2009-04-03, 21:36
Medlem
Vidfamnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocchi
Exakt. Ni är en sammansättning av skitklubbar, där Lazio var den enda klubben stor nog att stå på sig för att behålla sin egna klubb.

Så ja. Lillebror.
6 av 7 var kassa ja, Roman FC nej.
Jaja nu släpper vi skitsnacket.
Vi vet vem som är störst i Roma i vilket fall.
Om du fortfarande inte vet kan du ställa dig frågan hur många meriter la merda tagit på sina 109 år och hur många la magica targit på sina 82 år.
Citera
2009-04-04, 08:43
Medlem
jacboys avatar
Citat:
Exakt. Ni är en sammansättning av skitklubbar, där Lazio var den enda klubben stor nog att stå på sig för att behålla sin egna klubb.

Så ja. Lillebror.

Men du har fel inse!!!
Citera
2009-04-04, 10:46
Medlem
rocchis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jacboy
Men du har fel inse!!!

Haha, ni romafans är alltid lika spännande att diskutera med. Jag tycker iaf att det är lite roligare med ett lag som har lite egen historia än småklubbar som blev tvingade av Mussolini att sättas ihop till ett "större" lag.
Citera
2009-04-04, 12:12
Avslutad
Citat:
Haha, ni romafans är alltid lika spännande att diskutera med. Jag tycker iaf att det är lite roligare med ett lag som har lite egen historia än småklubbar som blev tvingade av Mussolini att sättas ihop till ett "större" lag.

Ni laziofans är ännu mer spännande att diskutera med för ni alltid har en enda sak att säga: Lazio var ett lag från början och därför är vi bäst

Vi har i alla fall ingen spelare som tar efter mussolini och vi har en huvudsponsor. Samt så har vi en president som hyllades både före och efter sin död och la ner allt i klubben. Behöver jag säga något om Lotito?
Citera
2009-04-04, 13:43
Medlem
rocchis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Ni laziofans är ännu mer spännande att diskutera med för ni alltid har en enda sak att säga: Lazio var ett lag från början och därför är vi bäst

Vi har i alla fall ingen spelare som tar efter mussolini och vi har en huvudsponsor. Samt så har vi en president som hyllades både före och efter sin död och la ner allt i klubben. Behöver jag säga något om Lotito?

Tar efter... Bara för att man är fascist så tar man efter Mussolini? Verkligen. Och du missade uppenbarligen Laziopresidenten som dog för några veckor sen? Men neeej han fick inga hyllningar, eller hur var det?

Herregud.
Citera
2009-04-04, 15:38
Avslutad
Citat:
Tar efter... Bara för att man är fascist så tar man efter Mussolini? Verkligen. Och du missade uppenbarligen Laziopresidenten som dog för några veckor sen? Men neeej han fick inga hyllningar, eller hur var det?

Herregud.

Ska jag vara ärlig har jag inte hört ett skit om den presidenten som dog i Lazio och ber om ursäkt för detta Något länktips som du kan dela med dig av angående detta?

Vad gäller liknelsen Di Canio-mussolini förstår du väl att jag inte menar att Di Canio "tar efter" Mussolini bokstavligt talat
Citera
2009-04-04, 16:03
Medlem
rocchis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Ska jag vara ärlig har jag inte hört ett skit om den presidenten som dog i Lazio och ber om ursäkt för detta Något länktips som du kan dela med dig av angående detta?

Vad gäller liknelsen Di Canio-mussolini förstår du väl att jag inte menar att Di Canio "tar efter" Mussolini bokstavligt talat

http://www.svenskafans.com/italien/lazio/artikel.asp?id=286001

Var det enda jag kunde hitta just nu, skrevs en hel del mer och fanns något bildspel på Gazzettans hemsida också tror jag, men hittar dom inte...

Den enda likheten är ju att båda är fascister, så vad menar du då?
Citera
2009-04-04, 20:05
Avslutad
Citat:
http://www.svenskafans.com/italien/lazio/artikel.asp?id=286001

Var det enda jag kunde hitta just nu, skrevs en hel del mer och fanns något bildspel på Gazzettans hemsida också tror jag, men hittar dom inte...

Den enda likheten är ju att båda är fascister, så vad menar du då?

Det står på länktipset att han var president 2004 och jag syftade på Lotito i tidigare inlägg. Jag känner inte till vad lazios tidigare presidenter heter eller vem dem var men du får nog hålla med om att Lotito inte är den president ni hade hoppats på skulle göra Lazio framgångsrikt. Det har ju snackats om fängelse för en del brott etc.

Jag menade bara att man inte kan jämföra Di Canio-Mussolini på något annat sätt än att dem just var/är fascister
Kan väl uppfattas som lite provokativt att jämföra dessa två men ville bara säga med andra ord att Di canio är fascist och konstant fick betala böter för sina gester
Citera
2009-04-05, 12:04
Medlem
4522s avatar
Happ! Udinese - Inter idag och jag har inga vidare förväntningar. Jag begär bara att killarna visat lite hjärta, resten låter jag vara osagt, då det är Europa som gäller för hela slanten. Ska dock bli spännande att se Isla ta plats som högerback, det kan sluta lite hur som helst men han har förutsättningarna för att lyckas. Lär bli ett sömnpiller och Inter bör dra längsta strået. 0-2 kanske ...
Citera
2009-04-05, 18:13
Medlem
Sergio Pellisier 3mål BORTA emot Juventus.
Herrejävlar. Okej att backarna går bort sig men det gör dom väl rent teoretiskt så fort ett mål tillåts?
Starkt av Sergio att lyckas.
Citera
2009-04-05, 18:58
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Så jävla lack man blir. Mellberg och Chiellini var kvar på landslaguppehållet och Pellisier av alla människor har en field day. Nåväl, kanske var Scudetton redan förlorad...

En sak är säker iaf, Juventus offensiv ser hyfsad ut med Camoranesi och Giovinco på kanterna. 11 mål på 3 matcher sedan Giovinco kom in i startelvan efter Chelsea-matchen. Framtiden är här, Marchisio och Giovinco till VM 2010. Vakna, Lippi.
Citera
2009-04-05, 19:19
Medlem
Fotzens avatar
Måste ge beröm till Udinese, inom loppet av 15min har de lyckats filma 7-8 gånger. Pinsamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in