2009-05-25, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Är det Chievo som alltid är det laget helt utan publik på en monsterarena som man brukar se skymta förbi i fotbollskanalen Europa? Är inte det lite tradigt, lite Häcken över det hela. Sådana klubbar som man inte vill ha i högsta serien. Hur går det för Hellas Verona? Har de helt resignerat i kampen om bäst i staden? De har väl större publikstöd också eller är jag ute och cyklar?

Chievo har mycket dålig publik. De är och kommer nog att förbli andrelag i staden. Hellas spelade bra i år(serie c), en svag tränare(säger de?) och ett ännu svagare målskytte hindrade klubben från att riktigt vara med i kampen om uppflyttning, 0 - 0 och så vidare var gångbart när Hellas spelade i år. Missade kvalet med några poäng. Hade riktig chans med fyra - fem omgångar kvar. Kryssade väl fyra av de fem sista matcherna. Hur som har de satsat en del.

Varit nere och sett ett par matcher i år, publiken är med tanke på alla magra år fortfarande hyfsad, 10 500 - 13 500 åskådare/match. Jag upplever de som riktigt bra stämning på arenan. De är väl mer än dubbelt så mycket som Chievo, och fler än många lag i serie b. I staden är de fortfarande hellasprydda kläder man ser. De som har en store, o.s.v.
De är Hellas människorna i staden bryr sig om, iaf de jag pratat med.

Arenan är väl ingen skönhet men har sin charm, nedgågna löpbanor, väl inhägnad, betong ockh tar väl in närmare 40 000 (4000 - 6000 ser lite lite ut då), den absolut nedersta läktaren ser lite tveksam ut... Hellas "klär" curvan fint.
Senast redigerad av lajt 2009-05-25 kl. 20:47.
Citera
2009-05-25, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lajt
Chievo har mycket dålig publik. De är och kommer nog att förbli andrelag i staden. Hellas spelade bra i år(serie c), en svag tränare(säger de?) och ett ännu svagare målskytte hindrade klubben från att riktigt vara med i kampen om uppflyttning, 0 - 0 och så vidare var gångbart när Hellas spelade i år. Missade kvalet med några poäng. Hade riktig chans med fyra - fem omgångar kvar. Kryssade väl fyra av de fem sista matcherna. Hur som har de satsat en del.

Varit nere och sett ett par matcher i år, publiken är med tanke på alla magra år fortfarande hyfsad, 10 500 - 13 500 åskådare/match. Jag upplever de som riktigt bra stämning på arenan. De är väl mer än dubbelt så mycket som Chievo, och fler än många lag i serie b. I staden är de fortfarande hellasprydda kläder man ser. De som har en store, o.s.v.
De är Hellas människorna i staden bryr sig om, iaf de jag pratat med.

Arenan är väl ingen skönhet men har sin charm, nedgågna löpbanor, väl inhägnad, betong ockh tar väl in närmare 40 000 (4000 - 6000 ser lite lite ut då), den absolut nedersta läktaren ser lite tveksam ut... Hellas "klär" curvan fint.
Wow, det var ett initierat svar. Det tackar vi för! Hoppas det går brar för Hellas i framtiden. Finns det några andra gamla storlag som ligger i de lägre divisionerna i Italien men fortsatt drar mycket publik?
Citera
2009-05-25, 22:39
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Är det Chievo som alltid är det laget helt utan publik på en monsterarena som man brukar se skymta förbi i fotbollskanalen Europa? Är inte det lite tradigt, lite Häcken över det hela. Sådana klubbar som man inte vill ha i högsta serien. Hur går det för Hellas Verona? Har de helt resignerat i kampen om bäst i staden? De har väl större publikstöd också eller är jag ute och cyklar?

Hellas Verona är laget som gäller för staden, vilken inte är så konstigt eftersom Chievo bara är ett litet kvarterslag från en förort utanför Verona som kanske ligger lite för högt för sin förmåga men det är kul så länge det varar...

Om 10 år har säkert dem här lagen bytt plats i seriesystemet.
Senast redigerad av Svarta-Skatan 2009-05-25 kl. 22:42.
Citera
2009-05-25, 22:50
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Wow, det var ett initierat svar. Det tackar vi för! Hoppas det går brar för Hellas i framtiden. Finns det några andra gamla storlag som ligger i de lägre divisionerna i Italien men fortsatt drar mycket publik?

