2021-09-24, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Astrid stod för medmänsklighet, solidaritet, medkänsla. Janouch står för lögner, rasism och hat. Islamofobi.

Bevis på att Janouch står för lögner, rasism och hat samt islamofobi?

Jag har läst hennes blogg och sett henne på swebbtv och har fått intrycket att hon står på de utsattas sida. En otroligt modig och intelligent kvinna. Blir undrande och förvånad över ditt påstående.
Citera
2021-09-24, 14:27
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Korta versionen blir ändå lite lång.
Katerina Janouch var gäst i Berts Värld och passade då på att beskriva alla sina knepiga konspirationsteorier. Dels om att valresultatet i Sverige 2018 var riggat. USA:s val var verkligen riggat. Att Covid inte finns utan det är ett stort medicinskt masstest, ett experiment på en hel världs befolkning. Trad media är livsfarlig då den alltid är köpt mm mm. Kort sagt, Svår Rättshaverist och foliehatt. Livsfarlig människa där proppen har gått och där jag gissar att hon är diagnostiserad med vanföreställningar och för det har fått vård, medicin etc som inte verkar och som hon inte sköter. Klassiskt inom psykiatrin.

Bert lät i avsnittet efter i Berts Värld uttrycka sina tankar och åsikter över hur vansinnig och farlig en Katerina Janouch är i sina tankar om att Corona, Covid-19 inte finns öht. Utan är en gigantisk bluff. Att vaccin är livsfarligt och att dom som ev drabbas av denna icke sjukdom dom får dö. För dom som dör dom dör. Ingen skall behöva delta i detta gigantiska experiment.

Katerina Janouch blev svårt kränkt över att Bert återberättar i avsnittet efter Janouchs medverkan i Berts Värld, och gråter ut och skäller på Bert hos Lennart Matikainen. Hon målar upp Bert som det största lågvattenmärke som finns, tycker att det är bortom allt att han oemotsagd beskriver det farliga i K J tankar om att Covid-19 inte finns utan är ett internationellt experiment på människor. Att hon blir kallad foliehatt och att Bert Karlsson skall be K J om ursäkt och skämmas. Vidare tryckte hon hårt på Berts okunnighet och det offer han var för medias rapportering. Han var en ”fågelholk”. Och lika dum som K J, tycks Lennart Matikainen vara, som myser över den uppkomna situationen.
Han passivt stödjer ju K J:s åsikter. Hennes sjukdom. Hennes självbild som suverän och gigantisk.

Sammanfattning.
Bra och riktigt viktigt att Bert Karlsson återberättade och påminde om galenskapen i K J:s tankar och ”kunskaper”. Han hade nämligen i avsnittet INNAN hon skulle delta, beskrivit henne som klok och viktig. Så. Nu var en pudel från Bert otroligt viktig!!

Håller fast vid att hon har utvecklat någon form av vanföreställningar och har fått vård för detta under alla de år det var tyst runt henne. Medicinering och vård av henne är mindre lyckad. Hennes uppsyn, det yttre, hennes fanatism som mer kunnig än vad en hel värld är ger stöd för en diagnos om grandios och vanföreställningar. Inte sällan är denna grupp av patienter rejält rappa i käften.

Herregud. Hon står inte att känna igen ifrån förr, när hon var skarp och deltog i t ex sina sexualupplysningsprogram mm där hon låg i god framkant som påläst och kunnig.
Detta genom vedertagen fakta och inte som nu, hjärnspöken.
Nu är hon blott en konspirationsteoretiker och en skugga av sitt forna jag.

Jag håller med i en hel del av det du skriver. Dina resonemang om eventuell "sjukdom" är det bara antaganden eller finns det någon vedertagen sanning bakom?
Senast redigerad av Beckisbarnet 2021-09-24 kl. 14:30.
Citera
2021-09-30, 23:49
Medlem
Den högerextrema radikaliseringen av Katerina Janouch

Radikaliseringen av Janouch tilltar. Hon blir mer och mer extrem och högerradikal.

Vilket år påbörjades radikaliseringen? 2015? 2016? 2017? 2018? 2019? 2020?

