Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Är det Chievo som alltid är det laget helt utan publik på en monsterarena som man brukar se skymta förbi i fotbollskanalen Europa? Är inte det lite tradigt, lite Häcken över det hela. Sådana klubbar som man inte vill ha i högsta serien. Hur går det för Hellas Verona? Har de helt resignerat i kampen om bäst i staden? De har väl större publikstöd också eller är jag ute och cyklar?
Chievo har mycket dålig publik. De är och kommer nog att förbli andrelag i staden. Hellas spelade bra i år(serie c), en svag tränare(säger de?) och ett ännu svagare målskytte hindrade klubben från att riktigt vara med i kampen om uppflyttning, 0 - 0 och så vidare var gångbart när Hellas spelade i år. Missade kvalet med några poäng. Hade riktig chans med fyra - fem omgångar kvar. Kryssade väl fyra av de fem sista matcherna. Hur som har de satsat en del.
Varit nere och sett ett par matcher i år, publiken är med tanke på alla magra år fortfarande hyfsad, 10 500 - 13 500 åskådare/match. Jag upplever de som riktigt bra stämning på arenan. De är väl mer än dubbelt så mycket som Chievo, och fler än många lag i serie b. I staden är de fortfarande hellasprydda kläder man ser. De som har en store, o.s.v.
De är Hellas människorna i staden bryr sig om, iaf de jag pratat med.
Arenan är väl ingen skönhet men har sin charm, nedgågna löpbanor, väl inhägnad, betong ockh tar väl in närmare 40 000 (4000 - 6000 ser lite lite ut då), den absolut nedersta läktaren ser lite tveksam ut... Hellas "klär" curvan fint.