2008-05-23, 00:31
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merzog
Det står inte i artikeln att det misstänkta vapnet hittats hos den misstänkte.

http://www.gt.se/nyheter/1.1168200/polisen-kan-ha-hittat-ett-vapen

Citat:
ett slags vapen
...kan vara vad som helst. Läste det där och såg att norsk media citerade det också. Metallröret från en dammsugare kan vara ett slags vapen, hammaren i verktygslådan likaså. Alla har dessa saker i hemmet.
Citera
2008-05-23, 06:19
Medlem
Mjölkmustaschs avatar
Pojkvännen uttalar sig i lokaltidningen. Sammanfattningsvis säger han: att redan är dömd i mångas ögon. Han beskriver sig som en tystlåten kille. Dom hade varit ihop från och till sen midsommar förra året. Men stadigt sedan en längre tid tillbaka. Träffades på hjälmareds folkhögskola. Han tycker inte det verkar troligt att hon skulle hålla sig borta frivilligt. Han medger att dom grälade och att hon var upprörd när hon gick men han tycker det är konstigt att hon inte sa nåt..han var i ett annat rum. Han vill inte gå in på om hon mådde dåligt den sista tiden men avvisar bestämt att hon skulle tagit livet av sig. "Hon är för stark för det"..

Det sistnämnda tycker jag är en viktig detalj.. Har också fått intrycket av att hon är en stark individ.

Kom att tänka på en sak..Hjälmareds folkhögskola ligger åt det hållet hon var på väg på boråsvägen..OM det nu var hon. Kanske var hon på väg dit?
Senast redigerad av Mjölkmustasch 2008-05-23 kl. 06:22.
Citera
2008-05-23, 06:31
Bannlyst
Fan, efter det uttalandet så tvivlar jag starkt på att det är han. Sättet han beskriver det på får honom att i mina ögon framstå som trovärdig.
Citera
2008-05-23, 06:52
Medlem
cynthias avatar
Undrar vad hon studerade där.

Citat:
Hjälmared drivs av en skolförening i nära samarbete med EFS, Evangeliska Fosterlandsstiftelsen, en rörelse inom Svenska Kyrkan. Den är dock inte enbart en skola för kristna elever, utan en skola för alla. Skolans inriktning ger utrymme för funderingar över kristen tro och livsåskådningsfrågor i en anda av respekt för olika åsikter. Skolan vill erbjuda en drogfri miljö, där alkoholförtäring och bruk av droger inte är tillåtet. Internationell solidaritet är också viktig. Skolan ordnar årligen en julmarknad, där överskottet går till projekt i u-land.
Samtidigt sägs det att hon umgicks i drogkretsar i den här tråden.

http://www.hjalmared.se/www/start.htm
Citera
2008-05-23, 06:59
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjölkmustasch
Pojkvännen uttalar sig i lokaltidningen.
Vad heter lokaltidningen?
Citera
2008-05-23, 07:49
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
Vad heter lokaltidningen?

Det stod i Alingsås tidnings nätupplaga igår, att han skulle intervjuas i deras papperstidning idag.

edit: Fel. Det stod bara Läs mer i fredagens pappers-AT.
http://www.alingsastidning.se/nyhet_visa.asp?id=2079&sidnamn=ALINGSÅS
Citera
2008-05-23, 08:08
Medlem
DeBalys avatar
Någon som kan lägga ut hela intervjun med pojkvännen?

Då det vore intressant att få ta del av den. Om pojkvännen sitter och mest tycker synd om sig själv och säger saker som i Mjölkmustasch sammanfattning, att han "redan är dömd i mångas ögon" och inte pratar så mycket om NJ eller oron/saknaden efter henne, utan istället framhärdar med att åter rabbla upp sin story, då kan man befara vissa saker.
Senast redigerad av DeBaly 2008-05-23 kl. 08:11.
Citera
2008-05-23, 08:16
Bannlyst
Ja det verkar en konstig historia, har inte läst allt. Inte alla stickspår om helt annat.
En trodde det inte kunde vara han (pojkvännen) oj ja värre har vi varit med om under alla mina år. Hagamannen m.flera. Om det nu skulle vara pojkvännen så har dom han ju under uppsikt hela tiden och behöver inte häkta honom. Den som det tydligen fanns något vapen hemma hos som var på tapeten, kan vara riktigt men oxå en vilospår, för att någon skall agera på ett onormalt sätt.
Polisen har allt i vittnen, tidpunkter och annat i sin skokartong som vanligt, bara dom inte kommer fel från början som alltid GW persson brukade säga.