Jag minns att Katerina för inte alltför många år sedan stod på rätt sida. Inför riksdagsvalet 2014 agerade hon i sociala medier och ställde sig positiv till brevbärare som vägrade dela ut Sverigedemokraternas valsedlar. En helt osannolik ståndpunkt inför 2022.

Janouch låter mer och mer som om hon antingen är med i Alternativ för Sverige eller något parti ännumer till höger. Hennes politiska ställningstaganden idag känns ganska nära det som nynazistiska Svenskarnas parti var ökända för förr.
Citera
2021-10-01, 15:12
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prdtr
Bevis på att Janouch står för lögner, rasism och hat samt islamofobi?

Jag har läst hennes blogg och sett henne på swebbtv och har fått intrycket att hon står på de utsattas sida. En otroligt modig och intelligent kvinna. Blir undrande och förvånad över ditt påstående.

Så fort man talar för hur man känner om islam, är det alltid någon jävla idiot som ska klistra "fobi" på allt.
Folk får lära sig adekvat fakta, eller hålla käft.
Citera
2021-10-02, 08:43
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inte-fascist

Jag minns att Katerina för inte alltför många år sedan stod på rätt sida. Inför riksdagsvalet 2014 agerade hon i sociala medier och ställde sig positiv till brevbärare som vägrade dela ut Sverigedemokraternas valsedlar.
Vadå rätt sida? Att vägra dela ut vissa valsedlar? Hon var nog knepig då också.
Citera
2021-10-02, 20:23
Medlem
godboys avatar
Nog för att jag är en högerman, men Katerina gör ju inte direkt högern någon större tjänst....

Är det förresten någon om vet om hon och Lennart Matikainen har ihop det?
Citera
2021-10-02, 21:15
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Nog för att jag är en högerman, men Katerina gör ju inte direkt högern någon större tjänst....

Janouch är en typisk sektmänniska, som enbart är på jakt efter ryggdunkande lågbegåvade människor och ja-sägare, utan någon egen åsikt. En klassisk populist är vad hon är.

Hon och Heberlein är samma skit.
Citera
2021-10-02, 21:37
Medlem
Ograsts avatar
Citat:

Det känns som Janouch är på väg rakt ner i konspirationsteoriernas bottenlösa avgrund.
Citera
2021-10-02, 22:37
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Det känns som Janouch är på väg rakt ner i konspirationsteoriernas bottenlösa avgrund.

Det är inte skvaller, knappt ens tyckande. Förklara åtminstone vad du baserar det på.
Citera
2021-10-02, 22:56
Medlem
snurresprettiss avatar
Hon var med i Berts värld. Man kan väl säga att hon och Bert är väl inte jättebra vänner efter det.
Citera
2021-10-02, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Vadå rätt sida? Att vägra dela ut vissa valsedlar? Hon var nog knepig då också.
Katerina var en gång i tiden, ungefär fram till 2014 eller nåt år senare, just på "rätt" sida i meningen att hon markerade mot farlig populistisk nationalism och inrökt politisk främlingsfientlighet - dvs det som SD stod och står för. Idag är hon som sagt fel ute.
Citat:

Hon gör inte "högern" någon tjänst. De två har nog inte ihop det, även om de ser ut att passa ihop bra. Politiskt känns de som karbonkopior...
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Definitivt.
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Hon var med i Berts värld. Man kan väl säga att hon och Bert är väl inte jättebra vänner efter det.
Det var ett tag sedan. Det mest intressanta med det var att se hur sjukt självupptaget stressad och beskäftigt nojig Janouch var efteråt och behövde gråta ut och ta medialt och politiskt beskydd hos aggressive AfS-mannen Matikaninen.
Citera
2021-10-03, 00:19
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Det är inte skvaller, knappt ens tyckande. Förklara åtminstone vad du baserar det på.
Hon svamlar en massa om att alla val är riggade och hon intar närmast en anti-vax liknande hållning. Om ett år har hon väl hunnit med att gå med i afs, för att sedan bli utsparkad innan hon slutligen kommer ut som Quanonförespråkare. Otäckt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in