2008-11-10, 00:08
Bannlyst
Aldrig sett en sämre match än Lecce - Milan. Två relativt uddlösa lag mot varandra, och framför allt Lecce skapade nada på hemmaplan. Räknade till en hyfsad målchans från Lecces sida (jag räknar inte en frispark som man slår in som en bra målchans). Syns tydligt att Milan saknar Pirlo, inget direkt geni på mitten, utan de kör med mer kraft.

Vad är det med Canal+ som ständigt tar in ex Eurosport-kommentatorer?
Citera
2008-11-10, 02:19
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mufc
. Syns tydligt att Milan saknar Pirlo, inget direkt geni på mitten, utan de kör med mer kraft.

Milan saknar inte Pirlo. Pirlo blev "skadad" efter säsongsinledningen som löd 0 vinster 0 oavgjorda och 2 förluster och efter att den opetbare dinosaurien föll bort började laget vinna. Tror han håller sig "skadad" ett bra tag framöver.
Citera
2008-11-10, 02:27
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Och vad säger man om Alessandro Del Piero? Fyllde 34 år idag och firade det med en karbonkopia på frisparksmålet mot Roma. Video hittar ni här
http://www.youtube.com/watch?v=J79L3z1jIqY

spola fram till 1:30 om ni inte pallar se resten.
Citera
2008-11-10, 11:11
Medlem
sebastian_s avatar
Så satans uselt.Fick tristess av att se matchen.Lecce är det tråkigaste, mest defensiva lag jag kan minnas att jag någonsin sett. När de anföll var det inte för att göra mål utan för att hålla bollen borta från egen planhalva.

Inte nog med att Lecce var så defensiva,Milans stjärnor var usla. Kaka` utmanade en gång på hela matchen, Boriello missade hur mycket som helst,Ronaldhino utmanade också han en gång på hela matchen och Pato gjorde en bra grej när han kom in men föll sen in i sin spelstil som mest påminner om en talagfull tioårings.
Citera
2008-11-10, 11:12
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Och vad säger man om Alessandro Del Piero? Fyllde 34 år idag och firade det med en karbonkopia på frisparksmålet mot Roma. Video hittar ni här
http://www.youtube.com/watch?v=J79L3z1jIqY

spola fram till 1:30 om ni inte pallar se resten.

Extremt dålig kvalité på klippet.. Desto bättre kvalité på frisparken Dellan är i högform!
Citera
2008-11-10, 11:17
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Så satans uselt.Fick tristess av att se matchen.Lecce är det tråkigaste, mest defensiva lag jag kan minnas att jag någonsin sett. När de anföll var det inte för att göra mål utan för att hålla bollen borta från egen planhalva.

Inte nog med att Lecce var så defensiva,Milans stjärnor var usla. Kaka` utmanade en gång på hela matchen, Boriello missade hur mycket som helst,Ronaldhino utmanade också han en gång på hela matchen och Pato gjorde en bra grej när han kom in men föll sen in i sin spelstil som mest påminner om en talagfull tioårings.

Intressant hur allt vänder :P Först är det tjo och tjim för att "Åh, Milan har 7 raka segrar, de är oslagbara å vinner alltid" Men så blir de tillslut 1-1, man kunde väl inte väntat sig annars. Det var som någon skrev tidigare, att även om de vinner, så spelar de sämre än vad de gjorde i fjol, och säsongen innan dess. Det är svårt å säga att Milan är i nån kris, me tanke på att de ändå ligger där de ligger. Men ska man vinna med 1-0 i 90:e minuten varje match, så kommer de aldrig hålla i längden. Vi såg ju bara förra säsongen hur illa de höll på att sluta för Inter, som egentligen dominerat hela tiden, å ändå kan de inte avgöra serie a förrens det återstår 30 minuter. Milan behöver verkligen fortsätta jobba, nu har de ordentligt med arbetsro, det ser bra ut i ligan och de är kvar i Europa. Men de kommer de inte fortsatt vara om de ska tappa poäng mot Lecce etc.
Citera
2008-11-10, 12:03
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Intressant hur allt vänder :P Först är det tjo och tjim för att "Åh, Milan har 7 raka segrar, de är oslagbara å vinner alltid" Men så blir de tillslut 1-1, man kunde väl inte väntat sig annars. Det var som någon skrev tidigare, att även om de vinner, så spelar de sämre än vad de gjorde i fjol, och säsongen innan dess. Det är svårt å säga att Milan är i nån kris, me tanke på att de ändå ligger där de ligger. Men ska man vinna med 1-0 i 90:e minuten varje match, så kommer de aldrig hålla i längden. Vi såg ju bara förra säsongen hur illa de höll på att sluta för Inter, som egentligen dominerat hela tiden, å ändå kan de inte avgöra serie a förrens det återstår 30 minuter. Milan behöver verkligen fortsätta jobba, nu har de ordentligt med arbetsro, det ser bra ut i ligan och de är kvar i Europa. Men de kommer de inte fortsatt vara om de ska tappa poäng mot Lecce etc.

