2009-05-16, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
En av världens dyraste spelare klar för Fiorentina!

Ja, så kanske det låter på Aftonbladet nu. Men Hérnan Crespo är mycket nära att signa på för Fiorentina och eftersom han sitter på ett utgående kontrakt hos Inter så är det tämligen enkelt att få över honom.

Det känns mycket bra, Crespo har alltid varit lite av en favorit och fungerat bra i många klubbar i Italien. Möjligen att han har tappat på senare år, men Cristian Vieri gick ju bra efter förutsättningarna under sin sejour och han var ju äldre. Frågan är ju om han skall ses som en ordinarie forward eller hur det blir.

Alberto Gilardino är väl den som kommer att få mest speltid, sedan har vi Adrian Mutu som gått mycket skadad och kan vara påväg bort läste mig till att Zenit kan vara intresserade men bara om Advocaat stannar och han verkar vara på väg till Belgien som landslagscoach. Sen finns ju Jovetic, Bonazolli (lån med option), så tja, är de två bättre än Crespo? Jag vet inte. Men alltid spännande med transfer sommar.

Jag tror att du har rätt i dina funderingar. Samtidigt så anser jag att man ska vara beredd att gå långt för att behålla Mutu, för han är viktig inte bara för laget utan även för Gilardino. Mutu både skapar utrymme och passar fram.

Crespo är ingen att bygga laget runt, men kan enligt mig absolut vara en tillgång. Inte minst om man ska spela i CL nästa år. Han skulle kunna fungera både som rotationsspelare och inhoppare.

Det är lätt ett glömma att Fiorentina faktiskt på allvar håller på att etablera sig bland de absolut främsta i Serie A. Om de blir bland de fyra främsta även i år så är det fjärde året i rad som de rent sportsligt lyckats med detta. Att de via politiska beslut fråntagits poäng och möjlighet till spel i CL (och därmed de pengar som följer av detta), hör inte hemma i detta resonemang.
Citera
2009-05-16, 22:45
Medlem
Masingas avatar
Gött att Milan loosa, nu e Inter mästare...ole ole ole
Citera
2009-05-16, 22:45
Medlem
Niths avatar
jaha, sjätte raka för zlatan
grattis?

lycka till i framtiden! barca next
Citera
2009-05-16, 22:50
Medlem
Masingas avatar
Nu måste han dra för han har inget att vinna i Italien längre. Gå till en klubb som kan vinna CL, för det kan inte Inter. Ett lag som har större ambitioner och som inte har en hel drös med föredettingar och medelmåttor i laget vore bra för hans del.
Citera
2009-05-16, 23:33
Medlem
pirates avatar
JAAA Grattis till Inter.
Gött att dom kan gå ut imorn och bara ha kul.
Kanske kan Ibra göra några mål imorn så kan han vinna skytteligan.
Citera
2009-05-16, 23:35
Medlem
Förutsägbart att Inter skulle bli mästare i år...Bara lyfta av hatten för Nerazzuri!
Citera
2009-05-17, 01:15
Medlem
Luffsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
JAAA Grattis till Inter.
Gött att dom kan gå ut imorn och bara ha kul.
Kanske kan Ibra göra några mål imorn så kan han vinna skytteligan.

Skulle du fortsätta stödja Inter om den mannen försvinner?
Citera
2009-05-17, 01:36
Medlem
ActionNotWordss avatar
Grattis Inter. Hoppas för ligans skull att Zlatan inte drar. Då lär intresset för ligan verkligen sjunka.
Citera
2009-05-17, 01:38
Medlem
Zlatan kommer ju dra för eller senare...Han stannar ju väl inte på samma plats i alltför länge, det har han visat tidigare...
Citera
2009-05-17, 03:45
Medlem
4522s avatar
Håll käften och hylla Udinese istället. Kung D'Agostino, vilken straff!

Ja, jag är lite smådragen... men fan att den där svackan skulle komma efter jag varit nere i Milano. Elva matcher utan vinst liksom. Annars hade den här säsongen varit riktigt fräsch.
Citera
2009-05-17, 11:59
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luffsen
Skulle du fortsätta stödja Inter om den mannen försvinner?

Utan tvekan...!!
Nu med tanke på att Ibra har burit hela laget på sina axlar och därmed dess framgångar är ju inget att försumma, men jag har alltid varit ett inter-fan även när han spelade i Juve.
Citera
2009-05-17, 12:26
Bannlyst
Någon som vet hur dags matchen spelas idag? Inter mot Siena.
Vore kul att se Ibra göra ett par mål och vinna skytteligan också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in