Flashback bygger pepparkakshus!
2016-02-01, 11:00
Medlem
Gdanzigsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von.Durchfall
Katerina verkar ha slagit in på en ny bana: Kampen mot islamism och IS. Hennes twitter är minst sagt intressant.

https://mobile.twitter.com/katjanouch/status/624512686987022336

Kanske är det därför man inte har hört om henne på länge, hon har avvikit från åsiktskorridoren.

https://mobile.twitter.com/katjanouch/status/623904333827043328

Även om hon inte säger det rakt ut ännu; Blir hon den första kändisen som är öppet SD?

Frågan är om ens SD skulle våga bjuda in någon som kallar Islam för "skitläran".
Citera
2016-02-01, 11:09
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naravodomok
Förutom de som nu aktivt jobbar för att hon ska bli av med sina uppdrag och att bl.a adlibris ska sluta sälja hennes böcker. En total medial och karriärsmässig bojkott - det är att tysta någon i min bok........
Det tror jag inte kommer att funka. Jag vet inte hur många dem är som jobbar för att hon ska bli av med uppdragen - vet du? Hur som, det kommer inte att funka. Hennes åsikter är acceptabla idag, det har blivit så på ganska kort tid. Nu återstår bara att någon kändis (utom Marcus Birro som redan är bränd) öppet tar ställning för sd. Det skulle kunna vara Horace Engdahl, Ann Heberlein, Karl-Ove Knausgård t.ex, eller Stig Larsson. Eller möjligen Janouch, om hon polerar språket. Sen har vi ett helt annat politiskt landskap Sverige.
Citera
2016-02-01, 11:24
Medlem
Lite signifikativt att det är en feminist som uttrycker sig på det här sättet också. Själv tror jag är en viss typ av talebanfeminism är minst lika skadlig för det sociala livet i Sverige som xenofobin. Men om de två korsbefruktar varandra kan det vara dags att se sig om efter ett nytt hemland.
Citera
2016-02-01, 11:29
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Lite signifikativt att det är en feminist som uttrycker sig på det här sättet också. Själv tror jag är en viss typ av talebanfeminism är minst lika skadlig för det sociala livet i Sverige som xenofobin. Men om de två korsbefruktar varandra kan det vara dags att se sig om efter ett nytt hemland.
Ja det är signifikativt att det är en feminist. Och sexolog. Och rik? En massa xenofobi blir legitimerad den vägen.
Jag tycker inte heller att det känns så lovande inför framtiden...
Citera
2016-02-01, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Ja det är signifikativt att det är en feminist. Och sexolog. Och rik? En massa xenofobi blir legitimerad den vägen.
Jag tycker inte heller att det känns så lovande inför framtiden...
Ja, det stämmer nog. Svensk feminism har ju alltför ofta övergått i ren sexism och androfobi, dvs snarast rasism mot män i allmänhet. Så den typen av beteende har redan nått acceptans i det offentliga samtalet. Vad konsekvenserna av detta kan bli i förlängningen känns aningen stökigt att fundera över...
Citera
2016-02-01, 11:49
Medlem
Det är bra att det finns enstaka kändisar som vagar säga ifran om massinvandringsvansinnet! Hoppas nagon mer gar ut och tar henne i försvar!

Det ryktades väl redan före millenieskiftet att hon skulle blivit rik pa telefonsexnummer. Dock obekräftat - men jag tror inte hon hade vagat säga det hon sagt, om hon varit beroende av arbets-/uppdragsgivare...
Citera
2016-02-01, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intePK14
Det är bra att det finns enstaka kändisar som vagar säga ifran om massinvandringsvansinnet! Hoppas nagon mer gar ut och tar henne i försvar!

