2008-06-03, 12:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Ja, jäkligt lite som framgått om PV:n överhuvudtaget.

Har dragit i de (få) trådar jag har men, har inget alls kring honom.
Men det MÅSTE väl finnas någon här som har någon insyn kring min misstänkta GM?
För mig är det bara för många lösa trådar, dels oklart när N ens "försvann" egentligen, dels bråket, dels skohistorien, dels mobilen, dels pengarna...

Det pekar ju mot honom, vad är oddsen att mot givna märkliga händelser att N skulle ha sådan otur att rusa rätt i gapet på en annan GM?
Liten om ni frågar mig, men självklart finns risken.

Sjukt intressant ärende det här, hoppas vi får svaret på gåtan någon gång(snart!).

jag håller med dig fullständigt! jg har oxå gapat efter saker om pojkvännen, han har väl inte gått upp i rök, folk måste ju känna han, kom han inte från Herrjunga varför skriver dom inte. Och alla A-lingsåsare och runt alingsås,
om dom bägge! Vet ju inte mkt ang honom, knappt någonting!

Hon är mördad och gömd väldigt väl!

Du skriver precis som jag skulle skrivit, bra! hoppas vi får några svar!
Citera
2008-06-03, 13:56
Medlem
Pojkvännen är ju givetvis intressant. Rent statistiskt så är det ju bland de första man skall syna i sömmarna - närstående och den siste som sett henne i livet.

Det jag finner lite mystiskt här är att, så vitt jag sett i media, är inte pojkvännen kriminellt belastad sedan tidigare. Om han då i tillfälligt vredesmod slagit ihjäl sin flickvän så borde även en medelmåttig förhörsledare klämma ur honom så pass mycket att det räcker för åtminstone ett anhållande, vilket kan vara upp till 2 dygn. Och under 2 dygn bör även en urusel förhörsledare klämma ur en förstagångsförbrytare tillräkligt mycket för att det skall räcka till första omgång av häktning. Men nu släpptes han efter några timmars förhör. Det gör att jag inte får det hela att stämma med att pv skulle vara gärningsman.

Någon som vet och kan bekräfta att pv ej är tidigare känd av polisen?
Citera
2008-06-04, 00:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pewe
Pojkvännen är ju givetvis intressant. Rent statistiskt så är det ju bland de första man skall syna i sömmarna - närstående och den siste som sett henne i livet.

Det jag finner lite mystiskt här är att, så vitt jag sett i media, är inte pojkvännen kriminellt belastad sedan tidigare. Om han då i tillfälligt vredesmod slagit ihjäl sin flickvän så borde även en medelmåttig förhörsledare klämma ur honom så pass mycket att det räcker för åtminstone ett anhållande, vilket kan vara upp till 2 dygn. Och under 2 dygn bör även en urusel förhörsledare klämma ur en förstagångsförbrytare tillräkligt mycket för att det skall räcka till första omgång av häktning. Men nu släpptes han efter några timmars förhör. Det gör att jag inte får det hela att stämma med att pv skulle vara gärningsman.

Någon som vet och kan bekräfta att pv ej är tidigare känd av polisen?

Ja den frågan kan du ställa hur många ggr som helst, för det är ingen som svarar som känner pojkvännen. Av någon anledning, samt att frågan är ställd massor av ggr. som ingen kan ha undgått.

Nu är det bara vänta och se ..........Hur det blir med allt!
Citera
2008-06-04, 01:03
Medlem
just_a_girls avatar
Hittade en sida på bilddagboken med tillhörande en Nathy Johansen Alingsås nick natermao antar att det är Nathalies inte så mkt bilder dock bara en enda på en bäbis
http://natermao.bilddagboken.se/p/main.html
Citera
2008-06-04, 06:10
Medlem
Mjölkmustaschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Nej det var en engångsföreteelse lämnade honom efter det, när någon tar till fysiskt våld är gränsen nådd, även om man ångrar sig och fösröker gottgöra det efteråt. Det var ett svartsjukeutbrott som gick överstyr. En "bra" kille, svärmorsdrömmen på utsidan iaf. Man vet aldrig hur ens partner reagerar vid ett svartsjukeutbrott. Därför är det den troligaste teorin för mig iaf eftersom jag kan relatera till en liknande händelse när jag själv sprang ut utan telefon och allt. Såg en dokumentär om passion crimes på Discovery häromdagen, det är brott som begås i stundens hetta och som gm i princip alltid ångrar sekunden efteråt.
Ok.. Ja där ser man.

Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Fan det har gått lite väl lång tid nu och inte ett spår är rädd att vi aldrig kommer att få reda på ngt om vad som egentligen hände. Inga A-åsare som kan tillföra ngt nytt? Ngt skvaller om bekantskapskretsen, alltså ngn som kan ses som våldsam eller oberäknelig eller misstänkt av övriga vänner?
20dagar idag. Jag har lite kontakt med journalister på lokaltidningen , men igår hade ploisen fortfarande inget nytt att komma med.
Citera
2008-06-04, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjölkmustasch

20dagar idag. Jag har lite kontakt med journalister på lokaltidningen , men igår hade polisen fortfarande inget nytt att komma med.

Ja det verkar som om vi får vänta tills hon "flyter" upp? Eller grävs upp? Om det ens då går att fastställa vad som hänt?
Citera
2008-06-04, 13:36
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tureture
Ja det verkar som om vi får vänta tills hon "flyter" upp? Eller grävs upp? Om det ens då går att fastställa vad som hänt?

Om hon ens gör det. Hon kan ju vara så väl dold att hon aldrig, någonsin, hittas. Men det har nu gått snart tre veckor, så ligger hon på en sjöbotten (och inte är väl förtöjd) så lär hon nog flyta upp snart.
Citera
2008-06-04, 14:19
Medlem
leopardlilys avatar
Hon hade tydligen nästintill obefintlig kontakt med pappan eftersom polisen fick underrätta honom om vad som hänt(om jag inte minns fel).Att han skulle vara inblandad är väl osannolikt med tanke på att de knappast träffades,vad skulle motivet isåfall kunna vara?Kan inte komma på något själv iallafall,men vad vet man om deras relationer.

Ja,var är pojkvännen,det kan man fråga sig.Någon verkar besöka lägenheten iallafall,för fönster öppnas på vädring och stängs nästan varje dag.Men att han just nu bor där,det tror jag inte.Kanske är han i Herrljunga.Även om det värsta pratet lagt sig så är det klart att det inte är kul att vara känd med namn och adress i en liten stad där många säkert inte är helt övertygade om hans oskuld.
Att de nu går ut med teorin att hon håller sig undan frivilligt låter mest desperat,de har ju inget annat att gå på,så vad fan,hon KAN ju teoretiskt hålla sig undan frivilligt liksom hon teoretiskt kan ha blivit bortförd av aliens.
En hemkär tjej som hon skulle inte sticka utan att på något sätt ge ifrån sig ett livstecken till sin familj.OM hon mot förmodan gjort det så måste hon vara ganska barnslig som person.
Senast redigerad av leopardlily 2008-06-04 kl. 14:42.
Citera
2008-06-04, 15:09
Medlem
OM vi nu ska spekulera vilt om varför hon kan tänkas hålla sig gömd så kanske hon är med barn? Hon har bråkat med PV om detta eftersom han vill att hon gjör abort! Mamman tycker också hon är för ung för att skaffa barn redan nu. Men HON vill behålla barnet och håller sig undan tills det är för sent för att göra abort. DÅ kommer hon fram igen.

Ja det är en teori i klass med "leopardlily´s" version om bortförd av Aliens!
Citera
2008-06-04, 15:16
Medlem
cynthias avatar
Tror knappast du klarar att gömma dig i tre veckor med 1500 kr på fickan.
Citera
2008-06-04, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
Tror knappast du klarar att gömma dig i tre veckor med 1500 kr på fickan.

Har du en god vän som du kan bo hos så räcker väl 1500 kr rätt långt? Det är nog ingen som tror att hon åkt till Rhodos på helpensionat!
Citera
2008-06-04, 15:26
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tureture
Har du en god vän som du kan bo hos så räcker väl 1500 kr rätt långt? Det är nog ingen som tror att hon åkt till Rhodos på helpensionat!
Utan passet med sig så tror jag inte hon är utomlands. Kruxet är väl att hennes goda vänner redan har förhörts av polisen. Fast hon kan ju ha checkat in på ett kloster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in