2008-09-28, 00:16
Medlem
Karbonats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Var är själva fyndplatsen med skjulet någonstans? Kan du peka ut det på kartan?
Jag vet inte hur man pekar ut det. Och det är jättesvårt att se på en så liten bild (man får flytta fokus stegvis och får ingen helhetlig bild). Men om jag fattat det rätt (om man jämför med kartan i AB, så ska det vara i området under texten "Åltorp". Dvs, om man utgår ifrån grannens (den som fann kroppen) hus och flyttar först ett steg till höger med "pilen" och sedan 2-3 steg neråt, så verkar det vara där (lättare att se på en vanlig karta än på flygbild).
Centrera bilden vid platsen du vill peka ut och klicka på "GPS-koordinater" i rullgardinsmenyn "Visa på kartan". Sedan kan du klippa och klistra med koordinaterna som visas.
(Ange koordinaterna i WGS om du är en mjukis och i RT om du är en stridis.)

För övrigt stämmer den platsen du angett dåligt med uppgifterna om att kroppen hittades i närheten av kyrkan, men vad vet jag?
Citera
2008-09-28, 00:17
Medlem
gp har rätt, Åkte förbi där för bara några timmar sedan, och huset som är pv:s bostad på flygfotot är det också. Pv har 2 bröder och 2 systrar tror jag
Citera
2008-09-28, 00:18
Medlem
~Kokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallon1
Ok, det verkar alltså vara två bröder i familjen som mer eller mindre har "problem". Hur ser övriga familjen ut?
Om en äldre bror född på 80-talet har namnet Kj**l Gu**ar.. kan du kanske dra egna slutsatser? Men, det är inte hans familj det här handlar om.
Citera
2008-09-28, 00:19
Medlem
TheRotters avatar
Det var som sagt en utav NGs lillebröder som gick särskola. Inte NG. Det kan jag bekräfta då jag i yngre dar inte bodde långt ifrån deras dåvarande hem. Jag var även bästevän med med båda NGs två yngre bröder och umgick även med honom en hel del. Han lider inte av någon diagnos. Han är tystlåten inåtbunden, lite osäker kanske. Sen är han som sagt kanske inget material för Mensa om man säger så. Men det finns väll allt för många som är det i Sverige som inte behöver vara våldsamma, ha adhd för det.

Jag tycker detta är tragiskt och jag kan då lova att det inte är någon kallt och berått mord vi har att göra med. Antagligen en olycka i samband med det gräl som har ägt rum. En putt, huvudet i bordskanten. Sen kan man ju bara fråga sig själv vad man skulle gjort den situationen. Vad jag hade gjort? Jag vet inte
Citera
2008-09-28, 00:22
Medlem
TheRotters avatar
de har inte alls några "problem", inte mer än någon annan

NG har 2 systrar och 3 bröder samt en halvbror.

de enda problem hans yngre bröder har haft var problem i skolan i yngre dagar.
Citera
2008-09-28, 00:23
Medlem
Tenshiis avatar
Rätt troligt att det "bara" var en olycka ja. Killen får panik osv
Citera
2008-09-28, 00:24
Medlem
A-sås är ju ett erkänt fäste för nazistsympatisörer, någon som vet om det bara var en av bröderna som var sympatisör eller båda????
Citera
2008-09-28, 00:25
Medlem
rigbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karbonat
För övrigt stämmer den platsen du angett dåligt med uppgifterna om att kroppen hittades i närheten av kyrkan, men vad vet jag?
Du ska inte ta det med kyrkan för bokstavligt. Så här skriver GP:s reporter som varit på platsen.
Citat:
Fyndplatsen ligger någon kilometer från Fölene kyrka utanför Herrljunga.

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=119&a=448011
Citera
2008-09-28, 00:26
Medlem
hallon1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRotter
Det var som sagt en utav NGs lillebröder som gick särskola. Inte NG. Det kan jag bekräfta då jag i yngre dar inte bodde långt ifrån deras dåvarande hem. Jag var även bästevän med med båda NGs två yngre bröder och umgick även med honom en hel del. Han lider inte av någon diagnos. Han är tystlåten inåtbunden, lite osäker kanske. Sen är han som sagt kanske inget material för Mensa om man säger så. Men det finns väll allt för många som är det i Sverige som inte behöver vara våldsamma, ha adhd för det.
Jag tycker detta är tragiskt och jag kan då lova att det inte är någon kallt och berått mord vi har att göra med. Antagligen en olycka i samband med det gräl som har ägt rum. En putt, huvudet i bordskanten. Sen kan man ju bara fråga sig själv vad man skulle gjort den situationen. Vad jag hade gjort? Jag vet inte
Jag tror inte att mordet begåtts med "berått mod" eller vad en del här väljer att kalla det. Jag antar att ni menar att det är överlagt eller planerat i förväg. Jag tror inte heller på att N skulle ha dött genom en "olyckshändelse". Hade hon trillat och slagit sig eller knuffats och slagit i bordskanten så hade killen nog ringt 112, om han varit någorlunda rät i skallen, vilket ju påstås att han är. Jag tror att svaret snarare är att han tappat besinningen och gett sig på henne.
Senast redigerad av hallon1 2008-09-28 kl. 00:33.
Citera
2008-09-28, 00:26
Medlem
Chugurhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRotter
Hur stor är chansen/risken att huden inte spricker upp och blodet börjar forsa om man gör det?
Sen ska det ju vara en riktig lyckoträff om man ska dö av att slå huvet i bordskanten.
Citera
2008-09-28, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonka1
Usch lider verkligen med de anhöriga,men nu får dom visshet iaf och slipper leta.... får en grav att gå till.Hoppas han erkänner och tar det straff han förtjänar.

Håller med dig.
Citera
2008-09-28, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chugurh
Hur stor är chansen/risken att huden inte spricker upp och blodet börjar forsa om man gör det?
Sen ska det ju vara en riktig lyckoträff om man ska dö av att slå huvet i bordskanten.

För fan de var bara ett exempel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in