2008-05-24, 04:06
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daniel_andersso
Skumt ändå att hon inte svarade på vännen Mikaels samtal på eftermiddagen, och inte ringde tillbaka till honom före 20 då hon lämnade lägenheten enligt pojkvännen, och inte heller svarade på bästa kompisens SMS. Finns väl två möjliga förklarningar till det:

1. Hon var död redan på eftermiddagen.
2. Hon planderade att försvinna, antingen för att ta sitt liv, eller resa iväg med någon, för antingen kort eller lång tid.

Stämmer det första alternativet är det enda rimliga att pojkvännen är gärningsman, då det är en uppenbar lögn att hon lämnade lägenheten vid 20-tiden. Det innebär också att hans förehavanden mellan 15-20 bör kollas upp noga, det är enligt mig denna tid som i första hand hans eventuella alibi bör kontrolleras, det är då han har tid att begå brottet och göra sig av med kroppen, efter att Nathailes mamma som dessutom bor i närheten börjar ringa oroliga samtal har han knappast tid med det, särskilt då lägenheten enligt polisen troligen inte är brottsplatsen.

Det som talar emot detta alternativ är givetvis internetinloggningen vid halv åtta. I så fall var det pojkvännen som gjorde dessa för att förvilla polisen. Var det Nathalie som gjorde det som kan man undra varför hon besvarade gb-inlägg där, men struntade i de kompisar som försökt kontakta henne via telefon.

Det är onekligen att väldigt svårgreppat fall. Tycker dock att kombinationen obesvarade samtal på eftermiddagen och pojkvännens uppgifter att hon lämnade lägenheten klockan 20 gör att man helt kan stryka teorier som smitningsolycka eller någon galning som Eklund.

Telefonen kanske inte var påslagen..

Du kan stryka pojkvännen, hade det varit honom hade polisen för längesen kunnat binda honom till hennes försvinnande, och han har dessutom gått ut i media nu och förklarat sig, vilket känns _helt_ orimligt att tänka sig att en 20-åring som bragt sin tjej om livet skulle reda ut att göra trovärdigt (dessutom hade nog snuten grillat honom rejält om de haft minsta misstanke efter att de hört honom första gången).
Citera
2008-05-24, 04:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt

Du kan stryka pojkvännen, hade det varit honom hade polisen för längesen kunnat binda honom till hennes försvinnande, och han har dessutom gått ut i media nu och förklarat sig, vilket känns _helt_ orimligt att tänka sig att en 20-åring som bragt sin tjej om livet skulle reda ut att göra trovärdigt (dessutom hade nog snuten grillat honom rejält om de haft minsta misstanke efter att de hört honom första gången).

Skall han strykas så skall han inte strykas på de grunderna i alla fall.

Är väl inte allt för länge sedan som en ung kille i Värmland(?) dödade sin kompis och sedan både hjälpte till med sökandet efter honom och ställde upp i media.

Och att det kan ta tid (det har bara gått en dryg vecka) för polisen att få fram hållbara bevis mot en gärningsman är knappast något nytt.
Senast redigerad av Rock N Roll 2008-05-24 kl. 04:43.
Citera
2008-05-24, 07:24
Medlem
killen på helgon kan ni avskriva direkt, han är en flummig skejtare o nog knappt kapabel till att slå någon på käften vid behov.
Citera
2008-05-24, 08:35
Medlem
Mjölkmustaschs avatar
Kom att tänka på att PV ju sa i alingsås tidning att han inte trodde på självmord då N var för stark för sådant. Om han skulle varit GM borde han inte försöka missleda polisen då?

Konstigt på ett sätt att polisen avfärdar att det inte var N som gick på boråsvägen..finns väl inget som säger att hon nödvändigtvis har gått hela vägen. Kan ju ha fått skjuts. Men det är klart.. vem skjutsar henne bara en så kort bit som det rör sig om.
Citera
2008-05-24, 09:09
Bannlyst
Citat:

Det är mer regel än undantag att förtvivlade pojkvänner letar och talar med journalister och sen visar sig vara mördaren. har själv skrivit om minst fem sådana fall.

Att han inte är häktad betyder ingenting. Så länge de inte hittar blodspår eller en kropp finns det ingen skälig misstanke.
Citera
2008-05-24, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidgetHumper
Så N skulle träffa "Halmstadkillen" just den kvällen?

Nej, det menar jag inte. Är mer inne på att hon verkar känna lite folk i halmstad och om man tror på att hon frivilligt håller sig undan kanske den här 24-årige killen på helgon har något med det att göra...
Citera
2008-05-24, 10:22
Medlem
Sådetblevs avatar
De 1500. PV säger att han var i ett annat rum när hon gick. Hur vet han då att hon tagit pengar ur sin plånbok? Var plånboken i rummet där han var? Min undran är hur sant det är att hon hade med sig 1500 kr.
Citera
2008-05-24, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sådetblev
De 1500. PV säger att han var i ett annat rum när hon gick. Hur vet han då att hon tagit pengar ur sin plånbok? Var plånboken i rummet där han var? Min undran är hur sant det är att hon hade med sig 1500 kr.

