2008-12-02, 00:35
Medlem
91:an Karlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Adriano redo för att ta en plats i startelvan? Jo, tjena. Oavsett hur mycket folk romantiserar hans tidigare prestationer och hans status så ska han starta på bänken. Killen tillför inte särskilt mycket när han är på banan, allting går i slow motion, han snubblar och tappar bollen för att senare skita i att jobba efter. Trots att samarbetet med Cruz inte fungerat klockrent ser jag honom som den naturliga radarpartnern. Där har ni en kille som är bättre än Adriano och kan bidra med mer än en farlig slägga.

Nä, det där var ju faktiskt totalt skitsnack. Visserligen är jag en stor beundrare av Cruz, men han bidrog inte med ett skvatt senast han startade och kan du hans historia i Inter så har han aldrig varit en riktig startman bortsett från säsongen 05/06 och vissa perioder förra säsongen. Cruz är en typisk inhoppare. Det är också ett allmänt tyckande att Adriano är på väg tillbaka på riktigt. Det har rapporterats i flera veckor att han ska vara en av dom absolut mest framstående på träningarna (när han väl är där) och jag tycker han har visat framfötterna på riktigt i de matcher han spelat den här säsongen.

Han har klart överglänst Zlatan de två senaste gångerna dom spelat tillsammans.
Citera
2008-12-02, 05:53
Medlem
En något sen observation från den senaste omgången.

De flesta missade matchen mellan två av de allra formstarkaste lagen i Serie A. Jag talar såklart om Cagliari mot Sampdoria. Kampen mellan Acquafresca mot Cassano slutade oavgjort men Cagliari tog ännu en seger. På de senaste åtta matcherna har de tagit 16 poäng (endast Inter, Juventus och Milan har varit bättre), och hemma på Sardinien är de nu så svårslagna som de brukar vara. Fyra raka hemmasegrar (de fick ju bara oavgjort mot Milan), och en målskillnad på nio gjorda mot ett insläppt på dessa matcher.

Det är märkligt med Cagliari, det är precis som att de måste ner på botten och skjuta ifrån innan de kan glida upp mot ytan igen. De senaste fyra säsongerna har de varit i varierande tid på sistaplatsen i tabellen. Och jag måste erkänna att jag mot alla odds börjar tro på att detta kan gå vägen.

Det blir en intressant match på söndag då Palermo kommer till Sant’Elia.
Citera
2008-12-02, 19:24
Medlem
FiveTownss avatar
I helgen är det ju Genuaderby. Inte sett om den kommer visas nånstans, men får väl streama isf. Blir mycket intressant hursomhelst. Kan gå åt båda hållen, Genoas form har nog dalat lite på sista tiden, och Samp har jag ingen större koll på mer än att dom ligger i mitten.

Skulle nog tippa oavgjort så här på rak arm.
Citera
2008-12-02, 20:03
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiveTowns
I helgen är det ju Genuaderby. Inte sett om den kommer visas nånstans, men får väl streama isf. Blir mycket intressant hursomhelst. Kan gå åt båda hållen, Genoas form har nog dalat lite på sista tiden, och Samp har jag ingen större koll på mer än att dom ligger i mitten.

Skulle nog tippa oavgjort så här på rak arm.

Genoa har Milito och Sculli som har stått för typ 16 mål tillsammans. Jag tror nog på Genoa i matchen, tycker att Samp har tappat lite de senaste åren. Dock är Cassano alltid en fröjd att se och kan avgöra en match på egen hand.
Citera
2008-12-02, 20:28
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Håller med er om att det inte känns speciellt vasst av Ranieri att vara så sparsam med Giovinco, han är ändå en man för framtiden, och jag ser inte dirket poängen med att spela spelare som typ Tiago, som ändå inte är något material för framtiden och inte håller överdrivet högre nivå än vad Giovinco gör för tillfället.

Men jag vet inte, har Giovinco varit skadad? Eller varför fick egentligen Albin spela?

Giovinco konkurerar inte om en innermittfältsposition så varken Tiago eller Albin Ekdal står ivägen för honom. Däremot herrar Del Piero och Nedved flyttar man inte på så lätt, vilket är vad Giovinco måste göra om han vill spela då han ses som antingen vänsterytter eller secunda punta.
Citera
2008-12-03, 17:47
Medlem
Brullas avatar
Finns det någon fotbollsspelare som är kortare än Giovincos 164 cm? Så delar av reprisen från Reggina-matchen idag och det såg så jäkla kul ut när han sprang där bland Regginas backar
Citera
2008-12-03, 19:20
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Finns det någon fotbollsspelare som är kortare än Giovincos 164 cm? Så delar av reprisen från Reggina-matchen idag och det såg så jäkla kul ut när han sprang där bland Regginas backar

Buonanotte är 157 cm, U23 landslagsman i Argentina och en väldigt duktig fotbollsspelare. Hett eftertraktad i hela Europa och det skulle inte förvåna mig om han hamnar här snart.