Ja det var jag som skrev att det var imponerande av Milan att ha 7 raka segrar men det var också jag som skrev att spelet inte alls var imponerande. Som tur är Milan av tradition ett vårlag(har jag fått för mig iaf),så om vi bara har kontakt med toppen i feb-mars tror jag på scudetton.
Citera
2008-11-10, 12:35
Medlem
Luffsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Milan saknar inte Pirlo. Pirlo blev "skadad" efter säsongsinledningen som löd 0 vinster 0 oavgjorda och 2 förluster och efter att den opetbare dinosaurien föll bort började laget vinna. Tror han håller sig "skadad" ett bra tag framöver.

Du tror helt enkelt att Milans positiva trend enbart berodde på Pirlo blev skadad?
Mycket ska man höra här på Flashback...
Pirlo är nyckeln till allt vad spel heter under Ancelotti och hans "Julgran".
Men visst, nog såg han tröttare ut än vanlig i början, vilket är en bedrift i sig.

Ser man till säsongen i helhet känns det väl som att det kommer bli åka av mellan Juve,Milan o Inter ju längre säsongen lider. Har också en förhoppning om att Napoli kan knipa 4:e platsen. Hade varit fruktansvärt stort.
Citera
2008-11-10, 18:01
Medlem
Burdissos avatar
Lecce spelade ju riktigt bunker o tråkigt, jävla segt tempo i matchen också. För ett par år sedan spelade dom ju sjukt roligt med Zeman om tränare.
Citera
2008-11-10, 18:10
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burdisso
Lecce spelade ju riktigt bunker o tråkigt, jävla segt tempo i matchen också. För ett par år sedan spelade dom ju sjukt roligt med Zeman om tränare.

Usch, hur kan du använda "Burdisso" som användarnamn av alla spelare det finns att välja mellan!? ;S
Citera
2008-11-10, 20:26
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Usch, hur kan du använda "Burdisso" som användarnamn av alla spelare det finns att välja mellan!? ;S

Precis, fattar inte varför cordoba inte spelar istället för Burdisso som har haft bra med problem i backlinjen...el magooooooooo
Citera
2008-11-10, 22:39
Medlem
4522s avatar
Precis hemkommen från min tripp till Milano och tänkte redogöra lite kort för min vistelse i modellernas rike. Men eftersom jag skriver i fotbollsforumet lämnar jag mina erövringar därhän och går direkt på underhållningen..

Vi vaknade upp runt tiotiden, gick ned och käkade lite frukostbuffé, knäckte första biran vid tolvtiden på en trevlig trattoria något kvarter från San Siro. Mycket folk i rörelse och förväntan ligger verkligen i luften. Några öl och en Cala di Volpe senare tog vi våra älgkliv och stegade mot arenan i rask takt. Jag har varit på många italienska arenor men det här var något utan dess like, San Siro reser sig likt en jätte runt alla vespor. Helt magiskt. Knoppar upp ett antal trappsteg till andra etage och platserna är riktigt bra för att vara införskaffade såpass sent som dagen innan. Ingen Di Natale på uppvärmningen och man blir något nedstämd. Matchen drar igång och Udinese hänger med bra, defensiven ser säkrare ut än på länge och Inler tar tag i taktpinnen från start. Kampen om innermittfältet stod mellan Viera och just Inler, jag måste medge att sistnämnda herre vinner den med råge. Så ung men med så mycket potential och kvalitet. En av de bästa på plan.

Spelet rullar på och det blir lite ställningskrig, inget av lagen lyckas förvalta sitt bollinnehav utan det rullas mest i sidled. Inga målchanser så långt ögat kan nå och väldigt många bollar hamnar på fel adress. Zlatan men främst Quaresma ser vilsna ut, Udineses höga press och jävlaranamma gör Inter dåliga. I andra halvlek gör Mourinho det bytet jag och alla andra på San Siro hade på känn, Quaresma ut och matchbilden ändras totalt. Inter kommer ut som ett nytt lag i andra halvlek och formligen äger matchen stundtals. Mittlåset i Udinese gör ett tappert jobb och inläggen nickas bort i princip hela tiden. Det blir sällan några farliga chanser men känslan var att Inter kommer få ett skitmål. Stolpträffen bygger på den några nivåer och till slut händer det oundvikliga. Cruz nickar in bollen på ett skitläge och hela San Siro exploderar. Där sitter jag och ytterligare ~trehundra Udinisti som frågetecken. Vi gjorde Inter dåliga men det höll inte hela vägen.

Som matchen såg ut i helhet var vi värda en poäng, jag drar genast paralleller till Milan - Napoli där Napoli gör en otroligt tapper insats men faller på ett skitmål. Det är så typiskt och alltid lika tråkigt när det inte håller ända fram. Hela laget gjorde en heroisk insats men Inler och Pepe är värda ett hedersomnämnande.

Lite annat som är på tapeten i Italien, tålamodet rinna ut för Quaresma och hans spelstil både hos supportrar som individer med kopplingar till klubben. Det är för omständigt och buropen avlöser varandra så fort han får bollen, vilka byts ut till svordomar när han tappar den direkt efter. Alltid tyckt han varit överskattad och får bara mer vatten på min kvarn.

Sen visste jag att hatet mot Juventus var stort, men inte att calciogate fortfarande var så på tapeten i Milano. Snackas även en hel del om Napoli och deras supportrar/bortaresor. Fortfarande.

Interisti var förövrigt mediokra på läktaren... kanske laddar upp bilder från matchen lite senare. Myyycket text att beta av.
Senast redigerad av 4522 2008-11-10 kl. 23:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in