Citat:
Ursprungligen postat av tONYbOOi
Enligt objektiva och verklighetsförankrade fan-siten Romanews.eu
Undrar om dom reagerar på Romas stöld igår. 2 stulna poäng från Udinese.
Amen.
Genoa såg ruskigt harmlösa ut igår även om Inter långt ifrån imponerade. Kul att se hur Balotelli återuppstått likt fågeln Fenix ur askorna och äntligen går att känna igen i sitt spel. Det var dock ett lite märkligt mål han fick till, stackars Rossi som inte håller reda på sina lemmar. Men det känns som han kan överleva det med tanke på hans insatser för klubben.
Annars tycker jag att Torino var vassa. Såg förvisso bara första halvlek men då bjöd man verkligen upp till dans. Det var snarare granate som förde matchen och Abate är bara för skön att skåda på sin kant. En jäkla evighetsmaskin är vad han är. Men jag har svårt för Rosina, det är något med hans ego jag ständigt stör mig på. Inte helt oväntat att Juventus skulle knoppa in en balja i slutminuterna dock. Wennerholm har skrivit den pissigaste krönikan på länge om matchen i fråga.
I dag kommer jag bänka mig framför Milan - Atalanta vilket kan bli en skön drabbning. Det är två lag i spillror som kommer till start, Milan saknar bl.a Kaká, Seedorf, Ronaldinho och Ambrosini samtidigt som gästerna saknar Doni, Floccari och Vieri. Riktigt tunga avbräck vilket bådar för en målfattig historia. Valdes kommer få axla en tung börda och det är frågan om det räcker till en pinne? Min känsla säger att Milan tar det med uddamålet. 1-0 må hända.