2009-02-02, 14:21
Avslutad
Är det bara jag eller suger Rosetti nåt otroligt?
Citera
2009-02-02, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Jaha, och Bologna-Fiorentina spelas i dag kl 15.00!?

En hyfsad comeback av Mutu, två mål på 16 minuter. Jag tror att laget i allmänhet och Gilardino i synnerhet har saknat Mutu. Kanske kan Gilardino nu ta upp sin jakt på att bli capocannoniere, med hans hjälp.
Citera
2009-02-02, 19:12
Medlem
Nu när januaris il mercato håller på att stängas så kan det vara värt en snabb titt på vad som händer i de lag som kan vara av intresse:
http://www.gazzetta.it/Calcio/Calciomercato/2009/tabellone_gennaio.shtml

Hos Cagliari så har jag förhoppningar på den 20-årige Mikhail Sivakov, som dels har erfarenhet från Vitrysslands U17, U19 och U21 landslag, och dels från UEFA-cupen och CL för FC BATE. Cagliari har skrivit kontrakt med honom till 2013.

Annars tror jag inte att det skett några större överaskningar på Il Mercato förutom möjligen att Quaresma gick till Chelsea, och inte Tottenham som de flesta trott. Om jag förstått det rätt så lånas Dacourt ut till Fulham.
Citera
2009-02-02, 22:02
Medlem
Shuyins avatar
Såhär går det när matcher blir uppskjutna, jag glömde bort matchen . Läste en god bok istället och hade en massa annat. Men men, seger blev det ju ändå - som väntat och kul att Felipe Melo verkar fortsätta dominera. Han är vass han, problemet är ju att vassa spelare är svåra att behålla...

Adrian Mutu är oerhört viktig för laget ja, han kanske inte gör mest mål men han är den som kan länka ihop mittfält och anfall på bästa sätt, något Santana gör ibland men när han inte gör det så ser det rätt dåligt ut, tyvärr.
Citera
2009-02-02, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Såhär går det när matcher blir uppskjutna, jag glömde bort matchen . Läste en god bok istället och hade en massa annat. Men men, seger blev det ju ändå - som väntat och kul att Felipe Melo verkar fortsätta dominera. Han är vass han, problemet är ju att vassa spelare är svåra att behålla...

Adrian Mutu är oerhört viktig för laget ja, han kanske inte gör mest mål men han är den som kan länka ihop mittfält och anfall på bästa sätt, något Santana gör ibland men när han inte gör det så ser det rätt dåligt ut, tyvärr.

Märklig prioritering. Själv satt jag i möte, men hade självklart La Gazzettas direktrapportering uppe, men det visar nog bara hur pass störd jag är.

Jag tror inte att Genoa kommer att hålla hela vägen, utan att Fiorentina och Roma gör upp om den sista CL-kvalplatsen. Och det skulle inte alls förvåna mig om Fiorentina faktiskt lyckas. Dvs om inte Cagliari fortsätter sin tjurrusning, för då kan fan inget stoppa dem.

Dessutom ser jag alltmer Gilardino som favorit till titeln Capocannoniere. Di Vaio och Milito tror jag inte kan hålla den fantastiska målform som de haft hittills. Och Amauri kan inte ens vara säker på att få behålla sin startplats nu när Trezeguet kommer tillbaka. Men det är klart, det finns ju en hel del andra fruktade målskyttar dessutom, som t ex Di Natale, Pato och kanske framförallt Ibra (som ju dock inte är någon utpräglad målskytt).
Citera
2009-02-03, 17:46
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Är det bara jag eller suger Rosetti nåt otroligt?

Har alltid tyckt att han är helt dum i huvudet.
Citera
2009-02-04, 18:33
Medlem
4522s avatar
Glöm inte Coppa Italia ikväll gott folk, tv4 sport sänder andra halvlek kl. 21.30! Hoppas på mycket Giovinco i den halvleken.
Citera
2009-02-04, 19:22
Medlem
Smartguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Glöm inte Coppa Italia ikväll gott folk, tv4 sport sänder andra halvlek kl. 21.30! Hoppas på mycket Giovinco i den halvleken.

Cupen har verkligen varit en positiv överraskning för mig i år, då jag inte direkt följt den tidigare. Alla lag kör på och satsar framåt för vinst, frejdigt.

Jävligt typiskt att fyran bara visar andra halvlek dock...
Citera
2009-02-04, 19:32
Medlem
Vad tycker ni om detta? Själv tror jag att inget stämmer, om det nu gör det blir jag inte förvånad.

http://fotbollskanalen.se/1.831857/2009/01/30/inter_skakas_av_mutskandal
Citera
2009-02-04, 21:06
Medlem
Fotzens avatar
Va ju en anka så du behöver inte oroa dig.
Citera
2009-02-04, 21:35
Medlem
Napoli ställde upp med sitt starkaste lag men Juventus har en underbar uppställning med Giovinco, Iacquinta och Del Piero på topp. Tyvärr märks det att Iacquinta är stressad, han vill för mycket.

Juventus har som vanligt en massa spelare skadade, och fick en till när De Ceglie var tvungen att utgå efter att han gjort en fantastisk men hård brytning. Juventus trycker på och Napoli kontrar. En OK första halvlek.
Citera
2009-02-04, 22:26
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Napoli ställde upp med sitt starkaste lag men Juventus har en underbar uppställning med Giovinco, Iacquinta och Del Piero på topp. Tyvärr märks det att Iacquinta är stressad, han vill för mycket.

Juventus har som vanligt en massa spelare skadade, och fick en till när De Ceglie var tvungen att utgå efter att han gjort en fantastisk men hård brytning. Juventus trycker på och Napoli kontrar. En OK första halvlek.

Fyfan, när jag läser det här blir jag inte direkt lyckligare över att min box har pajat. Alltid detta strul för en tjänst man betalar för. Argh! Giovinco, Iaquinta (!) och Del Piero från start är fantastiskt på pappret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in