Men visst är det lätt att lokalisera Giovinco på plan, det är underbart.
Citera
2008-12-03, 21:03
Medlem
Citat:
Buonanotte är 157 cm, U23 landslagsman i Argentina och en väldigt duktig fotbollsspelare. Hett eftertraktad i hela Europa och det skulle inte förvåna mig om han hamnar här snart.

Jävlar vad kort! Jag som känner mig kort med mina 176 cm här i Sverige när jag lirar fotboll

Sry för offtopic
Citera
2008-12-04, 11:50
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:

Det roliga är när man tror att det är ett litet barn, typ som med Brasiliens landslag, först kommer Dida.. Sen kommer 168cm Roberto Carlos som man knappt ser flinten på ^^
Citera
2008-12-04, 12:28
Medlem
Pumpkings avatar
JAAAAA! Äntligen kom jag på vad det var jag skulle skriva här, tänkte på det redan för 3 dagar sen, sen glömde jag bort det.. Och har vetat att det var något jag skulle tillföra italien-tråden, och nu kom jag äntligen på vad det var!

Fiorentina! Ett trevligt Italienskt lag, som det gått sådär för i det senaste europaäventyret, dock behöver kanske inte framtiden se speciellt mörkt ut för det! På senaste EuroTalk tog de nämligen upp, att det har spekulerats kring att bygga ett "Fiorentina-land" typ en hel nöjespark, där allting har med Fiorentina att göra! Detta låter ju faktiskt som en dröm som skulle gå i uppfyllelse, visst är jag ett Roma-fan, men att få en hel vuxen-lekplats i fotbollsstuk, med lila karuseller, Di Livio-tunneln, Kan du slå Rui Costa? och Batigol-skjutet hade ju bara varit så magiskt! Möjligheten att få känna sig som ett barn igen, och dessutom vara det i sällskap av sina idoler. Tror nämligen många har lätt för att uppskatta Fiorentina, för deras sköna spelare, lila tröjor, och nu även legendförklarad tränare.

Kom med synpunkter! Jag hade tyckt att det varit skitkul!
Citera
2008-12-04, 12:32
Medlem
TheDrifters avatar
Citat:
JAAAAA! Äntligen kom jag på vad det var jag skulle skriva här, tänkte på det redan för 3 dagar sen, sen glömde jag bort det.. Och har vetat att det var något jag skulle tillföra italien-tråden, och nu kom jag äntligen på vad det var!

Fiorentina! Ett trevligt Italienskt lag, som det gått sådär för i det senaste europaäventyret, dock behöver kanske inte framtiden se speciellt mörkt ut för det! På senaste EuroTalk tog de nämligen upp, att det har spekulerats kring att bygga ett "Fiorentina-land" typ en hel nöjespark, där allting har med Fiorentina att göra! Detta låter ju faktiskt som en dröm som skulle gå i uppfyllelse, visst är jag ett Roma-fan, men att få en hel vuxen-lekplats i fotbollsstuk, med lila karuseller, Di Livio-tunneln, Kan du slå Rui Costa? och Batigol-skjutet hade ju bara varit så magiskt! Möjligheten att få känna sig som ett barn igen, och dessutom vara det i sällskap av sina idoler. Tror nämligen många har lätt för att uppskatta Fiorentina, för deras sköna spelare, lila tröjor, och nu även legendförklarad tränare.

Kom med synpunkter! Jag hade tyckt att det varit skitkul!

Hmm låter intressant. mest påmminer det mig om att jag inte har sett senaste Euro Talk. Det ska jag därför göra nu
Citera
2008-12-04, 12:51
Medlem
TheDrifters avatar
Citat:
Det roliga är när man tror att det är ett litet barn, typ som med Brasiliens landslag, först kommer Dida.. Sen kommer 168cm Roberto Carlos som man knappt ser flinten på ^^

framför allt alla dessa argentinare. Känns som om det finns hur många små offensiva mittfältare som helst. Den andra stora unga mittfälts löftet från Argentina. Pablo Piatti är inte så lång han heller. 1,63. Julio Cruz måste ju typ ha avlats fram av två basket spelare. Annars tror jag Peru och Bolivia har bland dem kortaste mäniskorna i världen. Kan det finnas någon proffesionell där ifrån som kan vara kortare än Buonanotte?

(sorry för off topic)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in