Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Är du fortfarande kass i kistan? Återkom gärna med fler rapporter

.
~Paul~
Det gick vägen!
Som klyban påpekade så har vitt bröd fungerat kanon. Magbesvären är över så vitt jag vet, har inte vågar mig på fet mat än dock, känns som den här dieten gör det den ska ändå. Har fortfarande ingen aning om vad det egentligen var men det lutar åt en infektion av något slag; halsen fick sig en rejäl omgång i samma veva så...
Det som fungerat bäst är:
Kokt torsk med potatis, gjorde även gratäng med potatismos av resterna, det gick fint, nästan godare till och med

.
Ris och köttfärssås visade sig vara en hit det också, inga problem över huvud taget. Dock gjorde jag en vågad satsning och körde honungsgriljerad kyckling med lite skinka och ädelost i ugnen tillsammans med ris. Var lite osäker på kycklingen men allt slutade väl - tack och lov!
Har även som påpekat nedan ätit vitt bröd (med ost) tillsammans med verum fil, kan köras med dinkelmüsli om man känner sig lite äventyrlig. Även med banan trots att det inte är särskilt lättsmält.
Sallader, nu vet jag inte vad som är bra eller dåligt med dessa så det har blivit klassiska grekiska recept:
Gurka
Tomat
Basilika
Fetaost
Oliver och olivolja - skippade dock dessa
Lite purjo samt rödlök
Antar att lök inte är det bästa men det går inte att hålla sig borta ibland.
Bör tilläggas att jag aldrig hade avföringsproblem, det var framför allt illamående och en massa gas i form av oavbrutet rapande som ställde till det hela. Så hurvida den här dieten hjälper mot annat vill jag inte ge mig in på men för andra som har taskig mage kanske det kan vara värt att ge rätterna ett försök.
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Rostat vitt bröd med osötat blåbärssoppa, är vad man ger sånna som hamnat på sjukhuset pga kräksjuka.
Och det ska vara ett mild och bra sätt att starta upp magen igen.
Blåbärssoppa har jag tänkt på men har inte kommit till skott med det än, ska inhandlas ikväll. Finns det något man med fördel kan äta till?
Tror mig vara någorlunda återställd så det är inte helt så illa.