Ingen skall väl vid denna tidpunkt "inte veta mer, än dom tycks veta, alltså ingenting" konstigt i Alingsås. känner väl till trakten och deras historia i brott.

Droghandel: Nej! självmord ja kanske. men tror nog på mord, oplanerat!!!

Men konstigt att ingen vet något eller sett något av värde av ortsbefolkningen! kamrater m.m Men det kommer fram förr eller senare.

Verkar som polisen har mkt tunt på fötterna eller ett spel men isåfall ett högt spel av dem.

Finns tydligen inte mkt att gå på verkar det som, tidningen skiter jag i, dom har alltid fel och skriver mest för att få sälja i vanlig ordning, bara läsa alla andra mål i sådana här ärenden.

att det finns mkt droger o drogfolk i detta ställe är jag mkt väl med medveten om, mkt designade droger med sin musik i skogsbryna i flera dagar.

Så vacker på ytan må Alinsås vara, men jag vet baksidan av denna håla sedan många år.
Hoppas dom nu bara kan lösa detta inom snar framtid!
Citera
2008-05-23, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Intressant att få veta om-det var pojkvännen som blev misstänkt för det står ju i media att ett misstänkt mordvapen hittades hos den misstänkte.

Ja, det är pojkvännen som suttit i förhör som misstänkt. Detta har jag bekräftat för länge sen.

Annars tycker jag att mordteorin svalnat, eftersom de tekniska undersökningarna av bil och lägenhet inte har styrkt brottsteorin. Självmordsteorin har samtidigt stärkts i mina ögon, då hon verkar ha en viss koppling till missbrukarkretsar (enligt rykten). Dessutom ingen stabil uppväxt (kåkfarare till farsa och missbrukare till morsa), det är inte de bästa förutsättningarna i livet och faktiskt ökar det sannolikheten för att en ung person också blir labil. Hoppas kroppen dyker upp så att alla frågetecken kan redas ut...
mvh N
Citera
2008-05-23, 08:54
Medlem
Citat:
Dessutom ingen stabil uppväxt (kåkfarare till farsa och missbrukare till morsa)
Är detta något du vet, eller något du tror dig veta, om mamman alltså?
Citera
2008-05-23, 09:01
Medlem
Hjälmared = droganvänjning?

Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
Undrar vad hon studerade där.

Samtidigt sägs det att hon umgicks i drogkretsar i den här tråden.

http://www.hjalmared.se/www/start.htm

Det är inte så att man går där för att man vill bo i en miljö där man kan vänja sig av vid droger? Jag håller med de som tror på drogspåret. Jag tror att hon blev sugen på droger igen. Om hon gick på vägen mot Hjälmared kanske hon var på väg dit för att få "hjälp" efter att hon tagit droger. Gick hon på vägen drogpåverkad kan hon ha blivit överkörd? Eller förirrat sig in i skogen. Eller så håller hon sig gömd i en lägenhet tills hon inte får tag i mer droger eller allt ståhej lugnat ner sig.

Många eller blir det Men jag är övertygad om att det finns en anledning varför man "läser" på Hjälmareds Folkhögskola. Om hon hade varit troende, hade det inte varit en massa skriverier om att alla hennes vänner som höll förbön i kyrkan etc etc?
Citera
2008-05-23, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pzycho
Är detta något du vet, eller något du tror dig veta, om mamman alltså?
Det är så jag uppfattat saken, är detta helt fel enligt dig ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in