Citat:
Du gissar fel om mej.Katerina inleder sitt "anförande" i rätten med att berätta att hon är journalist samt har "stor" erfarenhet av att leva i en kommunistisk diktatur då hon kom till Sverige först som tioåring från Tjeckien. Men det kvittar. Vad jag däremot undrar är på vilket sätt du tycker att Janouch är ärligare än exempelvis Haveristerna? Alldeles uppenbart har hon spridit felaktig information och alldeles uppenbart skiter hon fullständigt i det, hon berättar inte heller att hon sprider felaktig information. Hur sjutton är det ärligt?
Gissar att du stöder Janouch enbart på grund av att hon är invanringskritisk, den åsikten tycks ju vara överordnad allt bland delar av befolkningen.
Gissar att du stöder Janouch enbart på grund av att hon är invanringskritisk, den åsikten tycks ju vara överordnad allt bland delar av befolkningen.
Du verkar ha studerat Janouch mer än jag som endast har läst artiklar av Janouch i dagspressen och i dessa har hon haft vettiga argument och ja, varit kritisk till Sveriges invandringspolitik. På senare tid har ju "delar av befolkningen" bland annat flera Socialdemokrater anslutit sig till Janouch kritiska syn på det.
Janouch blev ju dömd för förtal och det var nog rätt, hon hade ju namngivit personer som inte är offentliga och det får man ju inte. Däremot beskrev hon en händelse på ett rätt- och som jag tolkat det, ärligt sätt. Hennes beskrivning av händelsen hade inte domstolen någon kritik mot.
Med dina kunskaper om Janouch så kanske du har rätt om att hon alldeles uppenbart har spridit felaktig information och alldeles uppenbart skiter fullständigt i det och kanske berättar hon inte heller att hon sprider felaktig information. Jag vet för lite om Janouch för att kunna bemöta det men berätta gärna mer om det.