2016-02-01, 12:49
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Sluta prata om Janouch som "feminist". Det är knappast där hon utmärkt sig. Snarare har hon i många år irriterat folk genom en rätt traditionell könsuppfattning. Hon har väl skrivit krönikor om hur vidrigt det är med asexuella jämnställda söderfarsor som är föräldralediga osv. Den där typen av sextyckare som smygföraktar snälla män. Det kan man tycka vad man vill om - det är en annan fråga. Men hon är sexolog och tyckonom osv. Men knappast utmärkande som "feminist".

Om hon kommer undan med sina uttalanden så är det för att hon är kvinna och ganska välkänd och har kontakter med många andra kändisar. Möjligtvis kan hon spela på judinna-kortet också (men det vet jag inte hur effektivt det är, Katrina Zytomerska har ju inte lyckats med det)

OK du har rätt. Men hennes könsuppfattning är kanske inte traditionell direkt, det beror väl på vad man menar. Kvinnors rätt att knulla runt och tjäna pengar och slippa jämställda osexiga män (har faktiskt lite svårt att tänka mig Janouch städa och diska, hon kanske har hemhjälp?) är väl inte direkt "traditionellt".
Det är mest kontakterna som avgör om det blir ett större drev eller inte och om hon kan komma tillbaks som sexexpert i rutan och spalterna eller inte.
Citera
2016-02-01, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
OK du har rätt. Men hennes könsuppfattning är kanske inte traditionell direkt, det beror väl på vad man menar. Kvinnors rätt att knulla runt och tjäna pengar och slippa jämställda osexiga män (har faktiskt lite svårt att tänka mig Janouch städa och diska, hon kanske har hemhjälp?) är väl inte direkt "traditionellt".
Det är mest kontakterna som avgör om det blir ett större drev eller inte och om hon kan komma tillbaks som sexexpert i rutan och spalterna eller inte.
Till viss del är nog kontaktnätet avgörande, men framför allt är nog tidningens redaktionella intentioner avgörande. Våra media är nog inte längre så mycket en källa till information som ett sätt att indoktrinera och styra medborgarna i ena riktningen eller den andra. Och då kan nog en Janouch tjäna sitt syfte ganska bra.
Citera
2016-02-01, 19:25
Medlem
OlagligtDjurs avatar
Nu gnäller hon om att hon är avstängd på facebook också. Så går det när man är obekväm.
Snart är väl ICA-kortet spärrat med.
Citera
2016-02-01, 20:57
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlagligtDjur
Nu gnäller hon om att hon är avstängd på facebook också. Så går det när man är obekväm.
Snart är väl ICA-kortet spärrat med.

Fascinerande med människor som inte fattar vad de gör. Nu skriver hon på twitter att hon uttryckt sig "lite onyanserat". Eh... Jaha. Och sen:
"men jag förstår folks ilska över att man knappt kan åka t-bana ifred längre".
Va? Vad menar hon? Jag åker t-banan minst två gånger om dan. Jag vet inte vilka de marockanska gatubarnen är, har aldrig stött på dem på t-banan tror jag, aldrig blivit rånad eller tafsad på. OK det är min erfarenhet. Jag kanske bara har haft tur. Men "att man knappt kan åka t-bana i fred längre" är ju en jäkla lögn.
Citera
2016-02-01, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Fascinerande med människor som inte fattar vad de gör. Nu skriver hon på twitter att hon uttryckt sig "lite onyanserat". Eh... Jaha. Och sen:
"men jag förstår folks ilska över att man knappt kan åka t-bana ifred längre".
Va? Vad menar hon? Jag åker t-banan minst två gånger om dan. Jag vet inte vilka de marockanska gatubarnen är, har aldrig stött på dem på t-banan tror jag, aldrig blivit rånad eller tafsad på. OK det är min erfarenhet. Jag kanske bara har haft tur. Men "att man knappt kan åka t-bana i fred längre" är ju en jäkla lögn.
Tyvärr har jag en erfarenhet av en resa i Marocko i början av 90-talet med en grupp sommarkursare på universitetet i Málaga. Vi åkte på en femdagarstripp till Tanger, Casablanca, Marrakech och Fès och alla hade jätteroligt och trivdes. Alla utom en judisk tjej från Brescia i Italien som hela tiden talade om "arabjävlar" och "de här människorna klarar inte av något annat än att kasta sten" osv osv.

Just det här är väl den mest tragiska effekten av sionismen: att många med judisk börd fått en aversion mot den muslimska världen i sin helhet, alldeles oavsett (den marockanske kung Mohamed V vägrade bl a att utlämna landets judar till Vichyregimens Frankrike under WW2 och judar levde sida vid sida med araber, berber och européer i sekler i Marocko). Även högutbildade och kultiverade kan ibland säga saker som får en att fullkomligt baxna. Janouchs uttalande var inte alls grovt i den genren.
Citera
2016-02-02, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naravodomok
Förutom de som nu aktivt jobbar för att hon ska bli av med sina uppdrag och att bl.a adlibris ska sluta sälja hennes böcker. En total medial och karriärsmässig bojkott - det är att tysta någon i min bok........

