stor Anna Ardin-varning i länkarna ovan, "kränkta" luder och deras anhöriga gråter ut över situationer som är vardagsmat på vilken firmafest som helst.

Citat:
Men så har jag också, som de flesta, haft något att vinna på att lyssna på feministisk kritik.

Ja du, Kjell Häglund...
Citera
2012-05-04, 14:11
Medlem
nya-KSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Anders S Nilson verkar vara en rätt festlig typ, att döma av de töntar och muppar han har lyckats reta upp. Stor Anna Ardin-varning i länkarna ovan, "kränkta" luder och deras anhöriga gråter ut över situationer som är vardagsmat på vilken firmafest som helst.

Ja du, Kjell Häglund...
Det är inte mer acceptabelt för att liknande saker sker på firmafester med överförfriskade hillbillies.. Anders S Nilsson är ett oomtvistat as.
Citera
2012-05-04, 15:27
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:

Jag vet inte vilken bransch du jobbar i, men det är synd om dig om du möter Anders S Nilsson-typer på firmafesterna. Jag vet inte riktigt vad som är "festligt" eller "vardagsmat" med att han antastar tjejer, kallar dem fittor och oinbjudet värderar deras utseende. Dessutom är han ofta full, extremt dryg och skryter gärna om sina skittråkiga TV-produktioner. Jag har hört att han gärna slåss framåt småtimmarna (om han inte hittat någon tonåring att fista såklart), men jag vet ej om det är sant. Jag skulle åtminstone inte vilja möta honom i en mörk gränd, eller överhuvudtaget faktiskt.

Hur som helst har jag haft oturen att stöta ihop med honom ett par gånger och ser alltid ut att bete sig jävligt illa. En gång på krogen för några år sedan kom han fram till vårt bord och sade till en av mina väninnor att hon var jävligt sexig och att han ville köpa en drink till henne. Både hon och hennes pojkvän bad honom självklart, ganska bryskt, att lämna oss ifred, men då blev han lite putt och frågade om vi inte visste vem han var. Jag låtsades att jag inte kände igen honom alls, medan en i gänget berättade för honom att Parlamentet var bättre på Hans Roslings tid.
Nilsson blev inte så glad och berättade att han minsann låg bakom "Hjälp!" också, varpå han informerades om att det var en tråkig serie som inte utnyttjade många av de medverkandes talanger. Då höjde han rösten, hånade oss för vår "dåliga jävla humor", talade om för oss att kvinnor inte kan uppskatta humor lika bra som män (så därför var vi tjejer allihop) och blev nästan aggressiv, så hans något generade entourage kom och drog bort honom.

Om inte slemmot varit så jävla lång tror jag att han hade blivit nedslagen varenda helg, så som han beter sig.

Här har du ännu en skildring av idiotens äckliga beteende. Nu vet jag ju inte om detta är sant, särskilt inte som bloggen verkar vara anonym, men jag skulle inte bli förvånad efter vad jag har hört och upplevt: http://glasklart.wordpress.com/2009/...ualforbrytare/
Senast redigerad av Uncle Duke 2012-05-04 kl. 15:43.
Citera
2012-05-04, 17:12
Medlem
Fula Gubbens avatar
Oj, det var en riktig can of worms det här. Fula Gubben är alltid beredd att lyssna på de som vet mer och ändra sig när det är påkallat, så vi säger väl duly noted angående Anders S Nilsson... kanske är han ett svin. Precis som Martin Timell t ex.

Anledningen till att jag skrev som jag gjorde är att man kan blir bra trött på tjejer som inte protesterar eller säger ifrån det minsta när någon halvpackad karl kommer och "skojar" med dem, och sedan i efterhand gråter ut om att de har blivit "kränkta" eller vad det nu är. Detta är vanligt förekommande, s k Anna Ardin-syndrom, och rätt svårt att sympatisera med.

En gammal hederlig örfil sätter stopp för vilken urspårad svensk man som helst.
Citera
2012-05-04, 17:42
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Oj, det var en riktig can of worms det här. Fula Gubben är alltid beredd att lyssna på de som vet mer och ändra sig när det är påkallat, så vi säger väl duly noted angående Anders S Nilsson... kanske är han ett svin. Precis som Martin Timell t ex.

