2009-03-08, 18:04
Medlem
Vidfamnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
A.C. MILAN COMUNICATO UFFICIALE
08/03/2009
MILANO - L'A.C. Milan comunica che il calciatore David Beckham resterà in rossonero fino al 30 giugno 2009

Officiellt att Beckham stannar nu.
Som det framfår ur ditt meddelande så är det bara säsongen ut.
Citera
2009-03-08, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Znorken
Pippo MIO mania 3-0 Hattrick av sjävlaste PIPPO
härligt med ett pippo hattrick och alla med Vänstern med

Och varför släpper man in Viudez när det är 20 sek kvar av matchen typ. Ancelotti kan väl ge killen en 20 min iaf när milan leder med 3-0.
Citera
2009-03-08, 19:03
Medlem
Vidfamnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hothotheat
härligt med ett pippo hattrick och alla med Vänstern med

Och varför släpper man in Viudez när det är 20 sek kvar av matchen typ. Ancelotti kan väl ge killen en 20 min iaf när milan leder med 3-0.
Ancelotti är stenhård Romanista tänk på det du.
Citera
2009-03-08, 19:28
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidfamne
Ja till 30:e juni.
Citera
2009-03-09, 12:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Det är ju inte lite frustrerande att behöva se Montella på planen. Han har friläge och får iväg ett av de sämsta avslut jag någonsin sett. Han har öppet mål när bollen går rakt på hans huvud, men han lyckas rensa den över. Helt otroligt.

Roma-Udinese, 1-1

Friläget förväntade sig han inte att han skulle få då försvararen missar brytningen. Montella försöker placera den till slut men får ingen träff
Själv var jag säker på en patenterad lobb.

Nicken kan man inte klandra honom för helt, handanovic missar bollen och Montella hinner inte ens hoppa för att kunna styra bollen överhuvudtaget.

Du får ändå erkänna att han utanför straffområdet var mycket bra faktiskt .
Citera
2009-03-10, 09:13
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidfamne

Men han är nog inofficiellt klar för Milan den 1 januari 2010 också. Dock kräver klausuler i hans kontrakt att han spelar hela höstsäsongen i LA Galaxy.
Citera
2009-03-11, 12:22
Medlem
4522s avatar
Donadoni presenterades som ny tränare i Napoli igår. Lite tråkigt att Reja ryker då han gjort mycket gott för den klubben. Sen tycker jag även att förväntningarna är allt för högt satta på Napoli, som trots allt plöjde runt i Serie B för bara något år sedan. Inledningen skapade oproportionella förväntningar som ingen tränare skulle kunna tillfredsställa i långa loppet. Laget är inte bättre än en plats kring övre mitten, det finns för få spelare av yttersta klass. Att Lavezzi har en "formsvacka" och trampar vatten mer eller mindre hela tiden gör inte saken bättre.

Tveksamt om Donadoni kan göra ett bättre jobb än Reja. Känns inte direkt som han är den optimala tränaren för rollen, varken mentalt eller taktiskt sett. Men det återstår väl att se antar jag. Tråkigt är det i allafall.
Citera
2009-03-11, 12:30
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Donadoni presenterades som ny tränare i Napoli igår. Lite tråkigt att Reja ryker då han gjort mycket gott för den klubben. Sen tycker jag även att förväntningarna är allt för högt satta på Napoli, som trots allt plöjde runt i Serie B för bara något år sedan. Inledningen skapade oproportionella förväntningar som ingen tränare skulle kunna tillfredsställa i långa loppet. Laget är inte bättre än en plats kring övre mitten, det finns för få spelare av yttersta klass. Att Lavezzi har en "formsvacka" och trampar vatten mer eller mindre hela tiden gör inte saken bättre.

Tveksamt om Donadoni kan göra ett bättre jobb än Reja. Känns inte direkt som han är den optimala tränaren för rollen, varken mentalt eller taktiskt sett. Men det återstår väl att se antar jag. Tråkigt är det i allafall.