Han kanske visste att det låg exakt så mycket där just då, sen var dom borta.
Citera
2008-05-24, 10:56
Medlem
David Pruttons avatar
Kan säga att min syster är/har varit relativt nära vän med N.
Träffar henne idag och ska försöka ta reda på så mycket jag kan, de går/har gått i samma klass.

Otroligt trist historia!
Citera
2008-05-24, 11:08
Medlem
Citat:

Möjligt, dock märkligt att hon inte kollade upp vilka missade samtal hon hade någon gång före 20, särskilt då hon inte har någon hemtelefon, och inte tycks ha befunnit sig på en "mobilförbjuden plats".

Citat:

Kan man som tidigare sagt inte säga. Är det mord så är han den mest sannolika gärningsmannen, GW brukar säga att om en kvinna försvinner och sedan hittas mördad är det i 95% av fallen maken/sambon (eller senaste maken/sambon om kvinnan är ensamstående när det händer), som är gärningsman. I detta fall var dessutom sambon den som sist har sett henne vilket ytterligare ökar sannolikheten för hans skuld ifall det är mord. Visst finns det andra saker som talar emot det, främst att lägenheten är undersökt utan att några spår hittats, och visst kan någon kontakt med en internetkontakt gått väldigt fel, och jag är dessutom långt ifrån hundra att det är mord. Hålla masken för polis och media är det dock inte omöjligt att han kan, ta bara fallet med Annelie Ojonen, där polis, familj, flashbackare och andra är övertygade om att hennes sambo bragt henne om livet, men inte kunnat dömas utan kropp. Han var inte speciellt mycket äldre (vet iofs inte hur gammal han var men Annelie var 24), men han klarade att hålla masken tillräckligt bra för att inte dömas.
Citera
2008-05-24, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daniel_andersso
Möjligt, dock märkligt att hon inte kollade upp vilka missade samtal hon hade någon gång före 20, särskilt då hon inte har någon hemtelefon, och inte tycks ha befunnit sig på en "mobilförbjuden plats".

Kan man som tidigare sagt inte säga. Är det mord så är han den mest sannolika gärningsmannen, GW brukar säga att om en kvinna försvinner och sedan hittas mördad är det i 95% av fallen maken/sambon (eller senaste maken/sambon om kvinnan är ensamstående när det händer), som är gärningsman. I detta fall var dessutom sambon den som sist har sett henne vilket ytterligare ökar sannolikheten för hans skuld ifall det är mord. Visst finns det andra saker som talar emot det, främst att lägenheten är undersökt utan att några spår hittats, och visst kan någon kontakt med en internetkontakt gått väldigt fel, och jag är dessutom långt ifrån hundra att det är mord. Hålla masken för polis och media är det dock inte omöjligt att han kan, ta bara fallet med Annelie Ojonen, där polis, familj, flashbackare och andra är övertygade om att hennes sambo bragt henne om livet, men inte kunnat dömas utan kropp. Han var inte speciellt mycket äldre (vet iofs inte hur gammal han var men Annelie var 24), men han klarade att hålla masken tillräckligt bra för att inte dömas.

Det jag är extra nyfiken på är när någon senast_såg Nathalie före hon "pratade" med mamman på MSN? Vet någon här? Dte jag tänker på är den iskalla teorin att sambon eventuellt loggat in på MSN, potatis mm och chattat i Nathalies namn för att förvilla polisen. Nu tycker jag förvisso det är:lite väl deckaraktigt att tro det, men vem fan vet? Var det ett dygn sedan Nathalie sågs av ngn annan än sambon eller så, då finns ju möjligheten att Nathalie och pojkvännen t ex tagit en biltur och att ett ev. mord skett på en helt annan plats än hemma.
Citera
2008-05-24, 11:30
Medlem
leopardlilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Det jag är extra nyfiken på är när någon senast_såg Nathalie före hon "pratade" med mamman på MSN? Vet någon här? Dte jag tänker på är den iskalla teorin att sambon eventuellt loggat in på MSN, potatis mm och chattat i Nathalies namn för att förvilla polisen. Nu tycker jag förvisso det är:lite väl deckaraktigt att tro det, men vem fan vet? Var det ett dygn sedan Nathalie sågs av ngn annan än sambon eller så, då finns ju möjligheten att Nathalie och pojkvännen t ex tagit en biltur och att ett ev. mord skett på en helt annan plats än hemma.
Med tanke på huset de bor i är det rent troligt att ett ev mord skett någon annanstans än i huset.Det är gammalt och av trä,och eftersom jag bott i ett liknande själv vet jag att man kan höra grannen nysa och spola på toa om man har otur och det inte är helt tilläggsisolerat överallt.
Dessutom hörs det mesta väl ut på gatan,normala ljud hörs väl inte om fönstren är stängda,men skrik skulle säkert höras väl ut MED stängda fönster också.
Det är bara tre lägenheter i huset dessutom,så risken att bli hörd hade nog varit stor.

Att transportera bort en kropp skulle också säkert blivit problematiskt.Visserligen är det inte mycket folk i rörelse efter stängningsdags,men sommartid är det ändå inte dött och det ligger ett bostadshus precis på andra sidan gatan med ganska många lägenheter.Klart att han kan ha gjort det på natten isf,men själv tror jag,med tanke på att jag vet hur omgivningen ser ut,att hon om hon blivit mördad blivit det någon helt annanstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in