Supportrarna är väl ganska kraftigt åt höger, ville väl inte ha svarta spelare i laget förut, hängde väl en svart docka i snara för visa vad dem tyckte om svarta spelare, men det kan ju ha ändrats sig, det var ju ganska många år sen.
Citera
2009-05-25, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Supportrarna är väl ganska kraftigt åt höger, ville väl inte ha svarta spelare i laget förut, hängde väl en svart docka i snara för visa vad dem tyckte om svarta spelare, men det kan ju ha ändrats sig, det var ju ganska många år sen.
Usch då tar jag tillbaka allt jag sa. Sådant avskräde förtjänar all olycka.
Citera
2009-05-25, 23:51
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan

Rasismen och vänskapen med liknande högerextrema grupper finns kvar men den är långt ifrån så utbredd som den en gång varit. Finns även vänstervridna fraktioner vilket är mer eller mindre standard. Det var bra mycket värre under 70- och 80-talet.

Sambenedettese och Gallipoli har riktigt bra drag på sina ultras trots deras tabelläge. Särskilt det sistnämnda är ett charmigt småstadslag och kommer från den yttersta spetsen på klacken. Vackert och historiskt till tusen.

Välkommen till tråden förövrigt lajt, varför tog det hela nio år innan du kunde presentera dig? Men nu har du lite skön läsning att gå genom, om du inte redan gjort det.
Senast redigerad av 4522 2009-05-26 kl. 00:05.
Citera
2009-05-25, 23:59
Medlem
Tyvärr finns de en del som är alldeles för mycket höger och märks alldeles för väl, men de är inte riktigt så illa som de låter. En hel del "hänger på" just för att provocera också, då låter de ännu värre än vad de är (apljud är inte ovanligt). De har ett väldigt dåligt rykte som jag misstänker är roligt att "spinna vidare" på, uppmärksamhet? Som helhet har de väl historiskt, hållit isär politik och fotboll på läktaren. T.ex finns de väl gamla vänskapsband med Fiorentina som är känt vänster.
Finns också ett par vänstergrupper i curvan.

Men visst är de riktigt synd. Speciellt för alla de andra som stödjer och följer laget. Sedan har jag fått en uppfattning om att staden också är ganska "höger", men de vet säkert andra mer om än mig.

Skulle förövrigt gärna byta ut Siena och Åsnorna mot Hellas och Salernitana.

Kanske glidit lite utanför ämnet nu, ber om ursäkt för de.
Citera
2009-05-26, 01:04
Medlem
wrathexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Znorken
Milan är iaf direktkvalifecerade till CL

1 Inter Milan 81
2 Milan 71
3 Juventus 71
4 Fiorentina 68

Florens har 17+ I målskillnad och Milan 33+, vilket i praktiken gör Milan klara för CL om inte Florens vinner med 8-0.

Juventus ska vara över Milan med tanke på att Juventus Vann & Spelade Kryss mot Milan.
Citera
2009-05-26, 11:45
Medlem
Superfloppen Quaresma klar för Genoa i ett delägarskap enligt Preziosi. Intressant.
Citera
2009-05-26, 11:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Balotelli
Superfloppen Quaresma klar för Genoa i ett delägarskap enligt Preziosi. Intressant.

Mycket bra. Murre samlar på pengar, och att Viera och ett antal spelare till försvinner indikerar på att han tänker satsa högt nästa säsong. Någon bra mittfältare tror jag han har koll på.

Kan säga att Arnautovic är klar för Inter, inte officiellt ännu.
Senast redigerad av aventura 2009-05-26 kl. 12:12.
Citera
2009-05-26, 12:20
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lajt
Tyvärr finns de en del som är alldeles för mycket höger och märks alldeles för väl, men de är inte riktigt så illa som de låter. En hel del "hänger på" just för att provocera också, då låter de ännu värre än vad de är (apljud är inte ovanligt). De har ett väldigt dåligt rykte som jag misstänker är roligt att "spinna vidare" på, uppmärksamhet? Som helhet har de väl historiskt, hållit isär politik och fotboll på läktaren. T.ex finns de väl gamla vänskapsband med Fiorentina som är känt vänster.
Finns också ett par vänstergrupper i curvan.

Men visst är de riktigt synd. Speciellt för alla de andra som stödjer och följer laget. Sedan har jag fått en uppfattning om att staden också är ganska "höger", men de vet säkert andra mer om än mig.

Skulle förövrigt gärna byta ut Siena och Åsnorna mot Hellas och Salernitana.

Kanske glidit lite utanför ämnet nu, ber om ursäkt för de.

Det finns också en hel del lag som är vänster och det är mycket synd.

Hur är det med Turin egentligen? Staden är väl ganska vänster, men Juve är väl höger?
Citera
2009-05-26, 12:59
Bannlyst
http://www.goal.com/en/news/11/transfer-zone/2009/05/26/1286851/roma-midfielder-daniele-de-rossi-could-join-inter-fifa-agent

Never, never and never. Kommer aldrig att hända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in