2008-05-20, 15:52
Medlem
ttamizs avatar
expressen uppdaterar ju var femte minut, men aftonbladet chillar betydligt mer...
Citera
2008-05-20, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
Plus att det här "vapnet" som hittats enligt Expressen är lurigt. Enligt polisen hade inget hittats i lägenheten av värde.

Precis, alla de nya artiklarna består ju utav extremt rörig, tvetydig och motsägelsefull information.
Citera
2008-05-20, 15:54
Medlem
Mord.

Citat:
Ursprungligen postat av Tureture
Ja det här med mobilen blir också rörigt? Finns/fanns den kvar i hemmet hos sambon? Eller hos mamman? Det står ju att hon lämnade telefonen kvar hemma? Hur kan då mamman svara i den?

Mobilen belv kvar i Nathalies lägenhet, mamman åkte sedan dit när hon blev ororlig och tog den.

Mer och mer tyder på att N****s har nåt att dölja. Han blir påkommen med lögner nu, och ändrar i sin historia.
Citera
2008-05-20, 15:56
Medlem
ttamizs avatar
hon kanske har tagit pendeltåget till göteborg? jag har åkt alingsåspendeln en del gånger. läskiga hållplatser på vägen... typ floda, stenkullen, jonsered.. *ryser*
Citera
2008-05-20, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astracan
Jag fick inte med hans barn i första "omgången".

Nu blir det ju en analys av ordval.
Men det finns vänner, pojk/flickvänner, släktingar, familj. Närstående är för mig inte vän och inte riktig familj. Så styvpappan kanske har en 20-årig son?

Jag fattar inte varför ni tjafsar om sånt som redan är klargjort i tråden. Eller har man inte läst hela tråden ?
Citera
2008-05-20, 15:58
Medlem
rsts1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttamiz
hon kanske har tagit pendeltåget till göteborg? jag har åkt alingsåspendeln en del gånger. läskiga hållplatser på vägen... typ floda, stenkullen, jonsered.. *ryser*

om vittne stämmer så gick hon på boråsvägen ca1KM utanför stan finns inga pendeltåg i skogen
Citera
2008-05-20, 15:59
Medlem
cynthias avatar
Samtidigt är ju också ett vittnes uppgift att någon som liknar henne sågs vid 20.20 tiden intressant. Boråsvägen är den väg som hon skulle ha gått om hon var på väg hem till sina föräldrar. Kanske för att hämta telefonen? Men om man planerar för att hämta en telefon, varför ta med sig pengarna och inte ta på sig mer kläder?

http://www.alingsastidning.se/nyhet_visa.asp?id=2058&sidnamn=ALINGSÅS
Citera
2008-05-20, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rsts1
om vittne stämmer så gick hon på boråsvägen ca1KM utanför stan finns inga pendeltåg i skogen

Det stod i en artikel tidigare idag att hon även har synts i både Göteborg och Oslo, och fler sådana iakktagelser lär kommit/komma in.
Citera
2008-05-20, 16:03
Medlem
figgosands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Det stod i en artikel tidigare idag att hon även har synts i både Göteborg och Oslo, och fler sådana iakktagelser lär kommit/komma in.

Kan hon ha stuckit till nån bekant / polare i Norge då tro?

Men varför skulle hon göra sin familj så orolig genom att bara dra?

Jag är kluven...
Citera
2008-05-20, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
Samtidigt är ju också ett vittnes uppgift att någon som liknar henne sågs vid 20.20 tiden intressant. Boråsvägen är den väg som hon skulle ha gått om hon var på väg hem till sina föräldrar. Kanske för att hämta telefonen? Men om man planerar för att hämta en telefon, varför ta med sig pengarna och inte ta på sig mer kläder?

http://www.alingsastidning.se/nyhet_visa.asp?id=2058&sidnamn=ALINGSÅS
Bodde inte de i Sollebrunn? Eller har jag fattat helt fel nu (orkar inte gå igenom 70 sidor för att hitta det).
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av figgosand
Pojkvän som ljuger om tidpunkter?

Troligen.

Citat:
Ett vittne som sett N i utkanten av stan.

Det skulle i så fall varit vid 20.20, och pojkvännen ska ha sett henne vid 21.00. Så vida hon inte gick hem direkt och sen försvann igen eller att pojkvännen sätt till henne någonstans ute i bushen så kan vi nog förkasta det tipset.

Citat:
En mobil som ingen riktigt vet var den har befunnit sig?

Ja. Det är märkligt.

Citat:
Ett eventuellt vapen?

Det är Expressen/GT som spekulerar i att ett gripande skedde efter att ett möjligt vapen hittats. Det förnekas av polis, medans åklagare varken säger bu eller bä. Tror inte vi ska lägga allt för mycket vikt vid det.

Citat:
Tecken på strid? Var i så fall?

Återigen GT-spekulationer. Den tekniska undersökningen av lägenheten gav iaf inget.
Citera
Medlem
figgosands avatar
Jag tänkte på det nu. Det finns inget noterat om några övervakningskameror har snappat upp nått? Brukar ju finnas sånna lite var stans nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in