2016-01-31, 08:48
Medlem
Fantastiskt ändå att Janouch medger att "alla marockaner är inte kriminella".

Hon känner att den lilla brasklappen var på sin plats. Varför inte påpeka att "alla britter är inte pedofiler", "alla japaner är inte hermafroditer" och "alla norrmän pratar inte bulgariska" också, så att vi vanliga ointellektuella får en välbehövlig dos av etnisk/rasial information.
Citera
2016-01-31, 10:27
Medlem
distraktions avatar
Hon ogillar muslimer. Hennes twitterflöde är rätt fullt av sådana uttryck. Att hon inte fått stå till svars för det tidigare är underligt med tanke på hur snabbt dreven börjar gå nuförtiden.
Polsk jude som hatar muslimer, ja tänka sig.
Citera
2016-01-31, 15:21
Medlem
elliot1990s avatar
Nu retweetar hon stöd från angry foreigner på twitter Pudla när media ringer.
Citera
2016-01-31, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elliot1990
Nu retweetar hon stöd från angry foreigner på twitter Pudla när media ringer.

Förklara; VAD skriver hon??
Citera
2016-01-31, 16:00
Medlem
elliot1990s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intePK14
Förklara; VAD skriver hon??

https://mobile.twitter.com/katjanouch

Igår pudlade hon och idag retweetar hon enargblatte som ses som rasist bland etablissemanget. Pudlingen kanske inte var alltför allvarlig.
Senast redigerad av elliot1990 2016-01-31 kl. 16:02.
Citera
2016-01-31, 18:04
Medlem
Naravodomoks avatar
Citat från hennes öppna brev på Facebook:

"Nu skall jag straffas, och våldsmännen i City ömkas. Det är som det alltid varit.

Jag är kvinna, säger ifrån.
Jag straffas."

Det här är ful argumentation. Om något så kommer hon LINDRIGARE undan för att hon är kvinna. Som redan nämnt; hatet Birro mötte var grövre (mordhot) för betydligt mildare ord.

Snarare så skyddas hon av att hon är feminist och kvinna, och det är just det hon försöker slå mynt på ytterligare här.

Vi är många som straffats för våra åsikter om invandringen. Få det inte till att ditt kön förstärker hatet när det är precis tvärtom.
Citera
2016-01-31, 18:07
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naravodomok

"Nu skall jag straffas, och våldsmännen i City ömkas. Det är som det alltid varit.

Jag straffas."

Det här är ful argumentation. Om något så kommer hon LINDRIGARE undan för att hon är kvinna. Som redan nämnt; hatet Birro mötte var grövre (mordhot) för betydligt mildare ord.

Snarare så skyddas hon av att hon är feminist och kvinna, och det är just det hon försöker slå mynt på ytterligare här.

Vi är många som straffats för våra åsikter om invandringen. Få det inte till att ditt kön förstärker hatet när det är precis tvärtom.
Du måste förstå det där ur hennes perspektiv, hon är feminist och därför är hennes kön alltid relevant. Dock är hon en av få konsekventa feminister.
Citera
2016-01-31, 21:36
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naravodomok

Jag straffas."

Men alltså, "säger ifrån"... Hon var ju grövre än det mesta man hört.
Våldsmännen i city, hon stödde ju en del av dem väldigt tydligt.
Hon skyddas av att hon är kvinna, det håller jag med om. Och av att hon är feminist och sexolog.
Citera
2016-01-31, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Men alltså, "säger ifrån"... Hon var ju grövre än det mesta man hört.
Våldsmännen i city, hon stödde ju en del av dem väldigt tydligt.
Hon skyddas av att hon är kvinna, det håller jag med om. Och av att hon är feminist och sexolog.

med "våldsmännen" tror jag att hon avser marockaner.
Citera
2016-02-01, 05:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Figzy
Lika skrämmande men föga förvånande, när Twitterns konsenusvänster ryter till.

Den är som en halvvaken björn du kan ösa köttbitar på,
men slänger du fram om så bara ett salladsblad så blir den rasande.

De kommer aldrig med egna idéer, lösningar och lämpliga fördömanden.
Men gud nåde dig om du ens har tendenser åt högerhållet - Då skall du reformeras eller knäckas.

Det är bra att Katerina står på sig trots allt, med allt från flera tweets till det nu senaste långa Facebookinlägget.
Inget verkar bita på motståndarna tyvärr.
I deras ögon så är det när du väl trampat över deras definition av rasism - Alltid en rasist.

Katerina har åtminstone några bra kort: Hon är kvinna, har en utländskt namn och judisk börd.

Hemska tanke om hon hade blivit född i Sverige som "Katarina Johansson" eller dyl. och yttrat sig som hon gjorde.
Då hade hon förmodligen blivit lynchad i närmsta träd av den fina "allas lika värde"-vänstern.
Katerina Janouch har varit främlingsfientlig och rasistisk i sina inlägg på twitter länge nu. Dessutom blockar hon alla som inte håller med henne.
Hon stöttar gäng som slår ner invandrare, hon borde skämmas. Det finns inte pudlar nog för att hon ska kunna bli förlåten. Hon har hållit på med en sd-vänlig agenda länge nu i sitt flöde.
Citera
2016-02-01, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigillarfitta
Klassiker, nu ska hon tystas :

https://twitter.com/Riktigheten/stat...42640025632770

Vadå tystas? Ingen säger att hon ska hålla tyst, men om hon skriver främlingsfientliga och rasistiska saker och försvarar huliganer då får hon också tåla att bli kritiserad.'
Det är snarare hon som vill tysta alla som inte håller med henne, då blir man blockad.
Citera
2016-02-01, 05:37
Medlem
Naravodomoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Vadå tystas? Ingen säger att hon ska hålla tyst, men om hon skriver främlingsfientliga och rasistiska saker och försvarar huliganer då får hon också tåla att bli kritiserad.'
Det är snarare hon som vill tysta alla som inte håller med henne, då blir man blockad.

Förutom de som nu aktivt jobbar för att hon ska bli av med sina uppdrag och att bl.a adlibris ska sluta sälja hennes böcker. En total medial och karriärsmässig bojkott - det är att tysta någon i min bok........
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in