2008-05-23, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvandraren
Det är så jag uppfattat saken, är detta helt fel enligt dig ?

vet ej om det är helt fel, men jag har inte fått den uppfattningen om henne, har tvärtom stenkoll på ungarna, närmast överbeskyddande, absolut inte det jag förväntar mig av en gammal pundare....att pappan har levt runt en del säger ju inte så mycket om henne egentligen...
Citera
2008-05-23, 09:22
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ja, det är pojkvännen som suttit i förhör som misstänkt. Detta har jag bekräftat för länge sen.

Annars tycker jag att mordteorin svalnat, eftersom de tekniska undersökningarna av bil och lägenhet inte har styrkt brottsteorin. Självmordsteorin har samtidigt stärkts i mina ögon, då hon verkar ha en viss koppling till missbrukarkretsar (enligt rykten). Dessutom ingen stabil uppväxt (kåkfarare till farsa och missbrukare till morsa), det är inte de bästa förutsättningarna i livet och faktiskt ökar det sannolikheten för att en ung person också blir labil. Hoppas kroppen dyker upp så att alla frågetecken kan redas ut...
mvh N
Vilket typ av missbruk, heroin eller ngt lättare? Kanske var tösen en heroinets slav...
Är hon urspungligen från alingsås?
Citera
2008-05-23, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Vilket typ av missbruk, heroin eller ngt lättare? Kanske var tösen en heroinets slav...
Är hon urspungligen från alingsås?
Vet ärligt talat inte vad det är hon har tryckt i sig, eller om hon lämnat det bakom sig. Men det är hur som helst en signal om att man inte mår/mått bra. När det gäller modern så säger "ryktet" att hon också har en drog-historik, inget som jag kan garantera dock. Men som sagt, kroppen måste hittas snarast, annars blir det svårt att få klarhet.
Citera
2008-05-23, 09:36
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Vet ärligt talat inte vad det är hon har tryckt i sig, eller om hon lämnat det bakom sig. Men det är hur som helst en signal om att man inte mår/mått bra. När det gäller modern så säger "ryktet" att hon också har en drog-historik, inget som jag kan garantera dock. Men som sagt, kroppen måste hittas snarast, annars blir det svårt att få klarhet.
Jo självklart, igen kropp inget brott sägs det...en sanning med modifikation då folk dömts trots avsaknad av kropp.

Jag är absolut övertygad om mord o med en gm som ligger nära i kretsen de närmaste.
Mord i missbrukskretsar är dock ovanligare, o självmord är endast troligt om hon fortsatt haft ett missbruk i det dolda o allt nu uppdagades igen.

Skumt fall o vad som gör mig ställd är att hon verkade tämligen okänd i en såpass liten stad...kanske inte bott där så länge?
Citera
2008-05-23, 10:33
Bannlyst
Fan vad roliga ni är när ni snöar in på allt som skrivs. Hade det varit en fd. missbrukande mormor så hade detta benats ut i flera sidor.
Citera
2008-05-23, 10:49
Bannlyst
Nattvandraren: Såg inte att det var hennes pojkvänn som varit föremål för polisen intresse och han varit på förhör igen, ang misstänkt. Men det blir ju alla närmaste per automatik.

Att hennes far har snurrat är inget nytt. Och ointressant för detta, samt något skvaller om mamman, ännu ointressantare.

Någon krake bör väl veta om hon drogar eller ha drogat, i och med att Alingsås pruducerat en hel del av den sorten både politiskt och droger hand i hand, dessa skogstroll. Designade droger florerar mkt mkt därute i samband med en viss musik.
Så det ter sig konstigt mild sagt att ingen kamrat, eller som känner henne skriver några rader om hur vida dom känner henne! Den blir mer och mer svår ju längre tiden går.......och alingsås är tyst! Klart folk vet vad som hände den kvällen, folk såg säkert henne väl. För hon kom väl inte till Alingsås dagen före försvinnandet. Varför gör polisen skallgång m.m lätt att räkna ut.

Alinsåsare och potatisvänner, ta nu och ordna upp detta, verkar som många är rädda för ja vaddå???? ta ditt samhällsansvar nu för denna unga flicka.

