Jag hade tänkt göra lågtempererad fläsksida snart. Jag blir lite konfunderad av att vissa recept säger att svålen ska vara nedåt, medan andra säger tvärtom. Vad gäller?
De recept som ger svålen ner innehåller en glace kanske?
Svårt att finna en annan orsak.
Min sambo vill att jag ska göra hans favoritmat på nyårsafton. Det är en fläskfilégryta som hans kära lilla mamma alltid gjorde. Undrar hur ni hade tillagat det då jag bara har vad som ska vara i. Alltså inget riktigt recept.
Fläskfilé
Bananer
Bacon
Champinjoner
Grädde
Dragon
Curry
Jordnötter
Känns som att det är lite flygande Jakob inspirerat?
Min sambo vill att jag ska göra hans favoritmat på nyårsafton. Det är en fläskfilégryta som hans kära lilla mamma alltid gjorde. Undrar hur ni hade tillagat det då jag bara har vad som ska vara i. Alltså inget riktigt recept.
Fläskfilé
Bananer
Bacon
Champinjoner
Grädde
Dragon
Curry
Jordnötter
Känns som att det är lite flygande Jakob inspirerat?
De recept som ger svålen ner innehåller en glace kanske?
Svårt att finna en annan orsak.
När jag gör surklibbigt fläsk så kokar jag i vinäger först med svål ner p g a inte vinäger ända upp. Sen ugnssteker jag länge på låg temp med svålen upp
Hehe
Men just skära svål, så är den där mattkniven förjävla fin sak att använda.
Upptäckte detta med mina bacon äventyr, och den kontrollen man har på hur djupt man skär är överlägsen mot en vanlig kniv.
Annars kommer aldrig mattkniven fram till nån mat
Serranoskinka, mozzarella, tomat, vitlök, olja. Saknas det något och räcker det att endast skiva alltihop i en bunke för att senare lägga upp det på en tallrik?
Serranoskinka, mozzarella, tomat, vitlök, olja. Saknas det något och räcker det att endast skiva alltihop i en bunke för att senare lägga upp det på en tallrik?
Blanda inte i bunke, utan lägg upp det lite snyggt på en tallrik istället.
Lite så här fast mindre portioner... http://enlitenchili.blogspot.se/2011/01/parma-och-mozzarellasallad.html
Sedan tycker jag det är gott med något sött till.
Klassikern som står sig ännu, är en skiva melon till.
Men även några skivor sharonfrukt eller en klyfta moget päron eller söta vindruvor funkar.
Blanda inte i bunke, utan lägg upp det lite snyggt på en tallrik istället.
Lite så här fast mindre portioner... http://enlitenchili.blogspot.se/2011/01/parma-och-mozzarellasallad.html
Sedan tycker jag det är gott med något sött till.
Klassikern som står sig ännu, är en skiva melon till.
Men även några skivor sharonfrukt eller en klyfta moget päron eller söta vindruvor funkar.
Tack för tipset. Advokado skall alltså vara inlindande i skinkan. Vad bör jag göra av all vitlök? Funderar på laga vitlökssmör och ha bredvid. Köpte nämligen en del mögel & brieost samt vindruvor och kex.