Det ryktades väl redan före millenieskiftet att hon skulle blivit rik pa telefonsexnummer. Dock obekräftat - men jag tror inte hon hade vagat säga det hon sagt, om hon varit beroende av arbets-/uppdragsgivare...
Janouch har inte "sagt ifran om massinvandringsvansinnet": hon har uttryckt en förhoppning om "inbördeskrig mot det marockanska gatuslöddret". Någon borde informera det här charmtrollet om exakt hur fina och humanistiska inbördeskrig är och hur mycket det sociala livet i en nation har att vinna på dem.
Citera
2016-02-01, 12:14
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intePK14

Fast oavsett vad man tycker om invandring, så var det inte det Janouch sa. Hon typ uppviglade till inbördeskrig mot det marockanska slöddret.
Jag tror så här: hon kommer antagligen undan med det för att hon är feminist, mor, judinna och sexolog. Kommer hon INTE undan med det utan blir petad från alla sina uppdrag så är det (tyvärr) ett hyckleri eftersom det finns fler inom etablissemanget som har de där åsikterna. Särskilt kvinnor med stor sexuell erfarenhet och stort intag av alkohol.
Citera
2016-02-01, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Janouch har inte "sagt ifran om massinvandringsvansinnet": hon har uttryckt en förhoppning om "inbördeskrig mot det marockanska gatuslöddret". Någon borde informera det här charmtrollet om exakt hur fina och humanistiska inbördeskrig är och hur mycket det sociala livet i en nation har att vinna på dem.

De gar i varandra dessa begrepp; massinvandring---gatuslödder. För mig spelar det mindre roll vad hon exakt har skrivit eller sagt. Om du, din pacifistjävel ogillar "inbördeskrig" kan du ga och gömma dig! Janouch har mer stake än vad du nagonsin kommer att ha, din HBQT-fjant!

För övrigt har det sociala livet massor att vinna pa att personer som Janouch uttalar denna typ av asikter! Svenskarna maste aterta sitt land!
Citera
2016-02-01, 12:21
Medlem
swimp78s avatar
Sluta prata om Janouch som "feminist". Det är knappast där hon utmärkt sig. Snarare har hon i många år irriterat folk genom en rätt traditionell könsuppfattning. Hon har väl skrivit krönikor om hur vidrigt det är med asexuella jämnställda söderfarsor som är föräldralediga osv. Den där typen av sextyckare som smygföraktar snälla män. Det kan man tycka vad man vill om - det är en annan fråga. Men hon är sexolog och tyckonom osv. Men knappast utmärkande som "feminist".

Om hon kommer undan med sina uttalanden så är det för att hon är kvinna och ganska välkänd och har kontakter med många andra kändisar. Möjligtvis kan hon spela på judinna-kortet också (men det vet jag inte hur effektivt det är, Katrina Zytomerska har ju inte lyckats med det)
Citera
2016-02-01, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Sluta prata om Janouch som "feminist". Det är knappast där hon utmärkt sig. Snarare har hon i många år irriterat folk genom en rätt traditionell könsuppfattning. Hon har väl skrivit krönikor om hur vidrigt det är med asexuella jämnställda söderfarsor som är föräldralediga osv. Den där typen av sextyckare som smygföraktar snälla män. Det kan man tycka vad man vill om - det är en annan fråga. Men hon är sexolog och tyckonom osv. Men knappast utmärkande som "feminist".

Om hon kommer undan med sina uttalanden så är det för att hon är kvinna och ganska välkänd och har kontakter med många andra kändisar. Möjligtvis kan hon spela på judinna-kortet också (men det vet jag inte hur effektivt det är, Katrina Zytomerska har ju inte lyckats med det)
Feminism i dess svenska betydelse har inte längre mycket med jämställdhet och liknande att göra: det handlar om androfobi upphöjd till doktrin. Alltså kan i princip allt mansförakt passa in den, oavsett om det är reaktionärt eller revolutionärt, höger eller vänster.
Citera
2016-02-01, 12:34
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78

Hon är ju feminist men av den gamla, normala stammen. Någon som helt enkelt tycker att kvinnor ska ha samma rätt att leva sitt liv och knulla runt. Nu har ju ordet annekterats av galningar.

Krönikan om asexuella män tillkom, enligt hennes egen utsago, efter att hon hört tjejer beklaga sig över osexuella men snälla killar.

Hon är knappast någon tänkare, men därav ilskan över invandrarmän som tafsar och våldtar tjejer, utan åtgärd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in