Varför ska TV4, Expressen och Aftonbladet ha en främlingsfientlig "sexolog" som anställd? Hon har varit grovt främlingsfientlig, rasistisk och sd-vänlig långt innan det här bröt ut.
Och att kritisera någons åsikt är inte att tysta någon, om du är öppen rasist så okej, men om du har ett jobb där du är väldigt framträdande då är det upp till arbetsgivaren att välja om hen tycker att du ska vara kvar eller inte. Det är inte tysta någon.
De flesta företag har någon form av värdegrund, någon form av värdedokument, det här står vi för, om nu en person uppenbart inte representerar det då kan hen förstås inte vara kvar.
Citera
2016-02-02, 00:20
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
De flesta företag har någon form av värdegrund, någon form av värdedokument, det här står vi för, om nu en person uppenbart inte representerar det då kan hen förstås inte vara kvar.
Värdegrund. Hen. Vad gulligt

Att bara 99,9% av det mediala etablissemanget är för massinvandring svider så klart hos er och är därför helt oacceptabelt. Uppenbarligen slank KJ igenom värdegrundsfiltret när det uppfanns för något år sedan.
Citera
2016-02-02, 00:40
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Tyvärr har jag en erfarenhet av en resa i Marocko i början av 90-talet med en grupp sommarkursare på universitetet i Málaga. Vi åkte på en femdagarstripp till Tanger, Casablanca, Marrakech och Fès och alla hade jätteroligt och trivdes. Alla utom en judisk tjej från Brescia i Italien som hela tiden talade om "arabjävlar" och "de här människorna klarar inte av något annat än att kasta sten" osv osv.

Just det här är väl den mest tragiska effekten av sionismen: att många med judisk börd fått en aversion mot den muslimska världen i sin helhet, alldeles oavsett (den marockanske kung Mohamed V vägrade bl a att utlämna landets judar till Vichyregimens Frankrike under WW2 och judar levde sida vid sida med araber, berber och européer i sekler i Marocko). Även högutbildade och kultiverade kan ibland säga saker som får en att fullkomligt baxna. Janouchs uttalande var inte alls grovt i den genren.

Fast nog känns det att kvinnosynen är en smula annorlunda, för att utrycka det försiktigt. I hur många länder får man erbjudande om att sälja sin flickvän för ett antal skinnjackor, för att bara ta ett exempel.

Problemen hon pekar på finns ju helt klart. Och just taskig kvinnosyn är något hon alltid har avskytt.
Citera
2016-02-02, 13:03
Medlem
Naravodomoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Varför ska TV4, Expressen och Aftonbladet ha en främlingsfientlig "sexolog" som anställd? Hon har varit grovt främlingsfientlig, rasistisk och sd-vänlig långt innan det här bröt ut.
Och att kritisera någons åsikt är inte att tysta någon, om du är öppen rasist så okej, men om du har ett jobb där du är väldigt framträdande då är det upp till arbetsgivaren att välja om hen tycker att du ska vara kvar eller inte. Det är inte tysta någon.

Helt korrekt förutom att jag inte håller med om att hon är rasist. Bara för att någon kallas rasist av allt och alla i ett gigantiskt drev på sociala medier gör det inte personen till rasist. Rasist är en mycket grov beskyllning. Det är en stämpel som kan förstöra en människas liv.
Citera
2016-02-02, 14:02
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Helt korrekt förutom att jag inte håller med om att hon är rasist. Bara för att någon kallas rasist av allt och alla i ett gigantiskt drev på sociala medier gör det inte personen till rasist. Rasist är en mycket grov beskyllning. Det är en stämpel som kan förstöra en människas liv.
Men du tycker inte det är lite grovt att ge sitt stöd till medborgargarden som drar runt för att klå upp folk som ser ut som att de skulle kunna vara marockaner? Om du inte vill kalla det rasism, vad ska du då kalla det? OK det kan ju räcka med fascism. Och sen när hon ska försvara det, så gör hon exakt som högerextrema brukar: ljuger. Det går inte att åka t-bana längre, skriver den bortskämda kossan.
Jaså.
Citera
2016-02-03, 08:29
Medlem
Citat:
Vi kan väl anta att hon kallats rasist - om inte värre - om hon varit man och etnisk svensk. Vad som är säkert är att hon uttryckte sig med den typiska vokabulären och tonfallet som rasister använder. Hade hon bara "otur" när hon tänkte, menar du?
Citera
2016-05-06, 09:41
Bannlyst
Har någon här fått göka henne? Finns det nakenbilder på henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in