2008-05-19, 12:34
Medlem
Tuesdays avatar
Förundersökning inledd

http://www.alingsastidning.se/nyhet_visa.asp?id=2051&sidnamn=ALINGSÅS

Alingsåspolisen har lämnat över till länskrim och det finns misstankar om brott.
Citera
2008-05-19, 12:34
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Jag vet inte om två dagar är rätt lång tid för dig.

Relativt lång tid jämfört med några timmar iaf. Tubay är det enda fallet i Sverige som jag känner till där gärningsmannen på elektronisk väg (SMS eller internetanvändning spelar ju inte så stor roll) försökt få det att framstå som att mordoffret är vid liv.

Ett enskilt fall är för få för att hävda att "det förekommer", anser jag.

Citat:
När sågs Nathalie senast i livet?

Klockan 15.00 till 15.30 hälsade hon på sin mamma. Känner inte till några uppgifter om att någon annan än pojkvännen uppger sig ha sett henne i livet sen dess.
Citera
2008-05-19, 12:41
Medlem
Citat:
http://www.alingsastidning.se/nyhet_visa.asp?id=2051&sidnamn=ALINGSÅS

Alingsåspolisen har lämnat över till länskrim och det finns misstankar om brott.

De måste ju göra det för att kunna gå vidare. Annars är det ju bara spaning och efter 4 dagar så är spaning värdelöst. Länskrim har ju större möjlighet till att undersöka om brott är begånget. De kan göra husrannsakan osv.
Citera
2008-05-19, 12:50
Medlem
perVers2.1s avatar
Var telefonen påslagen? Någon som vet?
Citera
2008-05-19, 12:51
Medlem
berget90s avatar
Tjejen är 20 år, vad är det som inte säger att hon kanske bara har åkt på nån spontan tyskland/danmarks resa?
Citera
2008-05-19, 12:53
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berget90
Tjejen är 20 år, vad är det som inte säger att hon kanske bara har åkt på nån spontan tyskland/danmarks resa?

- Att hon inte meddelat någon om det.
- Att hon inte hade med sig pass eller plånbok.
- Att hon inte hade med sig packning.
- Att hon inte hade med sig ytterkläder.
- Att hon eventuellt inte heller hade med sig skor.
- Att hon inte hade med sig mobiltelefon.
Citera
2008-05-19, 12:54
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Var telefonen påslagen? Någon som vet?

Mamman ringde till dottern vid åttatiden, pojkvännen svarade. Det verkar inte som att de har något hemnummer, åtminstone inte enligt Eniro.
Citera
2008-05-19, 12:57
Medlem
det faktum att hon inte hört av sig när alla tidningar börjat skriva om fallet kanske?
Citera
2008-05-19, 13:00
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Mamman ringde till dottern vid åttatiden, pojkvännen svarade. Det verkar inte som att de har något hemnummer, åtminstone inte enligt Eniro.

okej, tack, -vad kan man dra för slutsats av det,
skulle ni svarat om ni nyss dödat/skadat dottern till den person som ringer?
Citera
2008-05-19, 13:01
Medlem
wonderlands avatar
^ Grejen är ju den att han har varit ensam med henne sedan kl 16. Han kan ju ha fejkat att varit henne på MSN, även om jag tror att en mamma som ofta(?) pratar med sitt barn, kanske skulle ha märkt på skrivstilen och svaren etc. Men vem vet.

Citat:
Ursprungligen postat av aarwen
det faktum att hon inte hört av sig när alla tidningar börjat skriva om fallet kanske?

Och att det inte finns några vittnen.

Varför släpa runt på 1500 kr utan plånbok? Är det något som kan betraktas som vanligt? Eller glömde hon lägga ut dom ur jeansfickan efter att hon fått dom av mamman. Är dom säkra på det, hade hon inte några litet gömställe där hon la undan stora sedlar.
Senast redigerad av wonderland 2008-05-19 kl. 13:03.
Citera
2008-05-19, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
okej, tack, -vad kan man dra för slutsats av det,
skulle ni svarat om ni nyss dödat/skadat dottern till den person som ringer?

Jag hade nog gjort det om jag hade kunnat tänka klart. Polisen har ju tillgång att se vart mobiltelefoner har befunnit sig vid olika tidpunkter, så om han inte svarar gör det väl honom ännu mer misstänkt om mobilen befunnit sig i hemmet. Men det är klart, beror lite på vad man har för relation till sin svärmor.
Citera
2008-05-19, 13:09
Medlem
Är jag den enda som reagerat på hur otroligt konstigt det känns att hon skulle ha lämnat lägenheten/hemmet utan skor?
Det blir blött om fötterna, det blir kallt, det kommer garanterat börja ta ont efter ett tag så det är ju helt uteslutet att hon gjort det av misstag... och då måste man väl fråga sig vad en person skulle kunna ha för motiv för att lämna skorna hemma (borträknat varma sommardagar)?

Sätt er själva i sitsen, om ni av någon anledning skulle göra ett tvärt ärende, ta livet av er själva eller köpa knark, varför skulle ni lämna skorna hemma?

Hennes pojkvän gjorde det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in