Alingsås är ingen idyl! jag vet!
Citera
2008-05-23, 11:00
Bannlyst
Citat:
Ja, det är pojkvännen som suttit i förhör som misstänkt. Detta har jag bekräftat för länge sen.

Annars tycker jag att mordteorin svalnat, eftersom de tekniska undersökningarna av bil och lägenhet inte har styrkt brottsteorin. Självmordsteorin har samtidigt stärkts i mina ögon, då hon verkar ha en viss koppling till missbrukarkretsar (enligt rykten). Dessutom ingen stabil uppväxt (kåkfarare till farsa och missbrukare till morsa), det är inte de bästa förutsättningarna i livet och faktiskt ökar det sannolikheten för att en ung person också blir labil. Hoppas kroppen dyker upp så att alla frågetecken kan redas ut...
mvh N

Ingen reflektion över att det är oerhört ovanligt att folk skulle dra iväg och begå självmord?
Citera
2008-05-23, 11:13
Bannlyst
OBS: Ingen vet vad farbror blå! har i sin bakficka, vad den tekniska undersökningen visar hitills. så man får bort det. Och kan ringa in hennes kamrater m.m för där finns nog svaret!

Det dröjer nog ej länge förren det uppdagas!
Citera
2008-05-23, 11:29
Medlem
Sådetblevs avatar
Jag har fastnat för att ingen sett henne. Det ska ju vara rätt mycket folk
på Kungsgatan vid den tiden sas det här i ett inlägg. NÅGON borde ha känt igen henne. Alingsås är väl inte så väldigt stort och t.o.m. i en storstad där jag bor skulle någon granne troligen ha sett mig om jag gått längs gatan utanför huset där jag bor vid den tidpunkten. Och dessutom: håret. Midjelångt. Det är ovanligt. Det syns och märks. Men hon kanske brukade ha det uppsatt? F.ö tycker jag hon är söt, snudd på vacker. Alltså: var det en lögn att hon gått hemifrån vid den tiden?
Citera
2008-05-23, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sådetblev
Jag har fastnat för att ingen sett henne. Det ska ju vara rätt mycket folk
på Kungsgatan vid den tiden sas det här i ett inlägg. NÅGON borde ha känt igen henne. Alingsås är väl inte så väldigt stort och t.o.m. i en storstad där jag bor skulle någon granne troligen ha sett mig om jag gått längs gatan utanför huset där jag bor vid den tidpunkten. Och dessutom: håret. Midjelångt. Det är ovanligt. Det syns och märks. Men hon kanske brukade ha det uppsatt? F.ö tycker jag hon är söt, snudd på vacker. Alltså: var det en lögn att hon gått hemifrån vid den tiden?

Hon hade inte ens bott på adressen en månad. Om du passerar gågatan klockan 20 en kväll kan du då minnas alla personer du träffat? Hur långt hår de hade? Särskilt ifall du mötte dem och inte vände dig om efter dem? Jag skulle inte kunna det. Ännu mer ifall du aldrig sett personen innan?
Citera
2008-05-23, 12:05
Bannlyst
Engelskt test

Citat:
Ursprungligen postat av Mortifer666
Hon hade inte ens bott på adressen en månad. Om du passerar gågatan klockan 20 en kväll kan du då minnas alla personer du träffat? Hur långt hår de hade? Särskilt ifall du mötte dem och inte vände dig om efter dem? Jag skulle inte kunna det. Ännu mer ifall du aldrig sett personen innan?

Var på en kurs i vittnespsykologi i England där en grupp journalister gick på en ganska glest befolkad gata.
Vi skulle senare beskriva en man som gått förbi. Jag var en av rätt få som upptäckte att han hade en televerksorange keps på sig. Jag missade dock detaljen att han bara hade ett ben...
Om du inte i förväg vet vad du ska titta på är det jävligt svårt att se detaljer. Även om det är en snygg tjej.
Citera
2008-05-23, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mortifer666

Men medge ändå att det är väldigt konstigt att ingen utav alla de personer som måste ha sett henne om hon befunnit sig där inte ens nu med allt som varit i media kan dra sig till minnes att de sett henne, med tanke på att hon "setts" i städer över hela Sverige?

Antingen så är de väldigt ärliga och kan inte förmå sig själva att komma ihåg att de sett henne, eller så har de faktiskt inte sett henne för hon var aldrig där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in