Lite trist hur Napoli-sagan har kommit att utvecklats. När jag kikar tillbaka bland mina dokument och tittar på var jag placerade Napoli inför säsongen, så hittar jag ändå dem på en 6:eplats.. Lite lustigt nog.. Men sett till övriga konkurrerande lag, som man kan räkna in i samma grupp som Napoli (Genoa, Lazio, Udinese, Atalanta, Sampdoria) så är det ju inte bara Napoli som misslyckats. Samtidigt som vissa lag presterat, kanske lite utöver sina förmågor, och fortsätter att göra det. Jag är övertygad om att Reja hade kunnat vända det här, och ett tränarbyte mitt i en säsong bara för att man råkar sladda lite tycker jag känns lite tveksamt. Inte direkt att Donadoni kommer fixa nån CL-plats nu ändå, och vad är det egentligen han ska tillföra?

Nää, trist är det. Men jag hoppas ändå Napoli reparerar skadan, hade varit kul att se dem ute i Europa igen.
Citera
2009-03-11, 12:43
Medlem
Ari.Golds avatar
Då Real nu är utslaget ur CL... Kan man förvänta sig att Cannavaro kommer hem till Neapel?
Citera
2009-03-11, 13:16
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Lite trist hur Napoli-sagan har kommit att utvecklats. När jag kikar tillbaka bland mina dokument och tittar på var jag placerade Napoli inför säsongen, så hittar jag ändå dem på en 6:eplats.. Lite lustigt nog.. Men sett till övriga konkurrerande lag, som man kan räkna in i samma grupp som Napoli (Genoa, Lazio, Udinese, Atalanta, Sampdoria) så är det ju inte bara Napoli som misslyckats. Samtidigt som vissa lag presterat, kanske lite utöver sina förmågor, och fortsätter att göra det. Jag är övertygad om att Reja hade kunnat vända det här, och ett tränarbyte mitt i en säsong bara för att man råkar sladda lite tycker jag känns lite tveksamt. Inte direkt att Donadoni kommer fixa nån CL-plats nu ändå, och vad är det egentligen han ska tillföra?

Nää, trist är det. Men jag hoppas ändå Napoli reparerar skadan, hade varit kul att se dem ute i Europa igen.

Ett ypperligt exempel är Marino som hängde löst efter elva omgångar i helvete, men han lyckades till slut få skutan på rätt köl igen. Generellt sett tror jag att det rör sig om andra faktorer än tränarna i dessa lägen. I slutändan är det trots allt spelarna som ska utföra jobbet. Men visst spelar träning, taktik och till vilken grad tränaren motiverar laget en viktig roll i ett framgångsrikt lag. Dock, tror jag inte att Reja är problemet i Napolis fall utan det är snarare bristen på kvalitet.

Om jag ska dela in deras trupp i några kategorier, där spelarnas "vanliga form" bedöms, så skulle det se ut som följer:

5 tillhör toppen i ligan, 3 kan ses som "up and coming"/etablerade och 1 är en medioker spelare:

5
Ezequiel Lavezzi
Marek Hamsik

4
Manuele Blasi
Mariano Bogliacino
Walter Gargano
Christian Maggio

3
Marcelo Zalayeta
Paolo Cannavaro
Nicolas Navarro
Fabiano Santacroce
Gennaro Iezzo
Michele Pazienza
German Denis
Daniele Mannini

2
Salvatore Aronica (inte alls levt upp till kraven som Domizzis ersättare..)
Matteo Contini
Inacio Pia
Leandro Rinaudo

Kan hända att jag glömt någon i förbifarten och det här är självklart min högst personliga uppfattning. Backlinjen i Napoli tycker jag inte håller måttet, den känns stabbig, relativt osäker i positionerna och med fötterna. Offensivt sett är den dock helt okej. Nu har jag ändå varit relativt givmild med vissa spelare som hamnade på en fyra..
Senast redigerad av 4522 2009-03-11 kl. 13:25.
Citera
2009-03-11, 23:20
Bannlyst
Nån av Serie A smurfarna som har kolla på Morimoto? Sägs va på väg till mitt kära United...
Citera
2009-03-11, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bring Back Bava
Nån av Serie A smurfarna som har kolla på Morimoto? Sägs va på väg till mitt kära United...

har en känsla av att du får uppträda lite mer ödmjukt ifall du vill ha svar på din fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in