Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-08, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Om du inte har varken vitvinsvinäger, äppelcidervinäger eller vanlig ättikssprit så bör äppelvinägern med lingonsmak funka. Balsamico har en mycket speciell smak som du bör undvika.

Det går bra med cayenne.

~Paul~

Tack ska du ha för det snabba svaret!!
Citera
2010-02-08, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myrek

Glöm absolut inte att ta mkt mindre cayennepeppar än chilipulver. blir ganska starkt annars.
Jag tror iaf att det skulle kunna bli rätt gott med balsamicovinäger i en ajvar, passar nog bra till det lilla söta i paprika..
Citera
2010-02-08, 19:04
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrek
NP .

~Paul~
Citera
2010-02-08, 22:20
Medlem
Ideriks avatar
Skulle jag kunna koka makaroner och sedan lägger jag i dom i en form som jag även lägger i frysta köttbullar med ost på sedan tar jag formen och lägger in den i ugnen?

Tid och temperatur i ugn, tack!

Jag har redan satt igång makaronerna, så ett snabbt svar skulle vara fint
Senast redigerad av Iderik 2010-02-08 kl. 22:22.
Citera
2010-02-08, 22:33
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iderik
Skulle jag kunna koka makaroner och sedan lägger jag i dom i en form som jag även lägger i frysta köttbullar med ost på sedan tar jag formen och lägger in den i ugnen?

Tid och temperatur i ugn, tack!

Jag har redan satt igång makaronerna, så ett snabbt svar skulle vara fint
Lite sent nu kanske, men jag skulle stekt på köttbullarna, lagd dem, makaroner och ost i formen och sedan kört några minuter under grillelementet i ugnen. Ha ugnsluckan öppen.
Citera
2010-02-08, 22:42
Medlem
Ideriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Lite sent nu kanske, men jag skulle stekt på köttbullarna, lagd dem, makaroner och ost i formen och sedan kört några minuter under grillelementet i ugnen. Ha ugnsluckan öppen.

Paketet ligger redan i ugnen. Jag kör på 200 grader ett tag och ser vad som händer
Citera
2010-02-09, 17:27
Medlem
Mr Teks avatar
Vet inte om detta varit uppe innan eller inte, men är det någon här som vet hur man ska göra för att få skinnet på laxen knaprigt. Frågan gäller sådana färdigstyckade laxfiléer med skin och fjäll kvar. Sist körde jag på het panna med jordnötsolja på skinnsidan någon minut, lite snabbt på andra sidan sedan på skinnsidan igen och tillsatte smör, stekte på bara skinnet med efteråt med en liten stund men blev ändå inte krispigt, blev ioförsig okej ändå.
så tips någon?

ursäkta för allmänt ostrukturerat och rörigt inlägg
Citera
2010-02-09, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Tek
Vet inte om detta varit uppe innan eller inte, men är det någon här som vet hur man ska göra för att få skinnet på laxen knaprigt. Frågan gäller sådana färdigstyckade laxfiléer med skin och fjäll kvar. Sist körde jag på het panna med jordnötsolja på skinnsidan någon minut, lite snabbt på andra sidan sedan på skinnsidan igen och tillsatte smör, stekte på bara skinnet med efteråt med en liten stund men blev ändå inte krispigt, blev ioförsig okej ändå.
så tips någon?

ursäkta för allmänt ostrukturerat och rörigt inlägg
Grovsalt i ett lager ovanpå skinnet.
Citera
2010-02-09, 21:07
Medlem
Mr Teks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Grovsalt i ett lager ovanpå skinnet.

Nice tackar, funkade prima. hade inget grovsalt kvar fick bli chillisalt istället
Citera
2010-02-10, 20:43
Medlem
lilla-ks avatar
Hur mycket choklad är "normalt eller "ok" att äta?
Citera
2010-02-10, 22:08
Medlem
Disciplines avatar
Nån som har en bra guide och recept på ett enkelt bröd att baka? Gärna med så få ingredienser som möjligt!
Citera
2010-02-10, 22:13
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Discipline
Nån som har en bra guide och recept på ett enkelt bröd att baka? Gärna med så få ingredienser som möjligt!
Ofta finns det ett par enkla och bra recept på mjölpåsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in