Tänkte koka upp lite tagatelli och värma på fläskfilén (bitar som är rester).
Men det blir lite tort detta kanske, nån som har nå tips på sås som är enkel men gott?
Men det blir lite tort detta kanske, nån som har nå tips på sås som är enkel men gott?
Rödvinssås, kan det funka?
Nej, kör inte rödvinssås till fläskfilén. Framför allt om du skall äta tagliatelle till. Laga en ljummen pestosås, alternativt grönpepparsås.
Nej, kör inte rödvinssås till fläskfilén. Framför allt om du skall äta tagliatelle till. Laga en ljummen pestosås, alternativt grönpepparsås.
~Paul~
Tack! Jag sparade köttet tills imorn istället. Så kan jag gör nått gott utav det.
Den där grönpepparsåsen är inte helt fel, kanske köpa hem den nästa gång man handlar för jag hade den inte hemma.
Tack! Jag sparade köttet tills imorn istället. Så kan jag gör nått gott utav det.
Den där grönpepparsåsen är inte helt fel, kanske köpa hem den nästa gång man handlar för jag hade den inte hemma.
Alltså, min tanke var att du kunde laga till den. Det är inte så svårt. Vill du ha receptet så kan jag bistå.
Rödvinssås, kan det funka?
Brukar göra en sås av cr fr, lök, svamp, bacon och kalvfond till just fläskfile och pasta. Kanske inget du har hemma. Men både svamp, bacon och lök går att skippa. Blir självklart inte lika gott. Men iaf. Snabbt enkelt och gott. Ibland får man vara lat.
Senast redigerad av Dragonaut 2009-01-06 kl. 02:32.