Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-10-30, 18:46
Medlem
Har inget smör hemma och hade tänkt göra bearnaisesås, kommer den fucka helt om jag använder bregott istället?
Citera
2010-10-30, 18:50
Medlem
Vattenspanns avatar
Dom få gånger jag slänger ihop en wok med nudlar hemma så tycker jag nudlarna har en tendens att inte vilja sprida sig jämnt i woken. Det spelar ingen roll om jag lägger i några åt gången eller hur mycket jag rör. I slutändan ligger dom i en klump med alla grönsaker vid sidan av. Hur lösa?
Citera
2010-10-30, 18:59
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenspann
Dom få gånger jag slänger ihop en wok med nudlar hemma så tycker jag nudlarna har en tendens att inte vilja sprida sig jämnt i woken. Det spelar ingen roll om jag lägger i några åt gången eller hur mycket jag rör. I slutändan ligger dom i en klump med alla grönsaker vid sidan av. Hur lösa?
Är det nödvändigt att lösa det (?), kan man fråga sig .

~Paul~
Citera
2010-10-30, 19:02
Medlem
Vattenspanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Är det nödvändigt att lösa det (?), kan man fråga sig .

~Paul~

Nja, det är väl ett I-landsproblem i allra högsta grad men det vore trevligt om man kunde servera det utan att behöva riva isär nudelklumpen med våld, piss och tårar. Vill att det ska vara jämnt och fint spritt av rent estetiska skäl.
Citera
2010-10-30, 19:04
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Nja, det är väl ett I-landsproblem i allra högsta grad men det vore trevligt om man kunde servera det utan att behöva riva isär nudelklumpen med våld, piss och tårar. Vill att det ska vara jämnt och fint spritt av rent estetiska skäl.
Förstår. Tyvärr kan det vara svårt att lösa problemet. Det har med densitet och vidhäftningsförmåga hos de olika ingredienserna att göra. Jag brukar helt enkelt dela pastan/nudlarna i mindre bitar för att slippa problemet.

~Paul~
Citera
2010-10-30, 19:04
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stofiil
Har inget smör hemma och hade tänkt göra bearnaisesås, kommer den fucka helt om jag använder bregott istället?

Jag ser ingen anledning till att det skulle gå åt pipan. Gör ett försök och rapportera här sen!
Citera
2010-10-30, 19:27
Medlem
Vattenspanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Förstår. Tyvärr kan det vara svårt att lösa problemet. Det har med densitet och vidhäftningsförmåga hos de olika ingredienserna att göra. Jag brukar helt enkelt dela pastan/nudlarna i mindre bitar för att slippa problemet.

~Paul~

Får köra på det tror jag. Lite tråkigt med färdigdelat men man kan inte få allt. Tack för hjälpen!
Citera
2010-10-30, 19:34
Moderator
NewDeers avatar
Citat:
Får köra på det tror jag. Lite tråkigt med färdigdelat men man kan inte få allt. Tack för hjälpen!
Mer olja/vätska då?
Citera
2010-10-30, 19:41
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ingen orsak!

~Paul~
Citera
2010-11-02, 18:15
Medlem
BenjaminGrahams avatar
Vill minnas att BG läst i någon tråd att man kan substituera sardeller med Thailändsk fisksås, minns BG rätt? Och i så fall, finns det någon guide över dosering?

Sardeller är oekonomiska för en student, men ack så viktiga i den pasta puttana som står på menyn ikväll!

- BG
Citera
2010-11-02, 20:01
Medlem
Nej du kan inte byta ut sardeller mot nam plah i en Pasta Putanesca... Det är ett helgerån mot skökans pasta.
Citera
2010-11-02, 22:04
Medlem
BenjaminGrahams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isol0607
Nej du kan inte byta ut sardeller mot nam plah i en Pasta Putanesca... Det är ett helgerån mot skökans pasta.

Med facit i hand, +1. BenjaminGraham står för dagens lärdom, var aldrig dumsnål!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in