2017-01-20, 08:38
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Det verkar vara lyftet för henne, böckerna säljer som tusan och nu har hon tydligen varit med i finsk TV också. Snygg tjej f.ö.
Citera
2017-01-20, 14:00
Medlem
http://www.svt.se/kultur/medier/sant...nouch-debatten
Citera
2017-01-21, 23:24
Medlem
Hon twittrar om skottsäkra västar som årets julklapp nu. Haha, denna kvinna är bara för härlig. Medieetablissemanget står som helt handfallna. De vet inte hur de ska handskas med henne.
Citera
2017-01-22, 02:22
Medlem
William Hainess avatar
Årets opinionsbildare?

Man borde tro att det var någon som typ, Löfven, men nej, det är en sexolog och en barnboksförfattare vid namn Katerina Janouch! Detta har tagit helt absurda breddgrader. När var den senaste gången som våran statsminister uttalade sig om en enskild författares åsikt? Inte ens Leif GW Persson har nog haft den äran!
Citera
2017-01-22, 11:59
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Årets opinionsbildare?

Man borde tro att det var någon som typ, Löfven, men nej, det är en sexolog och en barnboksförfattare vid namn Katerina Janouch! Detta har tagit helt absurda breddgrader. När var den senaste gången som våran statsminister uttalade sig om en enskild författares åsikt? Inte ens Leif GW Persson har nog haft den äran!

Astrid Lindgren hade den äran senast tror jag. Den statsministern fick sparken direkt vid nästa val. Vi får väl hoppas på något liknade denna gång utan att nu upphöja Katerina Janouch till en författare av Lindgrens kaliber. Det är inget en statsminister ska syssla med helt enkelt. Men Janouch gråter väl hela vägen till banken.
Citera
2017-01-22, 12:37
Medlem
Belavias avatar
Stark kvinna denna Katerina! 5-barnsmor som tar fighten många av oss borde ha tagit!

Hon har ju sanningen i ryggen såklart, men ändå tufft med ett helt etablissemang emot sig!

Birro är mer ofarlig och marginaliserad på något sätt! Det är lite vendetta och narcissism bakom i viss del!

Katerina är en straight forward smart kvinna, perfekt för att börja bryta ner lögnfasaden.

Tyvärr får vi inte landet tillbaka tror jag!
Citera
2017-01-22, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Stark kvinna denna Katerina! 5-barnsmor som tar fighten många av oss borde ha tagit!

Hon har ju sanningen i ryggen såklart, men ändå tufft med ett helt etablissemang emot sig!

Hon kommer garanterat att få mycket skit från etablissemanget. Säkert betydligt mer än vad vi får ta del av här (skitsnack på div. middagar och andra privata företeelser där det är viktigt att vara överens) samt en del osynlig mobbing från "kollegor".

För övrigt skulle jag mer än gärna ha en sådan kvinna som mor till mina barn...
Senast redigerad av algen84 2017-01-22 kl. 13:08.
Citera
2017-01-22, 13:13
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av algen84
Hon kommer garanterat att få mycket skit från etablissemanget. Säkert betydligt mer än vad vi får ta del av här (skitsnack på div. middagar och andra privata företeelser där det är viktigt att vara överens) samt en del osynlig mobbing från "kollegor".

Precis, att hon inte lät sig kuvas efter drevet drog igång är ju otroligt imponerande!

Jag har faktiskt gapat som en fågelholk när jag läst twitter, någonstans tänkte man att ingen vågar något annat än halvmesyrer när DN och Statsministern ger sig in i leken.

Men så fel jag hade, Katerina är ingen halvmesyr, utan motsatsen. Kvinnor när dom är som bäst, finns det något som slår det? Nä, tror fan inte det! Underbara dom kan vara! Modigare än modigast!

Precis, mycket är subtilt, skitsnack och blickar, vi i allmänheten ser bara toppen av ett isberg!
Kul med skyddsväst som årets Julklapp som hon skojade på Twitter. Och hoppas killen som blev skjuten igår, som klarade sig pga sin väst får ett långt och lyckligt liv!
Citera
2017-01-22, 13:29
Medlem
swimp78s avatar
Hoppas hon börjar jobba för SD
Då slipper vi henne i vanlig media

Har alltid ogillat Janouch, även innan hennes utfall om marockaner och pk-samhället osv
En mediakåt tyckare utan substans, särartsfeminist som getts ogrundad plats i media
Senast redigerad av swimp78 2017-01-22 kl. 13:31.
Citera
2017-01-22, 13:39
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Astrid Lindgren hade den äran senast tror jag. Den statsministern fick sparken direkt vid nästa val. Vi får väl hoppas på något liknade denna gång utan att nu upphöja Katerina Janouch till en författare av Lindgrens kaliber. Det är inget en statsminister ska syssla med helt enkelt. Men Janouch gråter väl hela vägen till banken.

Janouch är våran nästa Astrid?

Well, hon kommer åtminstone ha roligare parker än Astrid, den förstenade fittan. Vem vill vara Emil i Lönnberga anyway?!
Citera
2017-01-22, 18:01
Medlem
Janouch har varit ljusbrun och sd-vänlig rasist länge. Det är ingenting nytt. Det är ingen tillfällighet att hon för fram lögner i tjeckisk tv. Det är något hon stått för länge. Hon hyllade bland annat huliganerna som attackerade mörkhyade. Hon kallade marockanska barn för "slödder". Hon har spritt flera bilder på twitter som bevisats vara falska. Hon blockar dessutom alla oliktänkande. Hon ljög bevisligen i intervjun i tjeckisk tv.
Att man kritiserar henne innebär inte att man vill tysta henne,t värtom. Det ingår i yttrandefrihet att även motsidan får framföra argument. Men Janouch tål inte kritik, hon blockar alla som inte håller med henne.
Att hon hyllats av diverse sd-troll och rena rasister är inte förvånande.
Citera
2017-01-22, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Janouch är våran nästa Astrid?

Well, hon kommer åtminstone ha roligare parker än Astrid, den förstenade fittan. Vem vill vara Emil i Lönnberga anyway?!

Astrid stod för medmänsklighet, solidaritet, medkänsla. Janouch står för lögner, rasism och hat. Islamofobi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in