Anledningen till att jag skrev som jag gjorde är att man kan blir bra trött på tjejer som inte protesterar eller säger ifrån det minsta när någon halvpackad karl kommer och "skojar" med dem, och sedan i efterhand gråter ut om att de har blivit "kränkta" eller vad det nu är. Detta är vanligt förekommande, s k Anna Ardin-syndrom, och rätt svårt att sympatisera med.

En gammal hederlig örfil sätter stopp för vilken urspårad svensk man som helst.

Förstår din försiktighet, men i vissa fall är folk kränkta med all rätt. Örfilarna är väl en annan diskussion, men jag känner i alla fall män som, under förespegling av jämställdhetsideal, skulle lappa tillbaka om någon dam örfilade dem. Fast det är klart, Nilsson skulle väl inte ens under pistolhot överväga att möta en kvinna som en jämlike.

Vad gäller bröderna Timell är jag osäker. Jag tycker båda två är några av de förargligaste, drygaste, mest osympatiska kändisar vi har i Sverige, och byter kanal så fort de dyker upp i rutan, men från folk som träffat dem har jag hört vitt skilda åsikter.

Martin Timell är antingen trevlig och "down to earth", eller ett buffligt ärkesvin.

Anders Timell är antingen skojig och snäll, eller en narcissistisk översittare.
Citera
2012-05-04, 19:36
Medlem
nya-KSs avatar
Den där bloggen är ju inte anonym - man hittar enkelt vem det är som skrivit den. Någon Jeanette som vart med i Tjockholmen eller var det var. Fyrabarnsmor.
Citera
2012-05-04, 22:49
Medlem
Fula Gubbens avatar
...för att följa upp Anders S Nilsson-historien...

EDIT: hittade gammal tråd och bumpade den

- F.G
Citera
2012-05-04, 22:59
Medlem
Plasticsmiless avatar
Hmm..Ken ring är underbar.
Majoriteten av alla stora bloggare jag träffat och jobbat med är otrevliga superdivor.
Katrin Zytomierska är en glad och social prick.Samma med hennes sambo Bingo,världens gulligaste.

Lena PH och Perelli var sådär.
Citera
2012-05-23, 09:26
Medlem
Roseniuss avatar
En par av mina lärare på universetet hade mött Torbjörn Säfve, författaren, på någon offentlig middag. Småkändis at best, men han var fett divig hela kvällen och körde "Vet du inte vem jag är?!"-grejen när någon inte höll med honom.

Jag har träffat Stig Strand; klart lugn och trevlig kille. En kompis sade att han aldrig hade hört talas om honom och då skrattade han bara.
Citera
2012-05-23, 12:18
Medlem
argtants avatar
Träffade många svenska kändisar när jag arbetade på ett stort, fint hotell här i stan. Fick en rejäl utskällning av Bosse Larsson för att det inte fanns någon bokning på honom, han fick bo på första våningen. Då blev han inte glad...
Senast redigerad av argtant 2012-05-23 kl. 12:25.
Citera
2012-05-23, 15:08
Medlem
Har träffat några kändisar och vissa är jättetrevliga och vissa mindre trevliga. T.ex. Lena PH är lite divig, hade med sig exet Martin Björk och han var försynt och fanns mest i bakgrunden. Mark Levengood är jättetrevlig och lättsam medans Jonas Gardell har massa krav och tycker han är bäst i världen. Jill Johnson är naturligt vacker och jättetrevlig. Fick uppfattningen att Henrik Schyffert har humor men inte så han skrattar själv så man måste förstå när han skämtar ändå, men han är trevlig.
Citera
2012-05-28, 10:45
Medlem
Jag har inte träffat några otrevliga än.

Trevliga:

Benedict Cumberbatch
Ralph Fiennes
Jeremy Northam
Michael Fassbender
Emilia Fox från Silent Witness är väldigt trevlig och gullig.
Och Hayley Atwell med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in